Mijn splinternieuwe Graupner Mivro 47G werkt niet! Help!!

• Topicstarter Topicstarter machiel
  • Startdatum Startdatum
M

machiel

Guest
Na 10 jaar stil dromen over helikopters heb ik er toch maar 1 gekocht. Zo'n complete set waarmee je gelijk kan beginnen.

Alles volgens de handleiding gedaan maar het werkt niet. Accu is 100% vol.

De Servo's bewegen goed, snel en krachtig alleen de 2 motoren draaien helemaal niet.

Het gene wat mij wel opviel is dat het LED-je op de ontvanger groen moet zijn. Die blijft dus op rood staan. Ik vermoed dat hier ergens ook het probleem zit. Helaas is www.graupner.de heel goed in het promoten van hun producten maar een helpdesk voor storingen hebben ze niet.

Heeft iemand een mogenlijke oplossing voor mij?

Groeten Machiel

Hoi hoi,

Na het aanzetten even nergens aankomen, hij moet zichzelf instellen. Dan ook het gas dicht.
Als dat niet werkt, even teruggaan naar waar je hem hebt gekocht.
Ik heb hem zien vliegen in een modelbouwwinkel in Groningen, en ik moet zeggen, verbazend goed.

Gr.A.

Ik zit ook nergens aan. Alleen na 5 min. gebeurd er nog niets. Maar gas dicht. Is dat de stuurknuppel in het midden (zowel de y als x-as ?)

Groeten Machiel.

Heb er ook een.........
Zender aan> gas dicht (helemaal naar beneden)>lipo op heli aansluiten>heli meteen op vlakke ondergrond zetten>5 sec wachten>gas geven ;)
We horen graag de ervaringen met je eerste heli...

Peter

Gelukkig! Het is gelukt!

Het enige nadeel is dat ik nu inmiddels door al mijn reserve rotor bladen ben (oeps hihi).

Maar weer nieuwe bestellen en dan op een echt open terrein oefenen (i.p.v. De straat voor mijn huis)

Bedankt voor de oplossing

Groet Machiel

@Machiel:

Deze heli is bedoelt om mee BINNEN te vliegen...
Windkracht 1 is misschien nog te doen, maar komt in ons kustland vrijwel niet voor....
Waar haal jij je reservebladen?

Peter

Ik weet dat de heli bedoelt is voor binnen maar binnen staan nu nog te veel opjechten. Dus ik dacht eerst buiten oefenen. Maar hoe minder obstakels hoe meer wind haha. (PS: Mijn scharnierpunt voor het metalen asje op de bovenste rotor is nu ook stuk.... secondenlijm.... best leuk spul hihi)

Ik ben van plan om die rotorbladen dicht bij huis te halen. Dat is in mijn geval Leiden. Daar zit ook de winkel van de aanschaf (Sjaak's hobbyshop)

Weet iemand mischien of er ergens anders goedkopere bladen te halen zijn want 20 Euro is een hoop geld.

Groeten Machiel

De vliegershop heeft misschien ook onderdelen, te vinden op de Turfmarkt (dus eigelijk vlakbij de Macdonalds).

machiel zei:
Ik weet dat de heli bedoelt is voor binnen maar binnen staan nu nog te veel opjechten. Dus ik dacht eerst buiten oefenen. Maar hoe minder obstakels hoe meer wind haha. (PS: Mijn scharnierpunt voor het metalen asje op de bovenste rotor is nu ook stuk.... secondenlijm.... best leuk spul hihi)
Ik ben van plan om die rotorbladen dicht bij huis te halen. Dat is in mijn geval Leiden. Daar zit ook de winkel van de aanschaf (Sjaak's hobbyshop)

Weet iemand mischien of er ergens anders goedkopere bladen te halen zijn want 20 Euro is een hoop geld.

Groeten Machiel
Tip:, haal het borgschroefje boven op eruit

Daar heb ik slechte ervaringen mee.

De 1e keer toen ik hem in elkaar zette, was ik dat schroefje vergeten waardoor hij eruit schoot in de lucht. (was mijn 1e crash!)

Groeten Machiel

Dat is merkwaardig, ik heb regelmatig buiten gevlogen ook met wat wind, en altijd zonder borgschroefje, hij is er nog nooit uitgeschoten.
En ik doe er echt rare dingen mee (gisterenavond op een lantarenpaal geland :D ,fototoestelletje er onder geplakt en mee de lucht in genomen, beetje aan de zware kant maar hij kwam er mee omhoog)

Na een mislukt experimentje (don't ask) heb ik de ontvager/gyro/mixer getoast....en is niet meer bruikbaar....heeft iemand een goed adresje (internetshop) voor dit onderdeel?

Is al beantwoord geweest in lama2 draadje,
die electonica zal waarschijnlijk ook in de Graupner 47 G toepasbaar zijn.

machiel zei:
Na 10 jaar stil dromen over helikopters heb ik er toch maar 1 gekocht. Zo'n complete set waarmee je gelijk kan beginnen.

Alles volgens de handleiding gedaan maar het werkt niet. Accu is 100% vol.

De Servo's bewegen goed, snel en krachtig alleen de 2 motoren draaien helemaal niet.

Het gene wat mij wel opviel is dat het LED-je op de ontvanger groen moet zijn. Die blijft dus op rood staan. Ik vermoed dat hier ergens ook het probleem zit. Helaas is www.graupner.de heel goed in het promoten van hun producten maar een helpdesk voor storingen hebben ze niet.

Heeft iemand een mogenlijke oplossing voor mij?

Je moet de gastrim ook helemaal minimaal zetten, anders start hij niet op

Groeten Machiel

Gastrim helemaal naar beneden zetten loste bij mijn E-Sky Honey Bee ook het probleem op van het niet willen draaien van de motoren. Ledje bleef rood na het aansluiten van de accu op de helicopter, ik dacht dat ie stuk was. Later kwam ik erachter dat je de gastrim ook helemaal naar beneden moet zetten, ledje word dan groen waarna je ook hoort dat de motoren spanning krijgen (hoog gepiep). Gastrim nu simpelweg terugzetten in normale stand en gas geven.

Dat wil dus gewoon zeggen dat de regelaar geen goede 0 stand door krijgt van de zender waardoor hij niet zal initialiseren.

Back