Mijn Schulze 330-D wil niet met 1,2 A laden.

Satoer

Forum veteraan
Mijn Schulze 330-D wil niet met 1,2 A (1C) laden.

Ik heb een 2 cellen E-tec lipo pakketje van 1200 mAh. Maar de lader laad niet met 1,2A ook al stel ik hem in op 1,2A
Tijdens het laden geeft hij de volgende schermpjes weer:

0.72Ah 8.40V13.8V
39:41 8.40V0.86A

Als ik een knop indruk zegt ie:

2LiPo -> I=1.2A

Hij komt niet eens boven de Ampère dus :?
Met al die enge verhalen over lipo’s durf ik ook geen hogere stroom in te stellen.

Met mijn 4s4p Lipo van 8000 mAh heb ik echter geen probleem, die pompt hij met vol vermogen vol (5,6A) dus het lig niet aan mijn voeding (20A)

Please help!
Dit betekent dat het een half uur langer duurt voordat hij vol is. Met 2 keer laden op een avond is dat een uur minder vliegtijd
Dat is 365 uur per jaar (sterker nog 366, het is een schrikkeljaar). Van uit gaande dat ik minimaal 80 wordt dat maakt (80-26) x 365 = 19710 uur. Dat is 821.25 dagen wat betekend dat dit mij gewoon 2 en een kwart jaar minder vliegtijd op gaat leveren!!!!!!

Je begrijpt dus de ernst van deze zaak. :help:

Groetjes Michel

dat betekend volgens mij niks minder dat dan je paketten nog niet helemaal ontladen zijn.
lipos laden net als loodaccus, vaste spanning teruglopende stroom naar 0.
theoretisch gezien zou ie dus alleen met 1.2 ampere beginnen te laden als de acuu helemaal leeg is.
accutje pakt zelf wat ie nog nodig heeft.
in principe al stel je je lader in op 10 ampere, dan neemt ie nog steeds maar die 1 ampere op.

vlak voordat ie vol is bouwt ie de stroom ook af, als je dan op je schermpje kijkt denk je helemaal "wat nu weer" dan laad ie nog maar met 0.3A ofzo.

is je accu wel echt leeg?

je stelt namelijk je MAX stroom in, welke gedurende het laadproces terug loopt.

gelijktijdig ongeveer gepost joost :wink:

enne michel, een forum die hard als jou, weet toch dat dit in het acc & laadtechniek subforumpje hoort :D

Shiiiiit, dus het is gewoon nooit mogenlijk een lipo in een uur te laden. :hammer:
frusty.gif
1557.gif
bash.gif
wtf.gif
2,3 jaar minder vliegen in m'n leven :(

Ik gebruik dat liposavertje van Gertjan om te zien wanneer die leeg is. Dan ben ik nog zo eigenwijs om nog rustig 5 minuten met brandend ledje door te vliegen (moeten ze dat vliegen maar niet zo leuk maken). Geloof dat die phoenix 10 controller ook af moet slaan als hij onder de 3v per cel komt maar dat heeft hij nog niet gedaan. (wel zo ingesteld)
gerard_nl zei:
enne michel, een forum die hard als jou, weet toch dat dit in het acc & laadtechniek subforumpje hoort :D
:oops: Joost:
big_grin.gif

Geloof dat die phoenix 10 controller ook af moet slaan als hij onder de 3v per cel komt maar dat heeft hij nog niet gedaan. (wel zo ingesteld)
Zou ik met een heli ook beslist niet op wachten. Het is verstandiger wel naar de liposafe te luisteren.

:D

idd als je half gast doorhoovert en dan tot je controller ingrijpt is, dan zit je op randje celschade.
als je nu onder volle belasting zou hooveren dan kan je gewoon doorgaan tot ie ingrijpt

Satoer zei:
wtf.gif
2,3 jaar minder vliegen in m'n leven :(

Je zou natuurlijk ook een extra lipo-pakketje kunnen kopen! Eentje vliegen, eentje laden..... Voor de handliggende oplossingen worden gauw over het hoofd gezien. :? Sommige mensen zitten ook zo snel bij de pakken neer....*tsssj :( :( :(

Back