Mijn nieuwe laadstation, incl. generator :wink:

ik denk dat het werken met een voeding zoals nu makkelijker is omdat je ze zo ook gewoon via het stopcontact kunt laden :wink:

groet,

Roy

enneh, kon je geen 12 volt-only generator kopen? of eentje met een flinke 12 volt aansluiting, zodat je je laders direct kan aansluiten, en een 220 aansluiting zodat je ook je laptop kan gebruiken..

Deze generator heeft ook een 8,3 ampere 12v uitgang, maar dit is uiteraard niet genoeg om 2 laders aan te hangen die samen 40 ampere trekken. Ook is op deze 12v uitgang de spanning vaak niet "stabiel" genoeg om de laders te voeden, computerladers hebben namelijk een superstabiele voeding nodig.

Er zijn eigenlijk geen generators met een "flinke 12 volt aansluiting" omdat niemand dat gebruikt denk ik zo, overigens heeft Roytjuh het helemaal bij het rechte eind. Ik kan nu thuis gewoon mijn koffertje in het stopcontact steken en met 2 laders gelijk laden :wink:

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Hoe kwam je op dat idee? Je denkt namelijk niet zo snel aan een generator vanwege gewicht en lawaai, maar die generator is stiller dan een gesprek voeren, en lichter dan mijn 120 Ah loodakku.

Nou die Amerikanen gebruiken er veel, die zetten ze gewoon vast in de achterkant van hun pick-up truck en zo hebben ze altijd 110v bij zich. Ik dacht, dat lijkt mij ook wel wat dus veel rondkijken en vragen en toen kwam ik erachter dat er een merk is die "imitatie" honda generatoren maakt, die erg stil zijn en goed. De Honda versie van deze generator komt namelijk snel op 700 euro, deze was 310 euro.

In eerste instantie wilde ik de kleinste Kipor generator kopen (980tc) maar deze maakt veel meer herrie (63 - 66 dB(a) @ 7mtr) en kan behalve mijn laders voeden niet veel omdat hij een vrij laag constant wattage heeft.

Cheers,
Richard

Deze Kipor is te koop in Friesland voor 275 euro incl bij

Kipor Import BV

Karibu Yachting BV
De Zwaan 14
8551 RK Woudsend (tussen lemmer en sneek)
Tel 0514-592355

Weet ik, met 1 jaar garantie en niet gebruiksklaar afgeleverd (zelf olie en benzine toevoegen zeg maar). Ook zit toolplus vlakbij mijn school en geven ze 2 jaar garantie.

Kortom, het verschil in mijn geval meer dan waard.

Cheers,

Richard

ja.. issie wel lipo-dicht? (tijd voor wat brandwerend isolatioeschuim, is ie ook nog eens mooi schokbestendig )

Er zitten toch geen lipo's in deze koffer? Alleen met het laden liggen er lipo's in het deksel langs de laders... Overigens monitort de TP1010 lader+210 balancer combo het voltage van elke cell apart en als hij maar denkt dat het misgaat dan kapt hij hem af en stopt het laden.

De laders en voedingen zitten wel "vast" in de koffer, maar ik heb een stuk schuim in vorm gesneden om over de laders heen te leggen als ik de koffer vervoer. Om de bevestiging van de voedingen/laders te ontlasten.

Cheers,

Richard

Als ik een middagje wil knoerten heb ik toch wel wat minder mee te sjouwen!

Wel een mooi spulletje zo, wij horen wel van je bevindingen !

Vortex zei:
Oef.. hopelijk geen lipo fire... ;) ^^

Liever lipo-fire in dat koffertje tijdens het laden buiten, dan thuis in de garage :? Denk dat Richard daar ook wel zo over denkt :wink:

Grt.

Alleen liever lipofire in t koffertje als de garage goedkoper is dan 2 dure laders ;) xD

Ik weet wat er bij hun in de garage staat, die 2 laders zijn niet duurder hoor, geloof me :D

Grt.

Mooi gedaan :-) En prima idee van die generator.
Je brengt mij daarmee op een mooi zelfbouw idee. Met een alternator + regelaar van een auto (autokerkhof) en een grasmachine motortje moet dat wel zelf een 12V-14V generator in elkaar te boksen zijn. Eventueel nog een gelijkricht/stabilisatie deel uit een computervoeding erbij.
Een autogenerator levert typisch iets van 750 watt maximaal. Op 12V is dat een 60 ampere ruwweg. Een oud grasmachine motortje heb ik nog wel liggen en moet dat makkelijk kunnen aandrijven.

Met een alternator + regelaar van een auto (autokerkhof) en een grasmachine motortje moet dat wel zelf een 12V-14V generator in elkaar te boksen zijn. Eventueel nog een gelijkricht/stabilisatie deel uit een computervoeding erbij.
Een autogenerator levert typisch iets van 750 watt maximaal. Op 12V is dat een 60 ampere ruwweg. Een oud grasmachine motortje heb ik nog wel liggen en moet dat makkelijk kunnen aandrijven.

Goed idee, dat heb ik ook even gedacht maar als je alles moet kopen dan kom je snel tot de conclusie dat de weg die ik nu ingeslagen ben net zo duur is... en ik heb nu ook 220v voor mij laptop e.d. Als je echter alles al hebt liggen is het wel ideaal om zo iets inelkaar te prutsen!!

De hond van de brabantse invloed misschien?

Goed gegokt haha :celebrate: Brabanders zijn gaaf!

Cheers,

Richard

Back