Mijn "nieuwe" aanwinsten: Gravelhound en TeamC TR02SCB (Shortcourse)

Mijn Gravelhound, 2e-hands gekocht met Novak 13,5 turn sensored, Novak SuperSport (non-Lipo),
iets groter maatje noppen banden, en een setje road-banden.

Zaterdag 27 nov op de Mach de oude badkuip kapot gereden (was al stuk maar gelijmd), zondag 28 nov alles over gezet naar de nieuwe badkuip (zat bij de koop), alle oude lagers vervangen door nieuw (lagen er nog van 3-4 jaar terug), tandwielen schoongemaakt en opnieuw in het vet (lithium) gezet.

full

full

Andere banden voor de Mach gekocht, kijken hoe ze werken, er zijn nog ribbed banden onderweg.
full

Zijn wat normaler van grootte.
full

Shortcourse (TR02SCB) van TeamC.
Wordt ook door TQ Racing in Amerika en door Ansmann in Europa uitgebracht.
Heeft 90% van de onderdelen van zijn buggy-broertje de Mad Rat, of TC02.
De TC02 is vanaf 9 december leverbaar bij Conrad voor €61,-,
dan kom ik nog mooi aan mijn buggy voorarmpjes, buggy banden en kap + nog wat reserve-onderdelen. :lol:
De TR02SCB heeft wel al alu shocks en is rondom gekogellagerd.
Ook een 2e-hands uit de winkel, met flink wat reserveonderdelen erbij.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je hiermee aantonen? No offense hoor, maar deze post levert echt geen meerwaarde op dit forum. Als je wilt showen moet je in de showroom zitten. Dit subforum is voor technische informatie rond modellen/aandrijving.

Dit subforum is voor technische informatie rond modellen/aandrijving.

Goh, de naam deed mij toch anders vermoeden.

Maar misschien wilde ik wel eens weer paar andere namen onder de aandacht brengen, in plaats van de Losi's, Revo's, Asso's etc. In een wat goedkoper segment van de markt.

Maar dank je dat jij mij onervaren forummer (sinds 2003) op mijn fouten wijst.

Vind niet echt wat mis met dit topic. (ok, had op zich ook wel in de foto sectie gemogen, maar boeien. )
Misschien kun je er nog even wat meer info bij zetten, over evt problemen die je hebt gehad met de auto's. en wat aandachtspuntjes zijn. :)

Vind de stand van de spoiler op de gravelhound niet mooi (mag wel iets vlakker). maar vind de wielen en de kleur van de body absoluut super staan.

Vind de stickers op de TeamC auto niet mooi. laten hem erg kitch-ig uitzien. (iig die stickers op het dak. ) maar ziet er verder wel leuk uit. vind de vorm van de kap wel weer mooi.
Heb je al veel gereden met die auto's?

ja sorry we hebben wat grumpies hier zitten (hoor ik zelf vaak ook bij) omdat we de vragen over nikko's (en andere goedkope meuk waar je geen parts voor kan krijgen etc) enzo vaak wat zat worden...

maar welkom in de 2d wereld!

Hoezo, bulten gaan toch ook de hoogte in? :mrgreen:

Sommige mensen slaan echt alles plat. :p:p

Overigens Klamath, die kap is inderdaad behoorlijk kitscherig !! Maar ja die zat er bij (2e-hands).

Deze auto (en andere modellen uit deze serie) uitgebracht door TeamC, wordt ook door anderen uitgebracht: Ansmann (Europa), TeamC Racing en TQ Racing (Amerika), Kawada (Orient?).

De buggy-versie is een goedkopere versie (zonder alu shocks en zonder kogellagers), bekend als TC02 van TeamC, of als "Mad Rat" van Ansmann.

De Ansmann versie van de buggy is vanaf 9 december 2010 te bestellen via Conrad voor €61,-.
Dan heb ik een mooie buggy-kap, korte (buggy-)voorarmen, buggy-banden en een hoop reserve-onderdelen :p;)
Tot die tijd zal ik de SC-kap gebruiken, en als die kleur al "fout" is, dan gelijk maar de hele kitsch-kraam opengetrokken :Fade-color:Fade-color ;)

Mijn voorkeur gaat dus uit naar buggy's :D

Foto album is al uit de tijd, dat was voor dat iedereen al kabel en glasvezelhad.
Dan kon je kiezen of je dikke bestanden wou bekijken...

Dan zou de showroom idd beter zijn, maar ik vindt er niets mis mee.. beetje bekendheid strooien mag wel eens , naast al het normale geweld...;)

Klamath, van het weekend ga ik weer rijden op de Mach.
Dat wordt voor de Gravelhound de 2e keer, maar nu volledig geserviced.
Alleen de spoiler nog. Die was al gerepareerd door de vorige eigenaar, en afgelopen de 1e keer door mij gesloopt. Nu provisorisch gerepareerd.

De SC gaat zijn doop beleven. Nog wel met standaard motor.
Als hij goed bevalt, verhuist de BL-motor van de Gravelhound naar de SC.

En omdat ik niet de beroerdste ben, zal ik voor jouw de stickers van het dak halen.
Is inderdaad wel overkill :-)

Back