mijn oude bootje !

• Topicstarter Topicstarter erik16v
  • Startdatum Startdatum
E

erik16v

Guest
hey mensen

aangezien ik toch sterk zit te denken dit project volledig te stoppen er er misschien wel afstand van te doen is dit eigenlijk niet echt een bouwverslag !
ik ben nu 21 en heb in de jaren(nu ik in de jachtbouw werk als timmerman) heel erg veel geleert ,en zie ik te veel dingen die me eigenlijk niet bevallen !

in een ander toppic konden jullie lezen dat ik reeds iets anders (ook voor de 2de keer ) aan het tekenen ben !

toch wou ik jullie de foto's van wat ooit 1998 ofzo (op mijn 13de) begonnen is ,niet onthouden !
geheel bootje
Afbeelding256.jpg

het zwemdekje met trapjes er na toe ,is een beetje vies,licht opschuren zou wonderen doen ,het wit is plamuur ,wat er bijna los op ligt ....
Afbeelding261.jpg

het zonnedek/flybridge vind ik erg mooi ,zou het nu alleen veel anders maken (qua materiaal/vorm/manier van bouwen(opbouw)
zit ook nog zwaar te tweifelen of ik de boot helemaal weg doe of onderdelen hiervan hergebruik,bankjes,tafeltje enz!
Afbeelding259.jpg

misschien helpen jullie reacties mijn beslissing makkelijker te maken(of niet) ,blijf het toch een beetje sonde vinden ..

mzzls
erik

hallo erik

een oudje van 1998 ???
ik heb een oudje van 30 jaar geleden en ben deze ook aan het opkalfateren
het is een duiboot en duiken zal hij nooit meer maar als een model om in een duikersclub aan het plafond te gaan hangen is dit oudje nog een mooi lang leven gegund

dus mij visie gooi een oudje nooit weg maar zoek er een oplossing voor om het toch nog een doel te geven
denk er aan ooit zul jij ook oud zijn en dan wil je toch ook niet weg gegooid worden wel????

groetjes raf

voor mij is ie wel oud ,omdat ik er als echt jong kind al eens aan begonnen ben ,hij's eigenlijk wat aan de zware kant ook ,ligt nu mooi int water maar er zou nog electra in moeten ,en heb niet super veel ruimte maar wil wel eentje er bij bouwen,en dan deze misschien weg ,maar dan wel verkopen!

mzzlss
erik

NIET weggooien. Als je er ook maar even aan twijfelt of je het wel moet doen, en je doet het, dan is de kans groot dat je later spijt hebt en hem terug wilt. En oudjes doen het nog best, na wat onderhoud - zie mijn cullamix, die is ook al ruim over de 30.

Desnoods geef je hem aan iemand in de club, of verkoop je hem op modelbouwmarkt.nl, maar weggooien is eeuwig zonde - ook omdat hij bij jou nog best wat emotionele waarde heeft (leid ik uit jouw berichten af).

hallo

ik heb het niet zo verwoord maar zo is het wel
heb je de plaats pak hem dan in en zet hem ergens proper neer
een boot is nooit te zwaar en fouten die je toen gemaakt hebt kunnen altijd hersteld worden
de besturing die vroeger bestond die is in de loop der tijd zo klein geworden dat voor elke boot wel een setje te koop is dat nu zoveel weegt dan vroeger 1 servo

zo waren we eens ergens op een club en daar heb ik toen genoten
daar was iemand die nog kriskraft modellen had varen
dat waren toen plannen die gemaakt waren toen was er nog geen sprake van bouwdozen
en deze oudjes zien varen gaf wel iets van nostalgie
en ze moesten wat varen niet onderdoen voor de nu tuperware modellen (plastiek bedoel ik daar mee)

maar als je 8 jaar reeds oud vind dan ziet de toekomst er voor u binnen 8 jaar ook niet zo denderend uit hahahahahahahaha
met 29 jaar reeds een oud manneken wat ben ik met mijn 51 jaar dan geworden een museumstuk hahahahahaha

denk er nog eens over na voor je hem tekoop aan bied
want hoeveel ga je er voor vangen op ebay 1000 euro ?????????
groeten raf

1000 euro lijkt me wat erg veel !

er zit nu niks in ,tja een laag stof !

verder heb ik alles gemaakt van "afval"hout ,ook het echt teak fineer enz ligt elke week groter bij ons in de container,het enige wat ik betaalt heb is 30 euro aan polyester !!
verder ist alleen werk !

het hele model is van de grond af opgebouwd,eigen ontwerp en eigen bouw !

nu zou ik het hele model anders maken ,anders opbouwen ,andere technieken gebruiken(vooral minder plamuur) enz enz !
foutje is b.v. dat de schaal niet helemaal klopt,traptreden zijn veel te hoog!de boot op de helft van de lengte op zijn breedste punt ,zijkanten opbouw lopen recht,en niet rond mee met de zijkant v/d/ boot !
enz enz !
digen waar ik mij erg aan stoor ,en waarbij ik gewoon bang ben dat herstellen net zoveel /meer tijd kost dan nieuw bouwen ,plus dat ik dan direct groter kan ,meer detail,ander(sportiefer) model !
enz enz

weggooien ,nee !
verkopen ,mischien .....

ben er nog niet helemaal uit ,maar op dit moment begin ik eens met een nieuwe,maak deze iig "nog"niet af !

mzzls
erik

hey

bootje niet weggooien of verkopen..

gewoon zelf houden.. e.v.t. gebruiken als voorbeeld ofzo..

ding zit emotionele waarde! zoals al vermeld was..

al verkoop je hem krijg je spijt let op mijn woorden!

zet hem op de plank.. maak hem schoon... kijk dr naar... hardstikke leuk.. zelfbouw!

Gr Arjan

heb hem toch tegen advies in te koop gezet,ben op vervelende manier mijn 1/6 carson 3.5cc auto(truck en opel kap) 4wd met alles er op en aan kwijt geraakt ,het enige wat me daar aan dwars zit is dat ik er geen cent voor in me zak heb !

stond bij een maat en zou daar,tesamen met al zijn spul uit de schuur gejat zijn,niks van weer gehoort,ook die maat heeft sinddien geen intresse meer in mij ,vertrouw ik dus voor geen meter ...
maar daar gaat het nu niet om !!

richtprijs is 100euro,zal hem ook ff in het te koop gedeelte zetten,morgen ofzo ...

mzzls
erik

Back