Mijn nieuwe Savage SS 4.6!!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Stormer, 18 feb 2005.

  1. Stormer

    Stormer Guest

    morgen jongens... ik heb net een weekend gereden en geloof me, flink wat meegemaakt, maar ik moetr nu nog een toets leren voor morgen :S... dus er komt verslag!
     
  2. Stormer

    Stormer Guest

    nog eeeeen dagje :oops: dan sta ik voor jullie klaar.. Hij deed het echt goed dit weekend.. :D.. Koppeling perfect, en wheelieen als een gek.. Lekker door weilanden crossen en zelfs mijn rolbeugel gebogen (nu weer recht hoor) maar de oorzaak daarvan ben ik niet zo trots op.. :oops: Het was een renault scenic die met ongeveer 30 km/h aan kwam rijden en toen zat ie eronder.. Ik wou namelijk achter de golf aansprinten die van de andere kant kwam. En toen boem, krss.... ik kijken.. zat ie eronder vast. Ik drukte hem helemaal in zn veren en haalde hem eronder uit. Kap was de mooiste al niet meer, en nu helemaal niet meer. Maar dat was dan ook mijn bash kap. Ik stond helemaal te shaken en heb de rest van de dag niet meer gereden, mede doordat mijn rem-schroefje telkens losging... Rollbar recht gebogen en de rest deed het allemaal nog.. Gelukkig maar. Maar het weekend was top voor mij! Nog een vraag: Als ik van gas terug kom naar stationair loopt hij mooi rustig, maar als ik de rem loslaat naar stationair loopt hij harder. Is mijn gashendelveertje dan niet sterk genoeg?

    Dat was het..

    Harry
     
  3. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Jep, daar moet je het zoeken. Ik heb het ook, maar heb het anders opgelost.

    Ik heb een busje die om dat asje paste met zo'n imbusje erin. Vast gedraait zodat de gashendel de rem los duwt bij gas geven en andersom...

    Geen problemen meer zoals jij die beschrijft.

    Groeten, Thomas
     
  4. mensen ik ga morgenavond bij RCFun mijn Savage SS met Picco .26 X3 motor ophalen, maar ik twijfel nog een klein beetje tussen die en de Savage SS 4.6 aangezien ze evenduur zijn daar.
    en de 4.6 toch een grotere motor heeft, maar ik lees ook weer meer problemen bij de 4.6
    wat is nou over het algemeen het beste kwalitatief gezien, en qua prijs?

    Groet, Thierry.
     
  5. Stormer

    Stormer Guest

    ehm.. nou wat voor problemen? Ik heb wel problemen gehad met de koppeling maar dat komt omdat ik hem niet goed in elkaar had gezet :oops: dus dat telt niet als je het goed doet :wink: En voor de rest is het een ge-upgrade savage en over het algemeen wordt er vrij goed gesproken over de savages. En een .28 motor vind ik gewoon bruut. Maar die .26 zal ook zeer de moeite waard zijn, maar dat kan ik niet voor je bepalen..

    Succes met je keuze!
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Wat je even moet nakijken is wat de verschillen tussen de Savage SS en de Savage SS 4.6 zijn, volgens mij is het niet zo dat er alleen een dikke motor op zit.

    Op de Savage SS 4.6 zitten misschien nog meer opties die de moeite waard zijn. Met zo'n grote motor komt er nog meer kracht op het chassis, dus als er op de SS 4.6 sterkere differentieelen, betere servosaver, betere aandrijfassen zitten dan zou dat een betere koop zijn.

    http://www.rcfun.nl/catalog/product_info.php?cPath=42_137&products_id=2103

    dus check de "Quick Truck Comparison Guide "

    Greetz.

    Bart.
     
  7. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    :oops: :oops:
    de kopeling van op de motor of die van je versnelling's bak ?

    gr.martijn
     
  8. nouja over motorkracht is het zo dat hij maar 0,2PK meer heeft dan met een .26 Picco, en daar sta ik nou niet echt om te springen, en in mijn ogen is een Picco beter dan een standaard HPI motor.
    en er staat bij de SS dat de diff maar 2 gears heeft, klopt in principe niet, want de meeste SS kits zijn (vanuit de fabriek) (wat los trouwens ongeveer een tientje kost) al geupgrade met een spider gear mod (4 gears) daar komt bij dat ik de banden van de 4.6 niet eens mooi vind, kan je zeggen extra setje aanschaffen, maar is dus weer extra geld, het enige echte GROTE verschil is dat de 4.6 alles heavy duty heeft, maar als zo'n onderdeel bij de normale SS kapot zou gaan ben je maar een paar euro extra kwijt per onderdeel om de heavy duty versie te hebben...
    dus in mijn ogen is de SS met .26 Picco beter. maar misschien zie ik de echte grote verbeteringen aan de 4.6 niet hoor, kan ook...

    Groet, Thierry.
     
  9. btw, ik wil mijn savage goed onderhouden vanaf het begin dat ik hem heb, doe ik er verstandig aan tamiya diff grease en tamiya ballbearing grease bij te kopen, is dit ook geschikt voor de Savage, of liever niet...
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Dan lijkt het me duidelijk dat je er beter aan doet om de SS met picco motor te kopen. En tamiya vet is wel goed, dus het is denk ik wel verstandig om dat aan te schaffen.

    Greetz.

    Bartje.
     
  11. Stormer

    Stormer Guest

    oke oke, ik heb foto's.
    Ik zit ook bij het rc-racingcars forum, dus heb ik ze daar in mijn album geupload, omdat ik geen tijd heb om ze te resizen, en dat gebeurt daar automatisch..
    Hier een linkje: http://www2.rc-racingcars.com/diversen/gallery/album127?page=1

    Laat horen wat jullie ervan vinden.. :wink:
    Ik vond zoiezo dat hij heerlijk afgesteld stond! Ik vond het echt lekker gaan :D. Dikke rookpluim, en een mooi rond geluid..

    Groeten,
    Harry
     
  12. mooi ding man, maar blijf erbij dat ik die banden niet mooi vind ;) maar meningen verschillen (gelukkig).
     
  13. Stormer

    Stormer Guest

    je hebt wel gelijk ik kan me wel bruutere banden voorstellen op een monstertruck, maar deze zijn standaard. Misschien dat ik over een tijdje de standaard banden van de .21/.25/SS erbij koop, die vind ik ook gruwelijk, of een ander setje..
     
  14. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    nu je z'n supper vette Savage heb rij je dan nog ooit met je Stormracer ?

    gr.martijn
     
  15. Stormer

    Stormer Guest

    Ik ga hem weer opknappen als ik tijd heb.. Het is eigenlijk alleen maar de motor goed recht en vastzetten, waarschijnlijk een nieuw tandwiel erop en wat schroefjes vervangen. Dat is niet de reden waarom ik een nieuwe (deze savage dus) kocht, ik wilde gewoon een andere sterkere, betere..

    Laters
     
  16. een maat van me heeft die banden + velgen van hotbodies, die met dat vlammen profiel en die chrome UFO (dacht ik) velgen, ik zoek even een plaatje,...dan edit ik deze post wel...

    EDIT: hij heeft niet die vlammen, was in de war met iemand anders, hij heeft deze:
    [​IMG]
    dit zijn 7 inch banden en zien er gruwelijk gaaf uit op de Savage
     
  17. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    ik had het zelfde met mijn on road
    daar ging het een en ander ook wel eens aan kapot maar dat kan ook aan mij liggen darom wilde ik een auto die veel kon hebben off road dus en die snel kapot ging :D

    gr.martijn
     
  18. Scarecrow

    Scarecrow Guest

    Hij zit in elkaar; [​IMG] inderdaad met de Hotbodies 'vlammen' banden. Nu nog even inlopen en met een beetje geluk van het weekend de eerste rondjes rijden :D

    Edit: Vanwege de verkleining komt de kleur niet zo vreselijk goed over... Het is two-tone; paars met de lichtval van de ene kant, groen met de lichtval van de andere kant...
     

Deel Deze Pagina