Mijn r/c auto's

• Topicstarter Topicstarter tamiya4life
  • Startdatum Startdatum
T

tamiya4life

Guest
Hallo ik ben nieuw hier

ik wil even mijn verzameling auto's voorstellen.

3 keer nikko super evolutions 1:10 , ik heb er robbe stroomregelaars in gezet en volledig voorzien van kogel lagers, andere zender, andere stuur servo, corally 12T motoren en andere tandwielen. Ze zijn snel voor in mijn buurt ze rijden ongeveer 60 kmp en ze zijn te vergelijken met een tamiya tt-01 kwaliteit. 2 zijn er 4 wd en eentje is er 2wd.

1 keer academy alfa 1:10 ook voor zien van robbe stroomregelaar en 12 t motor en is ook volledig voor zien van kogellagers en is ook 4wd

1 keer nikko F1 1:10 ook volledig omgebouwd zoals de nikko super evolutions. is 2 wd

1 keer nikko 1: 14 ook volledig omgebouwt rij tegen de 50 kmp er zit zo'n motor in van traxxas en is ook volledig voorzien van kogellagers en is ook 2wd

1 keer master sneaker ansmann auto, is standaard al een goed auto en rijd ook ongeveer 60kmp en is 4 wd

1 keer realy carbon fighter 1: 6 met 30,5 cc motor en is wat mij betreft al snel genoeg. standaart zat er een 30 cc motor op en is 2 en 4 wd omdat je de aandrijf as er makkelijk kan uithalen.

jullie vragen je af waarom zoveel nikko auto's? omdat ik die al had en in verhouding niet duur zijn 80-100 euries en omgebouwd voor ongeveer 150 euries is 250 euro voor een super snelle en mooie auto.

geef a.u.b nog goeden adviezen ben pas 15 jaar en ik vind dat ik al een mooi verzameling auto's heb.

( foto's post ik nog wel een keertje )

ik heb bij de registratie een foutje gemaakt bij leeftijd want ik ben nog geen 19 maar 15.

weten jullie hoe je dat moet veranderen?

hey ik heb ook een nikko 1/10 super evolution (2wd) maar nog helemaal standaard mag ik vragen hoe jij die van jou zo hebt gemaakt ?

hey ik heb ook een nikko 1/10 super evolution (2wd) maar nog helemaal standaard mag ik vragen hoe jij die van jou zo hebt gemaakt ?

1. schroef hem open
2. haal de printplaat er uit
3.de standaard stuurservo ook
4. plaats een hitec standaard formaat stuurservo
5. koop een stoomregelaar, leg hem op de plaats waar de printplaat lag
6. koop een zender set en sluit die aan en leg de ontvanger op de plaats waar de printplaat lag.
7. koop een sneller motor met de zelfde diameter als de standaard rs540
8. sluit de motor aan en stel de stroom regelaar in.
9. koop een goed accu min 3600 mah
10. verwijder de standaard gleilagers en met de dia meter op en ga naar een modelbouw winkel om te vragen ofdat ze die kogellagers hebben in dat formaat.
11. monteer de kogellagers.
12. koop een extra setje banden
13. koop een mooiere body
14. spuit deze body
15. accu opladen
16. accu aansluiten en rijden maar

het is echt niet zo super mooi lijk, als ik als 15 jarige het kan doen moeten jullie dat ook kunnen ( zit wel op 4 vwo kan er mee te maken hebben maar je )

veel succes er mee!

1. schroef hem open
2. haal de printplaat er uit
3.de standaard stuurservo ook
4. plaats een hitec standaard formaat stuurservo
5. koop een stoomregelaar, leg hem op de plaats waar de printplaat lag
6. koop een zender set en sluit die aan en leg de ontvanger op de plaats waar de printplaat lag.
7. koop een sneller motor met de zelfde diameter als de standaard rs540
8. sluit de motor aan en stel de stroom regelaar in.
9. koop een goed accu min 3600 mah
10. verwijder de standaard gleilagers en met de dia meter op en ga naar een modelbouw winkel om te vragen ofdat ze die kogellagers hebben in dat formaat.
11. monteer de kogellagers.
12. koop een extra setje banden
13. koop een mooiere body
14. spuit deze body
15. accu opladen
16. accu aansluiten en rijden maar

het is echt niet zo super mooi lijk, als ik als 15 jarige het kan doen moeten jullie dat ook kunnen ( zit wel op 4 vwo kan er mee te maken hebben maar je )

veel succes er mee!
Als je zoveel wilt veranderen kun je beter een merk auto gaan kopen i.p.v. investeren in een Nikko.

[/QUOTE]het is echt niet zo super mooi lijk, als ik als 15 jarige het kan doen moeten jullie dat ook kunnen ( zit wel op 4 vwo kan er mee te maken hebben maar je )
[/QUOTE]

is niet echt aan je handschrift te zien:D:D:):)(sarcastisch bedoelt natuurlijk)

greetzzz,
Ruud

Als je zoveel wilt veranderen kun je beter een merk auto gaan kopen i.p.v. investeren in een Nikko.
Ja maar deze nikko auto's had ik nog staan. De auto's zijn nu volledig omgebouwd en super mooi vindt ik. Ik heb ze al nou 2.5 jaar geleden omgebouwd en nog nooit problemen gehad. Ik rij elke dag met die auto's en dat is gemiddeld 2 to 5 uur. Dus reken maar ze zijn echt goed. Mij nitro autootje zag er zo uit nog 1 uur rijden in totaal 3 keer mee gereden en toen boem. Deze foto is niet van mij maar hij zag er wel zo uit. Het was een kyscho

fireresults002.jpg

Ja maar deze nikko auto's had ik nog staan. De auto's zijn nu volledig omgebouwd en super mooi vindt ik. Ik heb ze al nou 2.5 jaar geleden omgebouwd en nog nooit problemen gehad. Ik rij elke dag met die auto's en dat is gemiddeld 2 to 5 uur. Dus reken maar ze zijn echt goed. Mij nitro autootje zag er zo uit nog 1 uur rijden in totaal 3 keer mee gereden en toen boem. Deze foto is niet van mij maar hij zag er wel zo uit. Het was een kyscho

fireresults002.jpg

Dan is het waarschijnlijk je eigen fout... Een nitro motor blaast zichzelf niet zomaar op.

Dan is het waarschijnlijk je eigen fout... Een nitro motor blaast zichzelf niet zomaar op.
Ik weet dan niet wat ik fout doe dat is mijn al voor de 2 de keer overkomen. Eerste keer een super grote steek vlam en de tweede keer een ontploffing, de kap vloog gewoon de lucht in. Daarom heb ik eigelijk een hekel aan nitro autootje. Ik hou wel van big scale en electo. Electro voor on-road en big scale voor off-road.

Daarbij, de foto is van een elektro, het groene kastje wat ervoor ligt, is een ESC... ;):rolleyes:

Over het opblazen, dat is gewoon crack, want als het je 2 keer gebeurd, wordt het tijd dat jij loten gaat kopen voor de jackpot... zulke dingen gebeuren alleen met opzet, als een nitro motor al ''ontploft'' dan slaat die vast.. of het carter scheurt, ontploffen met vlammen, dat komt echt haast nooit voor.

Laatst bewerkt:
Daarbij, de foto is van een elektro, het groene kastje wat ervoor ligt, is een ESC... ;):rolleyes:

Over het opblazen, dat is gewoon crack, want als het je 2 keer gebeurd, wordt het tijd dat jij loten gaat kopen voor de jackpot... zulke dingen gebeuren alleen met opzet, als een nitro motor al ''ontploft'' dan slaat die vast.. of het carter scheurt, ontploffen met vlammen, dat komt echt haast nooit voor.

Mij is het overkomen en het is iedere keer buiten de garantie gevallen. ps met die groep vrienden waar ik altijd mee ga rijden is het ook al overkomen met die auto. Ik heb al redelijk veel ervaring met rijden in februari 10 jaar dus... daar kan het niet aan liggen en ik doe bijna niks anders.....

Okee, goed dus.....haha
Je kan met een hoog snel heid gewoon door de bocht te rijden zonder te slippen, of dat de auto dwars komt te staan. Ik heb een tamiya gehad en die was net zo goed in wegligging.

Ik heb ook nog zo'n nikko auto's gehad en dat was gwn een veer als ophanging. Geen olidempers ofzo.

olie dempers kon je los kopen. IK had ze bij www.modelbouwuden.nl gekocht voor 35 euro voor 4 stuks. Die hadden eerst veel onderdelen voor die nikko's. IK heb alleen olie dempers op mijn nikko's van 1:10, ansmann, academy en de reely carbon fighter.
Op die andere ging het een beetje moeilijk en die olie dempers vond ik redelijk geprijst.

olie dempers kon je los kopen. IK had ze bij www.modelbouwuden.nl gekocht voor 35 euro voor 4 stuks. Die hadden eerst veel onderdelen voor die nikko's. IK heb alleen olie dempers op mijn nikko's van 1:10, ansmann, academy en de reely carbon fighter.
Op die andere ging het een beetje moeilijk en die olie dempers vond ik redelijk geprijst.

d'r moet een streepje tussen. modelbouw-uden.nl. site is al een tijdje down.

ik ga altijd bij die winkel m'n nitro, en reserve onderdeeltjes halen. ze zijn wel duur. (woon jij ook in uden?)

Back