Mijn royal flash brushless ezrun 35a stotterd op het begin

:help:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, Mijn royal flash brushless ezrun 35a stotterd als ik hem aan zet en ik wil rijden. :mad:
Maar na 2Min. doet hij het weer gewoon en roetsjt met 70Km/h door ons straatje door! :-D
Heb ik iets verkeerd ingesteld of ligt het aan mijn accu?

Met vriendelijke groet, Mike vermeulen :rolleyes:

nee misschien is het een fabriek foutje ofzo misschien he ik ben ook maar 12 jaar :P

hoe bedoel je grap ik vind het wel knap dat hij dit allemaal zelf gedaan heeft.

Brushless kan altijd stotteren als je vanuit stilstand weg wilt rijden. Zeker met een sensorloos setje als de Ezrun.

Klopt, mijn brushless auto stotterd ook als ik zachtjes rij... Als de regelaar veel instel opties heeft kun je proberen er wat aan te doen, maar het blijft altijd een beetje. Het zou kunnen dat je de motor 'timing' (schrijf ik dat juist?) dan moet veranderen ofzo. Ik maak er niet echt een probleem van, als je eenmaal aan het rijden bent merk je het toch niet...

P.S. 10, 12, 14 jaar....:lol:

Grts

Laatst bewerkt:
Klopt, mijn brushless auto stotterd ook als ik zachtjes rij... Als de regelaar veel instel opties heeft kun je proberen er wat aan te doen, maar het blijft altijd een beetje. Het zou kunnen dat je de motor 'timing' (schrij ik dat juist?) dan moet veranderen ofzo. Ik maak er niet echt een probleem van, als je eenmaal aan het rijden bent merk je het toch niet...

P.S. 10, 12, 14 jaar....:lol:

Grts

hhhahh ik benn 10 echt waar maar bedankt voor je antwoord

Wat is dan volgens jou het probleem waarom je bepaalt dat dit niet in orde is?

Dat het tijd gerelateerd is zegt ook niet veel. Je accu spanning is ook tijd gerelateerd en kan dus minder zijn geworden waardoor het coggen niet meer naar boven komt/merkbaar is.

Zo te lezen, of wat ik eruit opmaak, is dat het gewoon 2 minuten hakkelt, en dan pas goed rijd. Dus goed rijden, zal dus inclusief het (minimale) coggen zijn.

Aan de andere kant een 35 ampere regelaar wat een auto tot 75km vooruit moet "roetsjen" lijkt me gewoon een te lichte regelaar. Helemaal als het om de monsterbuggy gaat welke hij in zijn profiel heeft zitten.

Zou idd, een combi probleem kunnen zijn. Een te lixchte regelaar, en in verhouding een te groot vermogen wat hij trekt van de accu. Na een 2 minuten is de kop eraf, en kan de regelaar het behapstuken, maar goed ik zit er niet zo in, in dat BL gebeuren.....
Iig niet in de ez run setjes...

Tot dat we weten wat voor accu er gebruikt word zitten we maar te raden.
Mijn idee is dat er een goedkope nimri accu gebruikt word die koud de stroom niet kan leveren.
Na een minuut of 2 word die warm en levert hij wel genoeg stroom .voor de regelaar.
Het blijft gissen zonder info!!
groeten wiebe.

Hey,

nog een mening ;) ... De wagen is te zwaar vertand, pas als de akkuspanning iets is ingezakt, kan de regelaar vol open!

Greetz, Aldert

Back