Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
enneh, kon je geen 12 volt-only generator kopen? of eentje met een flinke 12 volt aansluiting, zodat je je laders direct kan aansluiten, en een 220 aansluiting zodat je ook je laptop kan gebruiken..
Raptor Rulezzz zei:Hoe kwam je op dat idee? Je denkt namelijk niet zo snel aan een generator vanwege gewicht en lawaai, maar die generator is stiller dan een gesprek voeren, en lichter dan mijn 120 Ah loodakku.
Nou die Amerikanen gebruiken er veel, die zetten ze gewoon vast in de achterkant van hun pick-up truck en zo hebben ze altijd 110v bij zich. Ik dacht, dat lijkt mij ook wel wat dus veel rondkijken en vragen en toen kwam ik erachter dat er een merk is die "imitatie" honda generatoren maakt, die erg stil zijn en goed. De Honda versie van deze generator komt namelijk snel op 700 euro, deze was 310 euro.
In eerste instantie wilde ik de kleinste Kipor generator kopen (980tc) maar deze maakt veel meer herrie (63 - 66 dB(a) @ 7mtr) en kan behalve mijn laders voeden niet veel omdat hij een vrij laag constant wattage heeft.
Cheers,
Richard
ja.. issie wel lipo-dicht? (tijd voor wat brandwerend isolatioeschuim, is ie ook nog eens mooi schokbestendig )
Vortex zei:Oef.. hopelijk geen lipo fire...^^
Raptor Rulezzz zei:...Alleen met het laden liggen er lipo's in het deksel langs de laders...
Cheers,
Richard
Oei...zie ik daar brabantse invloeden op je typekunsten?
Raptor Rulezzz zei:Maargoed ik moet gaan, ff de hond uitlaten... eik zoek k k t nie, maarjah...
Alexzzz zei:Raptor Rulezzz zei:Maargoed ik moet gaan, ff de hond uitlaten... eik zoek k k t nie, maarjah...
Sinds wanneer heb jij een hond? :?
Grt.
Met een alternator + regelaar van een auto (autokerkhof) en een grasmachine motortje moet dat wel zelf een 12V-14V generator in elkaar te boksen zijn. Eventueel nog een gelijkricht/stabilisatie deel uit een computervoeding erbij.
Een autogenerator levert typisch iets van 750 watt maximaal. Op 12V is dat een 60 ampere ruwweg. Een oud grasmachine motortje heb ik nog wel liggen en moet dat makkelijk kunnen aandrijven.
De hond van de brabantse invloed misschien?