Mijn Raptortje....

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Raptor Rulezzz, 3 mei 2004.

  1. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dat kan ie niet zien als ie de gyroset nog los in zijn handen heeft, ik weet dat ie er nog niet mee gevlogen heeft.

    ook met normale dingen als hooveren en milde aerobatics is de 601 niks beters dan een 401, is dezelfde gyromodule.

    de 601 komt tot zijn recht met hard achteruitvliegende stukken, daar schijnt ie de staart keihard vast te houden, en ook de piruette rate is super constant bij een 601
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    o dus nog niets voor een beginner :D :D :lol:
     
  3. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    ZUCHT...........


    Hebben jullie weleens een GY401/9253 los gehad en dan de gyro bewogen... en toen hetzelfde gedaan met een GY601/9251???? GELOOF MIJ je ziet het verschil... tis gewoon gestoord zo snel als die servo dan heen en weer klappert!

    Maargoed je merkt idd geen verschil met vliegen als je alleen maar beetje rustig aerobatics doet zoals Gerard al beschreef, je begint het pas te merken als je echt aan de gang gaat.

    Even over de smak geld... een 401/9254 kost nu 209 euro in belgie en ik heb 237,5 euro betaald voor mijn 601/9251.... zoveel scheelt dat niet!

    Ik heb er overigens nog niet mee gevlogen, geen tijd gehad om het te monteren....

    Richard
     
  4. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    Die 601 ook in belgië ?
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    get it on and fly the crap out of it richard :wink:
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    richard
    jij vroeg of van van ons een 401/9253 ds gewoon los van de helie had geprobeert nou ik heb dat gedaan en die vond ik al donder vel vergeleken bij een s3001 als bij de 9253 de ds uit stond gaf het al wat veschil maar met ds aan super snel dus ik zou geen moment twijvelen aan dat de 601/9251 nog sneler is
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dan moet ook jij bij tno gaan werken denk ik.
    dan heb je ook super ogen. :wink:
    beide servos zowel van de 9253 als de 9251 bewegen zo snel dat hoe hard of snel jij ook schud, de servo houd het bij.
    dat verschil KAN je niet zien.
    de 401 kan hem 100 keer per seconde aansturen (100hz) en de 601 gyro kan het 260 keer per seconde.
    dat merk je wel met vliegen hij stuurt beter, maar met het blote oog kan je dat niet zien, of je moet naast super ogen ook hele snelle polsje hebben die 260 keer per seconde kunnen schudden :D

    ps het verschil tussen een 3001 en een 9253, dat zie je inderdaad wel, en dat is een flink verschil ja 8O
     
  8. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik heb het ook over het verschil tussen de s3001 en de s9253
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Richard, het verschil wat jij ziet is niet de servo maar gyro.

    Zo'n 601 is super opgefokt, als ik mij niet vergis heeft John de gevoeligheid terug gedraaid naar zo'n 38% dit werdt volgens mij door Jason Kraus ergens als maximum aangegeven.

    Steltijden van de servo's zijn 0,08 en 0,07 sec. per 60 graden.

    Als je de servo's echt wil testen moet je ze met een Y-kabel op hetzelfde kanaal hangen en dat dan m.b.v. een schakelaar van het ene naar het andere eindpunt schakelen. Om het echt leuk te maken zou je ze dan ook nog met een stuurstang aan elkaar kunnnen bevestigen. De eene servo vast zetten en de andere schuivend maken. Als je dan die schuivende servo ziet bewegen is er snelheids verschil.

    Alleen dat gaat weer niet met een 9251 omdat die alleen de aangepaste pulstijden van de 601 snapt, vanwege de hogere ververs frequentie.

    Rick
     
  10. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Rick,

    Ik weet het.... dat was ook niet het punt, het punt was gewoon dat als je t kastje van de 401 beweegt en het de 601 dat de servo echt nog sneller stuurt... gewoon n observatie meer niet, Natuurlijk ken ook IK de cijfertjes en weet k dat er in principe niet veel verschil inzit... hoef je mij niet te vertellen.

    De 601 gebruik je op max. 37% gain idd, niet dat hij zou gaan schudden met de staart maar je zou je servoleven wel ernstig verkorten, net als met de 401... daar is 55% een mooie waarde om mee te vliegen (op 100% werktie niet zo goed, maar wederom gaat de servo minderlang mee).

    Het zit er nu allemaal opgebouwd, morgen nog even instellen en misschien dan maandag even vliegen.... morgen word mn pa 50 (feest!1) en zondag kom ik dan nog wel even kijken (brak alsk waarschijnlijk ben) in utrecht... niet vliegen...

    Cya,

    Richard
     
  11. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    wanneer krijgen we weer foto's te zien ?
    Of filmpjes :lol:
     
  12. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    De Raptor heeft gevlogen met de nieuwe paddles en gyro!

    Ik heb gister even een vluchtje kunnen maken met de nieuwe V-paddles en mn 601... en alles wat k kan zeggen is WOW!!

    Over de paddles: De helicopter reageert net zo snel als met de witte MA paddles die ik erop had zitten maar doet alles veel vloeiender, ook is het kleine beetje pichterige vlieggedrag wat erinzat als je hard vooruit vloog compleet weg! :p Echt een aanrader dus. (mijn V-paddles zijn trouwens 14 gram! 8O )

    Over de gyro: De 601 voelt veeeel prettiger aan als de 401 en stuurt heel erg rechtlijnig en direct, piro`s zijn mooi constant en de staart doet echt NIKS als je de stick niet aanraakt.... al met al lijkt het weinig te schelen, maar geloof me, hij voelt prettiger aan en vliegt nog beter :p

    Ok, ik weet dat "sommige" mensen claimen dat er geen verschil is tussen 401 en 601 omdat er dezelfde sensor enzo inzit.... maar het maakt wel degelijk een groot verschil, setup is trouwens erg gemakkelijk en snel.

    Foto`s komen binnenkort weer, misschien dat alexzzz er nog n paar post die hij gisteren gemaakt heeft.

    Richard
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    tuurlijk is er ondanks dezelfde sensor wel een degelijk verschil, de 601 stuurt sneller uit in hertzen, daardoor dus beter vasthouden.

    de vpaddles ga ik ook bestellen om te proberen, ze zijn wel 14 gram maar het oppervlak is veel groter dan de MA paddles, bas is er ook tevreden over.
     
  14. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    En de reactie op de stuurknuppel is veel rechtlijniger en voelt daardoor veeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder aan, vooral als je echt aan het 3Den bent. Met hoveren en rondvliegen en rustige aerobatics maakt het echter geen fuck uit.

    Richard
     

Deel Deze Pagina