D
Dansx
Guest
Hallo allemaal,
Ik zal mij eerst eens even voorstellen.
Ik ben Daniël, 23 jaar en kom uit het hoge noorden. Uit het gedeelte waar nu net een nieuwe film over uit is.
Leeuwarden(Friesland)
Ik heb vanaf ongeveer mijn 11de electrisch gereden. Tamiya was voor mij het einde!
Ik ben met de hobby begonnen omdat mijn vader ook van die mooie auto's had, alleen dan op brandstof. Ik mocht natuurlijk toen nog geen brandstof(ouderlijk gezag komt naar boven, hij reed zelf ook al heel jong met brandstof). Ik heb na mijn verhuizing, het verlaten van het ouderlijk nest, een tijd niks gedaan met RC. Totdat ik mijn electro weer tegen kwam. Kriebels komen boven, toch even proberen......KUT! Hij doet niks meer. Hmm toen toch maar even sleutelen. En het probleem opgelost, en rijden maar weer.
Toch zei mijn gedachte:"Jongen, koop nou eens een brandstof!"
Ik mij eens wat orienteren hier. Heb echt al heel wat topics doorgelezen. Van de meeste beginnersvragen tot de professionele sticky's.
(een groot punt van ergenis bij mij, wat ik helaas vaker tegenkom op een forum, GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE'S NOU EENS!)
Duidelijke uitleg van mij, voordat iemand mij dat zal zeggen: Ik zoek altijd eerst alles af. In de categorie waar ik denk dat ik zoeken moet. Daarna zal ik de zoekfunctie gebruiken(is deze trouwens ook aan te passen dat hij alleen in de modelauto's zoekt?), mocht ik het dan nog niet vinden dan zal ik inderdaad een domme vraag stellen.
Ik kon echt voor een prikje(100 euro
) een HPI RS4 EVO3 kopen. Lag toch maar wat op zolder, en ik had veel interrese. Vooral door een paar mooie drift filmpjes, wou ik graag een HPI RS4 EVO3 hebben!
En wat is er vanmiddag aangekomen bij mij thuis:



En zoals ik hem eigenlijks aan het demonteren was:
Let vooral niet op het mooie zeiltje
:

Ik heb dus totaal geen verstand van brandstofauto's. Door het lezen hier heb ik toch al aardig wat kennis opgedaan.
Toen ik de auto namelijk uitpakte, nitro erin, gebeurde er niks. Er werd geen nitro naar de cabareteur getrokken. Wel als ik op het slangetje van de uitlaat blies. Heb toen met behulp van hier, en de HPI site. Het motortje uitelkaar gehaald. Zat wat roest op het nokje, zuiger was wat vies, en zuigerwand ook even goed schoongemaakt.
Alles weer gemonteerd, en ja, er liep meteen nitro naar de cabareteur. Toen proberen te starten. Wou niet lukken, met geen mogelijkheid. Gloeiplug eruit, zag meteen al dat die spiraal stuk was. Gelukkig had ik al een nieuwe gehaald. Die erin gedraaid, proberen te starten, en hij starte. Hij liep even, 2 seconden ongeveer en viel toen uit. Met moeite weer aan de praat kunnen krijgen. Weer hetzelfde 2 seconden, en weer uit.
Ik heb dit alles gewoon binnenshuis gedaan. Temperatuur van 19-20 celsius en een luchtvochtigheid va 57%.
Nu krijg ik hem zelfs helemaal niet meer aan de praat.
Heeft iemand tips voor mij wat hierin een probleem kan zijn?
Ik heb al wat gekeken ook voor de afstelling van de cabareteur op het forum.
Ik ben hierdoor weer wat kennis rijker geworden. Heb het nog niet kunnen gebruiken omdat mijn motor helemaal niet wil draaien. Gloeiplugstarter is wel helemaal opgeladen. Het is een Anderson. 2400SC 1.2V 2400 mAh NI-MH.
Hoe lang kan zo'n gloeipluglader mee? Ik bedoel dan na iedere laadbeurt?
Ik zal mij eerst eens even voorstellen.
Ik ben Daniël, 23 jaar en kom uit het hoge noorden. Uit het gedeelte waar nu net een nieuwe film over uit is.

Ik heb vanaf ongeveer mijn 11de electrisch gereden. Tamiya was voor mij het einde!
Ik ben met de hobby begonnen omdat mijn vader ook van die mooie auto's had, alleen dan op brandstof. Ik mocht natuurlijk toen nog geen brandstof(ouderlijk gezag komt naar boven, hij reed zelf ook al heel jong met brandstof). Ik heb na mijn verhuizing, het verlaten van het ouderlijk nest, een tijd niks gedaan met RC. Totdat ik mijn electro weer tegen kwam. Kriebels komen boven, toch even proberen......KUT! Hij doet niks meer. Hmm toen toch maar even sleutelen. En het probleem opgelost, en rijden maar weer.
Toch zei mijn gedachte:"Jongen, koop nou eens een brandstof!"
Ik mij eens wat orienteren hier. Heb echt al heel wat topics doorgelezen. Van de meeste beginnersvragen tot de professionele sticky's.
(een groot punt van ergenis bij mij, wat ik helaas vaker tegenkom op een forum, GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE'S NOU EENS!)
Duidelijke uitleg van mij, voordat iemand mij dat zal zeggen: Ik zoek altijd eerst alles af. In de categorie waar ik denk dat ik zoeken moet. Daarna zal ik de zoekfunctie gebruiken(is deze trouwens ook aan te passen dat hij alleen in de modelauto's zoekt?), mocht ik het dan nog niet vinden dan zal ik inderdaad een domme vraag stellen.

Ik kon echt voor een prikje(100 euro





En zoals ik hem eigenlijks aan het demonteren was:
Let vooral niet op het mooie zeiltje


Ik heb dus totaal geen verstand van brandstofauto's. Door het lezen hier heb ik toch al aardig wat kennis opgedaan.
Toen ik de auto namelijk uitpakte, nitro erin, gebeurde er niks. Er werd geen nitro naar de cabareteur getrokken. Wel als ik op het slangetje van de uitlaat blies. Heb toen met behulp van hier, en de HPI site. Het motortje uitelkaar gehaald. Zat wat roest op het nokje, zuiger was wat vies, en zuigerwand ook even goed schoongemaakt.
Alles weer gemonteerd, en ja, er liep meteen nitro naar de cabareteur. Toen proberen te starten. Wou niet lukken, met geen mogelijkheid. Gloeiplug eruit, zag meteen al dat die spiraal stuk was. Gelukkig had ik al een nieuwe gehaald. Die erin gedraaid, proberen te starten, en hij starte. Hij liep even, 2 seconden ongeveer en viel toen uit. Met moeite weer aan de praat kunnen krijgen. Weer hetzelfde 2 seconden, en weer uit.
Ik heb dit alles gewoon binnenshuis gedaan. Temperatuur van 19-20 celsius en een luchtvochtigheid va 57%.
Nu krijg ik hem zelfs helemaal niet meer aan de praat.
Heeft iemand tips voor mij wat hierin een probleem kan zijn?
Ik heb al wat gekeken ook voor de afstelling van de cabareteur op het forum.
Ik ben hierdoor weer wat kennis rijker geworden. Heb het nog niet kunnen gebruiken omdat mijn motor helemaal niet wil draaien. Gloeiplugstarter is wel helemaal opgeladen. Het is een Anderson. 2400SC 1.2V 2400 mAh NI-MH.
Hoe lang kan zo'n gloeipluglader mee? Ik bedoel dan na iedere laadbeurt?