Mijn Rustler EZrun 60A/Velineon 2S/3S

Tijd voor een topic over mijn eigen Rustlertje, het schaapje in wolfskleren. Zo zie ik hem graag.

Ik heb hem nu al een maandje of 3 een Rustler XL-5 waar zo langzaam aan weinig af fabriek meer aan is.

Ik heb al vervangen:

• De XL-5 controller en Titan 12 voor een EzRun 60A met Velineon motor.
  • De standaard banden voor Proline Dirt Hawg's 2.8'' 30-series. De originele voorbanden met de lengtegroeven heb ik nog wel, das prima spul voor op losse ondergrond.
  • Body verlaagd met gaten voor de shocks in de Rustler kap.
  • alle draagarmen, casterblocks, schoktowers, weelhubs enz enz, alles wat kon breken aan ophanging is RPM.
  • Er is een wide bumper van RPM en een Wheeliebar van Traxxas zelf gemonteerd.
  • Alle bushings zijn vervangen door goede 5x11x4 2RS lagers
  • de tranny is vervangen door een alu versie van Integy en volledig gelagerd en geshimmed, dus spelingsvrij.
  • De spur en pinion heb ik in 32p uitgevoerd, ik rij momenteel 54/15 op de Dirt Hawg's.
  • de belcrank bushings zijn vervangen door miniatuur lagers en lopen als een zonnetje zonder ook maar enkele speling.
  • Er zitten (slash) Big Bore Alu shocks met teflon coating en geharde TiN gecoate assen op van TRX voor offroad praktijken en verlaagde (fuel tube mod maar dan met moeren) originele shocks op voor onroad met progressieve veren.
  • De diff is gevuld met 100K silicone olie (lees pasta ;) en geseald met Hilomar vloeibare pakking. (aanradertje!!!, zit er al een maand of 2 in zonder te lekken en een goede LSD achtige werking)
  • Er is een Proline Desert Rat kap aangekocht welke is gespoten door ene Loomer uit de USA voor onroad en voorzichtige uitstapjes. En een standaard XL-5 kap voor de I-don't-care-and-just-bash runs...
  • De 27MHz zender/ontvanger is vervangen door een 2,4GHz GT2 van Conrad.
  • Ook alle turnbuckles zijn vervangen door dikke versies. De camberrods achter zijn van RPM en zijn niet verstelbaar, een bewuste keuze.
  • de 2056 servo wordt deze week vervangen door de sterkere 2075 servo
  • Bandensets, allen op zwart gespoten All-Star velgen (muv 1/16 velgen):
    • Set Stampede Talon banden rondom
    • Set Dirt Hawg's 2.8'' 30 series rondom (met nieuw reserve paar voor achter, reeds op velg gemonteerd)
    • Alias Ribbed tires voor, 1 paar
    • Set 1/16 e-revo banden rondom
    • Set foampjes (veeeelste klein, maar wel lachuh!)
Dit alles wordt gevoed met:
- 3S: Drie 3300mAh Turnigy 30C Lipo's en één KDS 3300mAh 25C lipo
- 2S: Drie 5000mAh Turnigy 20C Hardcase lipo's
- Lader: Turnigy Quatro 4x6S 5A lader en 13,8V 20A BMI voeding (powered by Eneco ;) )

Ik geloof dat ik het zo wel heb opgesomt
Ik hoor vaak zeggen dat Rustlers niet goed remmen (iig niet rechtuit), ik zal het tegendeel bewijzen :D
Hieronder rij ik met een zo goed als lege 3S lipo op de verlaagde shocks en Dirt Hawg banden. Hij stuurt en remt behoorlijk goed voor een 2wd Rustlertje. Een paar foto's (meer te zien in mijn fotoboek) en wat filmpjes:

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me niet nodig, wat voor een capriolen je dan moet gaan uithalen om een beetje extra remkracht/controle te winnen lijken me niet echt winstgevend.

Hmmm... Niet echt een bouwverslag...Maar wel een zeer mooie Rustler!
Met name de "flame" body.

Met een beetje goed "vingerwerk";) is het best wel goed remmen met een 2wd als deze..Geen optionele spulletjes nodig dus.

Tja, er valt ook weinig te verslaan. Het is vaak meer een kwestie van spullen vervangen bij een RTR wagen en weinig bouwen :D. Meer bouwverslagachtig kan ik het niet maken.
Wilde graag een eigen topic om alle aanpassingen netjes bij te houden, vandaar in ''bouwverslagen'' geplaatst.

Over de body ben ik ook wel erg te spreken, maar ook de verlaagde rustler body blijft erg mooi. Dat heeft traxxas aardig voor elkaar gekregen. Ooowja, that reminds me. Dat moet ik nog in de startpost verwerken.... body verlaagd met gaten voor de shocks.! Thanks voor het compliment.

Wat betreft het remmen. Voor alle upgrades en afstelwerkzaamheden draaide de Rustler zich direct om als je remde. Nu kan ik, mits je het even opbouwd, volle porrie remmen en hij blijft kaarsrecht. Ik kan zels sturen en remmen. Vergt inderdaad wel een beetje fingerspitzengefuhl.

Laatst bewerkt:
Om het eea nog wat bouwverslagiger te maken hier wat pics van de innerworks:

De receiverbox is nu makkelijk te openen en te sluiten dmv klitteband. Dit heb ik zo gedaan om de program box makkelijk aan te kunnen koppelen. Anders moets je 2 imbusjes losmaken.
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie rustler, mijn complimenten!

hoe bevalt de Integy gearbox? helpt de koeling een beetje?

waarom heb je gaten in je standaard bumper?

Of doe koeling werkt? Je bedoeld of het scheelt met de plastic versie?
Dat zeker, de transmissie neemt een hoop warmte op van de motor. Zeker zonder de gearcover blijft alles lekker binnen specs. Op 3S blijft hij zo rond de 50 graden en met 2S heb ik net even een paar rondjes gereden en ik schat hem zo 35-40 graden.

Die gaten in de bumper zitter en om de RPM wide bumper als airsplitter/voorspoiler te kunnen monteren zodat hij naar beneden wijst (als Steve26 Fast Lane Monster) en mijn auto niet laat opstijgen.
Als ik onroad op 3S rij wil ik graag wel de bumper erop hebben om de ophanging en armen te beschermen. Vandaar.

Toen ik jou voor het eerst zag: "hij blijft voorlopig xl5 orgineel op RPM delen na"

3 maandjes later hihihihi

Het is een zeer dikke, bijna onbreekbare Rustler geworden, ik zou alleen erg rustig aan doen met je airbrushkap!

Ik heb mijn monster bijna weer inelkaar, dan kunnen we weer eff parkeerplaats bashen!

Gr Steve

Dat is een lipo alarm, doet niets anders dan piepen. Safety first.
Mocht de LVC niet goed ingesteld staan of niet werken weet ik toch waneer het tijd is om te stoppen. En je kan tussen 3 en 4V in stapjes van 0,05V kiezen wanneer hij alarm geeft.
Ok zie je direct hoe vol je accu nog zit tijdens het rijden. Ik heb er 2, ze zitten tijdens het laden van accu's ook vaak als dubbelcheck op de balance boards.

Maar de grootste handigheid is als je een bak vol geladen lipos mee neemt en je ze allemaal maar tot de storage spanning leeg rijdt ( als je je die luxe kan veroorloven die dag) dan kunnen ze thuis zo weer op de plank. Dat vind ik wel een fijne optie.

Ze zijn de 13 euro dubbel en dwars waard!

Back