Mijn nieuwe Savage SS 4.6!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Stormer, 18 feb 2005.

  1. Stormer

    Stormer Guest

    ja oke ik snap het :wink:
     
  2. Stormer

    Stormer Guest

    Jongens even ter controle: ik ben aan het spuiten, en nu heb ik de grote delen afgeplakt met gewoon papier. Kan dat of laat het door? Het vertoond wel blauwe vlekken aan de andere kant maar geeft dat? En wat is een dun laagje? Dat je kan zien dat het lichtblauw is of al echt wat donkerder?
    Bedankt!!

    Harry
     
  3. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Ik zou zeggen, pak een stuk papier en spuit erdoorheen terwijl je het papier strak tegen een stuk plastic houd... geeft het vlekken dan zou ik het niet doen...

    In princiepe zou het moeten kunnen maar ik zou er geen vertrouwen op hebben omdat sommig papier toch vrij dun is.

    Een dunnen laag is letterlijk een nevel laagje... ZEKER niet meteen donker blauw. De eerste laag moet zeker dun zijn.

    Wat je doet is het volgende:

    Pak de spuit bus, schudden etc. druk nu de spuit in terwijl je de kap nog niet raakt, maak nu een spuitbeweging in lange halen over de kap met de snelheid dat je kaassnijdt. En doe dat max 2 lagen. Dat doe je bij elke laag. Als je stopt halverweg de kap wordt het op die plek dikker en zou je kunnen zien, dus daar voor oppassen.

    Veel succes, Thomas
     
  4. Stormer

    Stormer Guest

    Bedankt, maar ik denk toch dat mijn eerste laag iets te dik was. Maar hé, het is wel mijn eerste kap en toch vind ik hem best mooi, zeker omdat hij in drie kleuren moet komen wat toch best lastig is lijkt me. Er zitten nu 4 lagen op en dat is denk ik wel genoeg! Even laten drogen en ben benieuwd naar het resultaat!
    Bedankt, hier zal ik nog wat aan hebben tijdens de rest van het spuiten, en misschien volgende kappen.
    Harry
     
  5. Stormer

    Stormer Guest

    De kap is aardig gelukt ondanks een paar donkere plekken en een enkele uitloper. Nouja goede leer voor de volgende keer. Er komt ook nog een keer een showkap, dus dat komt wel goed!
    Maar nu heb ik nog iets: Wat moet ik eerder spuiten geel, of metallic zilver. Welke is de donkerste? :p
    Bedankt! en pic's komen!

    Harry
     
  6. EJS

    EJS Guest

    Zilver als laatste dus nu eerst geel :)
     
  7. Stormer

    Stormer Guest

    Euhm... kan je een dunne vlek ook weghalen? :oops: :lol: Op de bovenkant zit een dunne vlek, omdat het papier misschien toch niet zo waterdicht was, en omdat de eerste keer ietsje dik was. Ik denk dat als je het vanaf het begin dunnetjes aan doet, dat het dan wel moet gaan.

    Harry

    Edit: De vlek zit aan de buitenkant omdat ik hem ondersteboven heb neergelegd op de krant. Toch wil ik nog wel weten hoe je dat weg kan halen!
    Bedankt
     
  8. EJS

    EJS Guest

    Aan de buitenkant zit een beschermlaag die je pas na dat je alles gespoten hebt eraf moet halen. deze beschermlaag is ervoor dat als er spuit nevel aan de buitenkant komt tijdens het spuiten dus niet voor goed is. Kortom je hebt dus mazzel dat het aan de buitenkant zit :)

    Ik had je al eerder in deze topic de volgende link gegeven:

    http://www.bb-hardware.com/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=15

    Maar die heb je waarschijnlijk nog niet goed door gelezen :?
     
  9. Stormer

    Stormer Guest

    Ja ik heb het wel doorgelezen, maar daar staat toch niet in hoe je verf weghaalt? Of lees ik daar nu over heen...
    Nouja ik hoor het wel.
    Harry

    edit: ik heb het gevonden op het forum. Met remmenreiniger. Maar aangezien ik dat niet heb, ga ik het toch proberen met een beetje nitro.
    Bedankt!
     
  10. Stormer

    Stormer Guest

    Hier de beloofde foto's van de kap. (alleen blauw is nog maar gedaan)

    Totaalbeeld:
    [​IMG]

    Hier de motorkap: (je ziet het plekje en de randjes zijn niet zo goed gelukt helaas :|. Ook zie je misschien dat ik de randjes heb geprobeert bij te werken met de verf op een kwastje. Het is daar wat dunner en misschien doe ik het nog een keertje. O en nog iets: die soort luchtbel aan de rechterkant is de folie die een beetje aan het loslaten is :wink: )
    [​IMG]

    Zijkant: (vind ik toch behoorlijk goed gelukt! ) :)
    [​IMG]

    Bovenaanzicht: (die vlek midden boven zit op het beschermlaagje en dus niet aan de binnenkant)
    [​IMG]

    Laat me weten wat jullie ervan vinden en eventuele tips zijn welkom! Ik zal er de volgende keer goed om denken de randjes goed aan te drukken. Het dak, de zijkant en de bobbel in de motorkap worden geel. De "bak" van de pickup wordt metallic silver.

    Harry
     
  11. EJS

    EJS Guest

    Nee maar op de link stond wel dat er aan de buitenkant een bescherm folie zit. En aangezien je vroeg hoe je die verf aan de buitenkant weg kon halen gaf ik dus aan dat je de link niet goed door had gelezen, want anders had je geweten dat die verf eraf zou gaan als je na het spuiten die beschermlaag verwijderd ;-)
     
  12. Stormer

    Stormer Guest

    OOOOOOO :eek: ja zo kan je het ook bekijken :p Maar dat wist ik ook al wel, dat als ik de beschermlaag zou verwijderen dit weg zou gaan. Maar toch bedankt!
    Weet je trouwens wat ik ook heb gedaan? Ik heb het "HPI Racing" op de zijkant van de band wit gemaakt. Dat geeft een vet cool racing effect! Echt cool. :p

    Harry
     
  13. EJS

    EJS Guest

    Sorry hoor maar als je dat al wist waarom vraag je dan in je vorige posting: De vlek zit aan de buitenkant omdat ik hem ondersteboven heb neergelegd op de krant. Toch wil ik nog wel weten hoe je dat weg kan halen?

    Vind je het gewoon leuk om postings te krijgen ofzo ?? :?

    foto ?? :)
     
  14. Stormer

    Stormer Guest

    Ja dat was inderdaad een beetje onduidelijk. Ik wil weten hoe je een vlek zoals deze weg kan halen. Daarmee bedoelde ik niet die vlek, maar eventuele andere toekomstige vlekken. Sorry voor de onduidelijkheid :wink:
    Foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]
    De motor zit er nog niet op door het geval met de trekstarter. Die ga ik er zo weer op zetten.
    Harry :p
     
  15. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    ik bekijk hem eens even en hoe heb je dat wit gekregen ? stift welk merk ? watervast ?
    want bij mijn MT2 zijn het YOKOHOMA banden :D
     
  16. Stormer

    Stormer Guest

    haha dat is ook cool!
    Het merk is Illummigraph. Het wordt veel gebruikt op de bordjes in een bloemenwinkel. Je weet misschien wel. Ik werk in en bloemenwinkel dus vandaar. Misschien kan je het daar vragen. O en het is niet watervast, maar dat is misschien ook goed want anders, als je uitschiet, kan je het nooit wegkrijgen.
     
  17. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    laat maar eens horen hoe lang dat blijft zitten :p alst na 1 rid weg is dan haal ik het niet miss voor photoshootje:p
     
  18. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Ik heb het ook al een keer gedaan, heel leuk, maar echt lang blijft het niet zitten... Als je 1 keer flink door de modder hebt gereden, noem maar op (denk ook aan alle brandstofgassen die er langs gaan) zal het al minder mooi zijn...

    Groeten, Thomas
     
  19. Stormer

    Stormer Guest

    Ja oke, maar voor de show, en de eerste fotootjes is het toch wel leuk :p
    En voor bijvoorbeeld een meeting. :p
    Harry
     

Deel Deze Pagina