Mijn nieuwe Savage SS 4.6!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Stormer, 18 feb 2005.

  1. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    iemand zij dat hij die savage voor 330 had gekocht
    hij moest alleen nog langs de doeane of zo iets srry

    waar/ welk land is die dan gekocht ik heb pas enigma xs als ik had geweten dat die 330 was had ik hem ook wel willen kopen :( ziet er relex uit


    gr.martijn
     
  2. EJS

    EJS Guest

    Die witte letters staan wel echt vet mooi op die banden, jammer dat het er misschien niet lang op blijft zitten. Maar zullen er geen manieren zijn om het wel lang op je banden te houden ?? want ik vind het wel super staan :)
     
  3. opelgt69

    opelgt69 Guest

    Dat was ik waarschijnlijk. Ik heb 330 euro betaald voor mijn savage + zo'n 15 euro voor verzending binnen amerika. mijn vader heeft hem daarna in zijn koffer mee terug naar nederland genomen.

    Ik had hem gewoon bij stormer online gekocht
     
  4. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Bij Conrad verkopen ze speciale banden stift is dit misschien iets voor je??
    anders even naar de boekhandel?
     
  5. Stormer

    Stormer Guest

    Ik was eerst naar de bruna geweest maar: witte stift? nee hoor :p Toen dacht ik he, de bloemenwinkel heeft van die stiften dus daar vroeg ik of ik er eentje mocht. En die kreeg ik. Het staat inderdaad wel echt heel wijs, want het zijn ook een soort van race/straat banden. Er zit namelijk nietzo heel veel profiel op. Er zijn inderdaad speciale stiften voor maar ach, dit is ook mooi, en voor die paar keertjes...
    @Martijn peters
    hij komt inderdaad uit Amerika voor ongveer €330 bij Stormer Hobbies. En hij is ook heel relax 8)

    Groet,
    Harry
     
  6. EJS

    EJS Guest

    Heb even gekeken bij conrad maar kan het niet zo gouw vinden op hun site, heb je misschien een linkje voor mij ??
     
  7. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
  8. EJS

    EJS Guest

    Bedankt heb hem gevonden :)
     
  9. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    opelgt69 bedankt maar dan komt er nog wel veel bij om hem over te laten vliegen vanuit amerika
    en nu heb ik al iets wat ook goed hard gaat.

    veel plezier er mee en maak maar wat foto's :p

    gr.martijn
     
  10. Stormer

    Stormer Guest

    Jongens, dit is kut. Mijn trekstarter is al 3x uit elkaar geweest en ligt nu weer uit elkaar. De ene keer het ene knoopje, de andere keer de andere. De veer is nog niks mee aan de hand behalve dat hij hier en daar een klein knikje heeft. De reden waarom ik niet zo blij ben is dat hij het elke keer begeeft. Ik heb een keer ergens gelezen dat een trekstarter die eenmaal uit elkaar is geweest nooit meer echt heel goed wordt, dus dacht ik laat ik dan maar een nieuwe kopen. Een reserve is altijd makkelijk als ik hem nog kan maken. Maar he, die trekstarter is nog nergens te krijgen... Rotostart begin ik ook niet aan want daar schijnen veel problemen mee te zijn. Iemand suggesties, of ervaring met kleine onderdelen uit Amerika? 8)
    Ik ga niet al me plezier laten bederven door zo'n trekstartertje :p
     
  11. Stijn S

    Stijn S Guest

    als je je rotostart niet mishandeld is het een mooi altenatief. Bij mijn auto vorige auto heeft hij altijd goed gewerkt.
     
  12. Bas janssen

    Bas janssen

    Lid geworden:
    26 dec 2004
    Berichten:
    416
    Locatie:
    beesel
    het is mischien wel zo dat de trekstarter het niet aankan dan moet je het gloeiplugje een beetje losdraaien dat hij wel kan strarten dan heeft hij niet zoveel compressie
    en als de motor start dan draai je de gloeiplug weer vast

    groetjes bas :D :D
     
  13. EJS

    EJS Guest

    Dat heb ik hem ook al een keer gezegd, ik heb zelf een .28 R&B motor en die heeft ook zeeeer veel compressie. Maar als ik met starten gewoon het gloeiplugje een stukje los draai is er niks aan de hand met starten. Doe ik dat niet dan weet ik zeker dat ik bij elke trek die ik doe een nieuwe kan gaan halen :wink:
     
  14. Stormer

    Stormer Guest

    Dat weet ik, en dat heb ik ook gedaan, maar het knoopje vliegt er elke keer uit. Eerst bij het rolletje. Dat heb ik gemaakt en vast gesmolten. Toen bij het hendeltje. Ook gemaakt, met een dikker knoopje. En nu weer bij het rolletje.
    Misschien toch maar een rotostart. Dan draai ik mijn plugje wel een beetje meer los want anders trekt de roto hem helemaal niet. Ik kijk wel.
    Nog bedankt!
     
  15. Stormer

    Stormer Guest

    Het was heerlijk weer dus vandaag moest het er toch eens van komen!
    Na veel trekstarter gepruts is hij toch gaan lopen. Mijn vader is goed in dat trekstarter-fixen dus dat ging wel.
    Nu eerst naar een bepaalde plek gereden, uitgepakt en getrokken: touwtje los. Naar huis, trekstarter eraf, vader erbij :p , en 30 min later was het weer gefixt.
    Nu met een langer touwtje, zodat niet alle kracht op het knoopje komt.

    Mijn vader moest het vliegtuig halen vanavond (voor zijn werk) maar wou hem nu toch wel is zien lopen. Ik in alle haast die trekstarter erop, en motor erop, en alles erop :wink:, en in de achtertuin gestart.
    Ging goed! 5x trekken en hij liep. Toen door het gangetje naar voren waar hij uitviel. Ik hem daar weer aan gesjort :wink: en een rondje gereden.
    Telkens als ik remde viel hij uit, wat wel kan als hij aan het inrijden is, maar toch. Er kwamen zelfs spettertjes uit de koelkop tijdens het rijden. Armer dus, en heel wat.
    Want toen ik hem eerder aan de praat heb proberen te krijgen heb ik hem flink wat rijker gedraaid terwijl hij fabrieks al goed stond. Nu een mooi rijke afstelling gevonden en 5 tankjes over straat en stoep gereden. Tot grote bewondering van een paar buurtgenoten en mijn familie :wink: .
    Hij reed echt geweldig! Je hoort nu al dat donkere zware geluid, door het gepruttel heen, wat je ook hoort als ie ingereden is. Hij trok ook al veel. Als ik een rondje maakte en "volgas" eruit reed dan trok hij flink. Wel tot een bepaalde snelheid, want dan zat hij op z'n "top" :wink: .

    Kortom :lol: : heel tevreden. Het inlopen verloopt heel goed. Ik denk dat ik nog 1 tankje heel rij doe de volgende keer, en dan steeds armer ga zetten, een tankje of 4/5 .
    Doe ik het goed? Tips? Suggesties? Commentaar? :D


    Dit was echt een heerlijke zondag ........zucht.......... :lol:

    Groet,
    Harry
     
  16. DjangoT

    DjangoT Guest

    pics :lol:
     
  17. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    nej die komen niet meer hooor :p:p
     
  18. Stormer

    Stormer Guest

    :oops: :oops: willen jullie nog pics? beetje laat :p maar oke, ik wil ze wel posten...
    Ik zal jullie dan gelijk maar even updaten.
    Het spuiten van de kap duurde vrij lang :oops: mede doordat ik dit nog nooit had gedaan en ik nog niet echt een ontwerp wist. Maar als een soort bash kap, vind ik hem vrij mooi geworden :)
    Na het inrijden had ik wat problemen met mijn koppeling en bleek dat hij niet goed zat. Vanavond toevallig weer gerepareerd en ga morgen testen :).
    Vanmiddag al wel even wat getest toen mijn koppeling het nog een beetje deed, en hij trok echt als de malle. Nog nooit zoveel power in mijn handen gehad. En die remmen ook, perfect gewoon!

    Modelbouwupload.tk doet het momenteel even niet bij mij, en ze staan niet online ofzo, dus de foto's komen morgen, of anders maandag.

    Sorry voor het lange wachten :p

    Harry
     
  19. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    ja is goed

    foto's zijn altijd leuk

    gr.martijn
     
  20. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    ?

    modelbouwfoto's upload site doet het weer

    ik wil graag foto's zien :D:D:D

    gr.martijn
     

Deel Deze Pagina