Mijn Tamiya Terra Crusher wil niet blijven lopen en start slecht

Hallo

ik heb sinds een paar dagen een Tamiya Terra Crusher 1:8 op Nitro
ik heb deze via marktplaas gekocht
nu is het zo dat deze dus een tijdje heeft stil gestaan.
Ik heb hem inmiddels wel een paar keer aan het lopen gehad maar hij blijft steeds uitslaan.
Ook wil hij daarna niet weer starten
wat kan dit zijn heb van alles geprobeerd maar niks helpt

Mvg Marten

Ik zou zeggen kijk hier eens naar:

het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto

vervolgens hebben we deze nog voor je:
de-gouden-regels-en-do-en-donts-voor-nitro-rc-cars

En niet te vergeten:
de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren

Etc..

Wat heb je zelf al geprobeerd? want we zijn niet helderziend, en je zegt heb van alles geprobeerd..... dat zegt niet zo veel natuurlijk.

Tevens als laatste, check je gloeiplug, mooi rood spiraal als je hem los aan je gloeiplug driver hangt?, vervang desnoods voor nieuw. oude brandstof? gloeiplug driver opgeladen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

ik heb als eerste de auto uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt
vervolgens heb ik de motor gereinigd brandstof tankje schoon gemaakt slangen vervangen.
heb alle stel schroeven helemaal in gedraaid zodat alles als ware op 0 stond.
vervolgens heb ik langzaam aan de stel schroeven weer wat losser gedraaid net zolang tot hij wou starten en wou blijven lopen
alleen nu is het zo dat hij gewoon als je weg wil rijden niet in toeren wil komen en hij smoort af en na dat hij is afgeslagen krijg je hem niet meer aan de praat dat lukt pas enkele uren later weer

Mvg Marten

Oja gloeiplug werkt goed en heb geen gloeiplug driver nodig aangezien dit een electrisch gestarte auto is met start unit

heb alle stel schroeven helemaal in gedraaid zodat alles als ware op 0 stond.
vervolgens heb ik langzaam aan de stel schroeven weer wat losser gedraaid net zolang tot hij wou starten en wou blijven lopen

Lees de linkjes die hierboven gegeven zijn net zo lang door totdat je begrijpt waarom hij nu VEEL te arm staat.

Je moet de basis afstelling van de motor weer vinden. Hij zal nu inderdaad veel te arm staan.
Als je de basis afstelling hebt kun je verder gaan met afstellen. Meestal is de basis afstelling wat aan de rijke kant dus dat is altijd goed.

M.v.g. Mark

Is het toevallig de add van MP van de Terra Crusher die 9 litertjes gelopen heeft? In elk geval een krachtiger motortje kan zoiezo geen kwaad op de TC. Tis een enorme grote mooie bak om mee te rijden en heb er zelf eentje met een .21 picco en dat rijd stukken beter dan met de standaart motor. En deze wagen is echt een topper. Super sterk en rijd met zn grote wielen echt super over elk terein. 'Heb er zelf 3 staan'
http://postimage.org/image/k80835s9z/][img=http://s7.postimage.org/k80835s9z/Kopie_van_tc.jpg][/url]

PS:

Slaat de motor uit wanneer deze koppeling krijgt? In dat geval kan het ook zijn als je de gearbox uit elkaar hebt gehad en weer in elkaar dat er een one-way bearing omgedraait zit. Dan zodra je koppeling krijgt en vooruit hoort te gaan slaat alles vast omdat deze helemaal word tegengehouden. Iemand had eens een Terra Crusher aan mij verkocht voor n paar tientjes omdat diegene dacht dat de gearbox/motor kapot was terwijl hij al het tandwiel had vervangen dat was versleten maar daarna dus die lager fout erin had gezet. Hij zij ook dat als hij gas wou geven de wagen afsloeg en deze totaal geen aandrijving had. Daarna loopte die weer als een zonnetje. Hierbij gaat het om de 2e grote one-way bearing aan de voorkant van je gearbox net voor het het stalen tandwiel die doorloopt naar de remschijven. Dit is ook de enige die je verkeerd om kan zetten die eerste past namenlijk maar op een manier.

Verder als ik jou was zou ik even goed verder kijken of er iets vervangen moet worden want momenteel is er op ebay.nl een massale uitverkoop van Terra Crusher onderdelen die normaal moeilijk te vinden zijn.

Laatst bewerkt:
Nee die advertentie is het niet
ik ben de hele middag inmiddels bezig geweest
heb alle posts doorgelezen en aan de hand van het filmpje op youtube
heb ik hem redelijk aan het lopen gekregen
nu alleen nog het probleem als ik volgas wil geven slaat hij gelijk uit en wil dan dus ook niet meer starten als je hem ff 10 min laat staan start ie wel
hij rookt nu ook nog als een schoorsteen en dat krijg ik niet opgelost

ik heb hem nagekeken en alles ziet er nog prima uit niet versleten ofzo

Mvg Marten

Beetje rook hoort wel bij een nitro motor, roken als een schoorsteen kan bijna alleen maar een te rijke afstelling zijn.

Wat voor een temperatuur meet je na het rijden?

Nou vanmorgen maar weer bezig met de auto
helaas de auto wou weer helemaal niet starten en heb alles weer opnieuw moeten uitzoeken.
Nu loopt ie weer maar komt niet meer goed op toeren en als ie uitslaat krijg je hem ook niet meer aan
dat duurt weer een min of 10 en dan wil hij wel weer maart na 5 min slaat hij ook weer uit

Nog even een detail over mijn motor hij heeft maar 2 schroeven voor afstellen 1 voor stationair en 1 voor brandstof

Nou vanmorgen maar weer bezig met de auto
helaas de auto wou weer helemaal niet starten en heb alles weer opnieuw moeten uitzoeken.
Nu loopt ie weer maar komt niet meer goed op toeren en als ie uitslaat krijg je hem ook niet meer aan
dat duurt weer een min of 10 en dan wil hij wel weer maart na 5 min slaat hij ook weer uit

Nog even een detail over mijn motor hij heeft maar 2 schroeven voor afstellen 1 voor stationair en 1 voor brandstof

Maar nu heb je dus besloten gewoon de wagen/s te verkopen? Want ik heb net de add gezien van de TC en AV Zo kan je de volgende keer weer met hetzelfde probleem eindigen. Succes verder in elk geval.

ik heb ze er alleen maar op gezet met het idee van mischien dat er iemand belang bij heeft of die ze wil ruilen
wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk verkocht worden
Proberen kan nooit geen kwaad

Maar ik blijf nog steeds proberen de afstelling goed te krijgen
en als ik hem ooit weer goed krijg gaat hij ook zeker niet meer weg
het is en blijft een leuke auto

(zie 3.23sec)

succes he ;)

het stelt niks voor... ik ben nu voor het eerst bezig met brandstof motoren en wist er helemaal niks van maar mijne loopt momenteel heel mooi en het ging super met deze uitleg, een oude 2e hands auto nog wel. potje bier, home alone, pc op het grote scherm geschakeld, auto op tafel, stationairschroef zetten zoals word uitgelgd en de rest zul je op de parkeerplaats wel na-apen van het filmpje.

dit is hem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag maar weer bezig geweest
en wederom niet gelukt hij wil niet blijven lopen als je gas geeft
als ik hem minder benzine geef begint ie janken en als je dan gas geeft slaat ie onmiddelijk uit
geef ik hem meer benzine dan slaat hij ook gelijk uit als ik hem dan ergens tussen die 2 in zet slaat hij ook uit
wat ik ook probeer hij wil niet blijven lopen als je gas geeft

hieronder even een foto van mijn instel mogelijkheden

SAM_0030.jpg

SAM_0031.jpg

Mvg Marten

heb je niet ergens een slang lek zodat hij geen benzine meer krijgt ofzo?
komt er tijdens het stationair draaien veel brandstof uit de uitlaat?

Back