Mijn T-Rex 500 is af en setup ook bijna...

Hoi,

Ik heb eindelijk de laatste parts binnen voor mijn T-Rex 500 CF. Ik heb gister mijn eerst vlucht gemaakt (indoor). Jeetje mina, wat vliegt deze heli lekker zeg!!! Ik heb een T-Rex 450SEv2, heb ook met een T-Rex 600 gevlogen, maar wat vliegt deze heli toch lekker. Werkelijk een perfecte tussenmaat. Ik ben dit keer ook overgestapt op een Spartan ds760 gyro, dat is een enorm verschil.

Mijn nieuwe setup van de heli voor op onze website is nagenoeg af, ik moet nog het een en ander aanpassen en een groot aantal foto's maken. Ik hoop deze eerdaags te publiceren op onze website.

Boudewijn
Heli Cub Westland

Geef een seintje hier wanneer de pics op de hcw-rc.nl staan :)

Zal ik zeker doen. Ik heb nog lang niet alle foto's gemaakt, dus daar duurt wel even. Als de foto's nog niet gereed zijn, maar de setup wel zal ik deze alvast publiceren.

Nou, ik heb een paar keer met mijn T-Rex 500 gevlogen. Jeetje mina, wat vliegt deze heli lekker zeg! Hij hangt zo stabiel in de lucht. Het is dan geen T-Rex 600, maar het komt er wel heel dicht in de buurt. Nadat ik een tijdje weer met mijn T-Rex 450 gevlogen te hebben, voelt deze als een mug aan.

Ik heb mijn setup alvast gepubliceerd op onze website, maar hij is nog niet af. Helaas staan de foto's er nog niet op.

Gr.Boudewijn

Boudewijn,

Kun je een uitleg geven van wat het verschil je precies voelt met die ds760 gyro tegenover de 401?
Voor mij is er ook overigens één onderweg met de BLS251 servo (deal).
Ben erg benieuwd namelijk.

Met wat voor setup vlieg je?

Lees dat er zat zijn die met 2100-2500Mah vliegen maar is dat niet weinig?
Aangezien er al met deze lipo,s wordt gevlogen bij een 450?
Of is dat 4-5 cell?

Wat voor motor heb je er in zitten?
Redelijk standaard is 1600Kv.
Moet zon motor dan ook sterker zijn dan een gewoon klein 1600kv motortje?

Aangezien bij 450 heli,s er 3100kv+ motoren worden gebruikt.
Is het dan echt zo dat de grotere bladen er voor zorgen dat je motor minder krachtig hoort te zijn?

Boudewijn,

Kun je een uitleg geven van wat het verschil je precies voelt met die ds760 gyro tegenover de 401?
Voor mij is er ook overigens één onderweg met de BLS251 servo (deal).
Ben erg benieuwd namelijk.

De Spartan ds760 functioneert ten eerste vele malen sneller en nauwkeuriger dan de GY401. Laat er geen mistervstand over zijn, de GY401 is een fantastische gyro. Echter als je fast backwards flights of aan zijwaardse tail slide uitvoert zul je merken dat een GY401 het nog wel eens moeilijk kan hebben. De GY401 kun je ook voorspellen en reageert wat, ja hoe moet ik het zeggen, wat trager vergeleken met een ds760. Als je met de ds760 op een T-Rex 500 vliegt zul je meteen merken dat deze gyro onzettend snel functioneerd. Als je een pirouette draait en plotseling stop staat de tail echt meteen stil! Het staat best cool moet ik zeggen, maar ik raad wel aan om dit iets bij te stellen, want helemaal goed voor je belt is het niet, zeker niet als je torque tube zou hebben. De ds760 is aan adaptive gyro. Je kunt (vanuit de software) jouw servo selecteren en alle aspacten zoals pulse, Hz en snelheid worden automatisch voor je geconfigureerd, waardoor je servo optimaal wordt benut. Wat ik ook heeeeeerlijk vind is de constant piroette rate. Als je een piroettje draait langzaam of snel, hij zal altijd en altijd dezelfde snelheid blijven draaien. Bij een GY401 wilde de staart nog wel eens versnellen, bijvoorbeeld bij het maken van een bocht linksom brak een GY401 bij mij nog wel eens uit net als een rally auto zijn achterkan uitbreekt in de bocht. Snap je het nog? De Spartan heeft niet al te veel maar geweldige opties die een GY401 niet heeft. Zo kun je endpoints onafhankelijk links/rechts instellen en etc. Sorry ik draaf door... ;-)

De BLS251 is een perfecte gyro, maar wel een beetje groot en tail heavy voor een T-Rex 500. Je zult dan wel een zwaardere accupack moeten gebruiken. Met dat extra gewicht lever je wel wat in. Ik gebruik zelf een S9257 (all over the heli).

Met wat voor setup vlieg je?

Ik vlieg met een EVO25 2500mAh 6S1P. Ik heb alles standaard qua motor en regelaar. Maak je geen zorgen over de motor en etc, de stock equipment is geweldig. Ik vlieg met een 12T en heb plenty of power! Je kunt ook met een 4S en 5S vliegen, 4S raad ik af, met een 5S vlieg je ook goed. De ontwerper (Jason Krause) vliegt zelf ook met een 5S.

Zie Heli Club Westland - Setup (T-Rex 500). Hij is nog niet af hoor!

Gr.Boudewijn

Laatst bewerkt:
tuurlijk mooie verbeterpunten, maar ik wil wel benadrukken dat voor iemand zover is dat ie tegen de limieten van de 401 aanloopt en de voordelen van de spartan gaat merken hij een flink eind verder is, als ze dat punt al echt bereiken ;)

tenslotte is hij een kwakkie duurder dan de 401 set.

tuurlijk mooie verbeterpunten, maar ik wil wel benadrukken dat voor iemand zover is dat ie tegen de limieten van de 401 aanloopt en de voordelen van de spartan gaat merken hij een flink eind verder is, als ze dat punt al echt bereiken ;)

tenslotte is hij een kwakkie duurder dan de 401 set.

Dat ben ik niet met je eens. Je hoeft geen (top) 3D piloot te zijn om aan te voelen dat deze gyro lekkerder vliegt. Als de gyro al nauwkeuriger is en beter aanvoelt is dat al heel wat. Deze gyro doet precies wat jij wil, de GY401 doet dat ook, maar de Spartan net iets beter. Ik kan met zekerheid zeggen dat de Spartan kunt vergelijken met een GY611.

Boudewijn

ja dat vind ik persoonlijk een heftige uitspraak.
maar ik heb nog niet met de spartan gevlogen dus daar kan ik pas op inspreken als ik er zelf 1 heb.

ik ben wel erg beniewd wat je dan precies verstaat onder "nauwkeuriger" als je alleen wat rondvliegt.
(hiermee doel ik overigens niet op jouw of mijn vliegkunst maar op het feit dat een beginner dat verschil voelt he)

wel ben ik van mening dat een 401 inderdaad qua "full sudden stop" niet zo precies is, mijn ervaring is dan dat hij wat doorzwabbert en terugstuurt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Spartan op de T-rex 500 en ik vind hem ook erg prettig aanvoelen, qua prestaties doet hij zeker niet onder voor de GY611/Logictech 6100. Zeker niet met een snelle servo op de staart (ik gebruik ook 9257's allround).
Verder is hij extreem licht en bijzonder makkelijk in te stellen, al helemaal als je een computer eraan koppelt maar zonder computer ook!

GY401 is natuurlijk al een "oude" gyro vergeleken bij deze en dat merk je. Een GY401 slaat sneller op de staart, qua "houdkracht" is een GY401 ook goed alleen met piroetten is hij niet zo constant als bijv. de GY611 of deze Spartan gyro.

Overigens bevalt de T-rex 500 mij prima op FlightPower EVO30 5s 3200 30C. Ik kan er met gemak 6 minuten mee vliegen.

Cheers,

Richard

Ik heb op mijn T-rex 450 een 401 zitten en dat gaat aardig..

Op mijn T-rex 500 zit een Solid G met een BLS 251 en de rest van de servo's 9650, ik vlieg met een 6S 1P 2500 pakket en dat gaat erg prettig!

Op mijn T-rex 600 zit een Logitech 6100 dat is ook een erg goeie gyro..

En op mijn 2e T-rex 600 heb ik net een JR 770 combo gedaan maar die moet ik vanavond nog afstellen.. en dan testen.

Ik heb nog een Solid G liggen voor de volgende heli of misschien voor op de 2e 600 en dan de JR op de 450..

Mijn volgorde zou zijn..

1 ste plaats een Solid G / BLS 251
2e plaats een Logitech 6100 combo
3e plaats JR 770
en dan ergens nog de 401..

607647bf4bda9f382.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back