Tijd voor een topic over mijn eigen Rustlertje, het schaapje in wolfskleren. Zo zie ik hem graag.
Ik heb hem nu al een maandje of 3 een Rustler XL-5 waar zo langzaam aan weinig af fabriek meer aan is.
Ik heb al vervangen:
- 3S: Drie 3300mAh Turnigy 30C Lipo's en één KDS 3300mAh 25C lipo
- 2S: Drie 5000mAh Turnigy 20C Hardcase lipo's
- Lader: Turnigy Quatro 4x6S 5A lader en 13,8V 20A BMI voeding (powered by Eneco
)
Ik geloof dat ik het zo wel heb opgesomt
Ik hoor vaak zeggen dat Rustlers niet goed remmen (iig niet rechtuit), ik zal het tegendeel bewijzen
Hieronder rij ik met een zo goed als lege 3S lipo op de verlaagde shocks en Dirt Hawg banden. Hij stuurt en remt behoorlijk goed voor een 2wd Rustlertje. Een paar foto's (meer te zien in mijn fotoboek) en wat filmpjes:
Ik heb hem nu al een maandje of 3 een Rustler XL-5 waar zo langzaam aan weinig af fabriek meer aan is.
Ik heb al vervangen:
- De XL-5 controller en Titan 12 voor een EzRun 60A met Velineon motor.
- De standaard banden voor Proline Dirt Hawg's 2.8'' 30-series. De originele voorbanden met de lengtegroeven heb ik nog wel, das prima spul voor op losse ondergrond.
- Body verlaagd met gaten voor de shocks in de Rustler kap.
- alle draagarmen, casterblocks, schoktowers, weelhubs enz enz, alles wat kon breken aan ophanging is RPM.
- Er is een wide bumper van RPM en een Wheeliebar van Traxxas zelf gemonteerd.
- Alle bushings zijn vervangen door goede 5x11x4 2RS lagers
- de tranny is vervangen door een alu versie van Integy en volledig gelagerd en geshimmed, dus spelingsvrij.
- De spur en pinion heb ik in 32p uitgevoerd, ik rij momenteel 54/15 op de Dirt Hawg's.
- de belcrank bushings zijn vervangen door miniatuur lagers en lopen als een zonnetje zonder ook maar enkele speling.
- Er zitten (slash) Big Bore Alu shocks met teflon coating en geharde TiN gecoate assen op van TRX voor offroad praktijken en verlaagde (fuel tube mod maar dan met moeren) originele shocks op voor onroad met progressieve veren.
- De diff is gevuld met 100K silicone olie (lees pasta
en geseald met Hilomar vloeibare pakking. (aanradertje!!!, zit er al een maand of 2 in zonder te lekken en een goede LSD achtige werking)
- Er is een Proline Desert Rat kap aangekocht welke is gespoten door ene Loomer uit de USA voor onroad en voorzichtige uitstapjes. En een standaard XL-5 kap voor de I-don't-care-and-just-bash runs...
- De 27MHz zender/ontvanger is vervangen door een 2,4GHz GT2 van Conrad.
- Ook alle turnbuckles zijn vervangen door dikke versies. De camberrods achter zijn van RPM en zijn niet verstelbaar, een bewuste keuze.
- de 2056 servo wordt deze week vervangen door de sterkere 2075 servo
- Bandensets, allen op zwart gespoten All-Star velgen (muv 1/16 velgen):
- Set Stampede Talon banden rondom
- Set Dirt Hawg's 2.8'' 30 series rondom (met nieuw reserve paar voor achter, reeds op velg gemonteerd)
- Alias Ribbed tires voor, 1 paar
- Set 1/16 e-revo banden rondom
- Set foampjes (veeeelste klein, maar wel lachuh!)
- 3S: Drie 3300mAh Turnigy 30C Lipo's en één KDS 3300mAh 25C lipo
- 2S: Drie 5000mAh Turnigy 20C Hardcase lipo's
- Lader: Turnigy Quatro 4x6S 5A lader en 13,8V 20A BMI voeding (powered by Eneco

Ik geloof dat ik het zo wel heb opgesomt
Ik hoor vaak zeggen dat Rustlers niet goed remmen (iig niet rechtuit), ik zal het tegendeel bewijzen

Hieronder rij ik met een zo goed als lege 3S lipo op de verlaagde shocks en Dirt Hawg banden. Hij stuurt en remt behoorlijk goed voor een 2wd Rustlertje. Een paar foto's (meer te zien in mijn fotoboek) en wat filmpjes:
Laatst bewerkt door een moderator: