Mijn Tamiya TT-01 doet het niet goed?

Hallo ik ben Roel,

Vroeger heb ik vaak op electro auto`s gereden.
Ben er toen mee gestopt. Maar ik wil er nu weer mee verder gaan.

Ik heb een tt-01 op:

Accu: 6 cel 3300 -1.2v-NiMH
Speed controller: Speed 2 star 8 turns Motor
Motor:
Ansmann Racing Clash 15T Motor
GT 3 Turbo aantal T weet ik niet meer zeker geloof 12x2T
En de standaart motor van de TT-01

Nou is het probleem dat als ik een van de 3 motors hier boven op genoemd er aan sluit en alles goed zet dan kan die wel naar voren gas geven maar hij hapert heel erg en dan is vast niet goed achter uit werkt helemaal niet meer. en als je neutraal zet dan hapert die steeds van die schokken.

Ik weet niet wat ik moet doen ?? iemand enige raad

groet,

Roel

als hij het met alle 3 de motors heeft, zou ik toch even een andere regelaar proberen.

of je accu is dood :D

:)

danku voor de reactie ik heb 2 accu`s al redelijk oud dus het kan zijn dat die kapot is maar idd bij alle 3 de motors doet hij dit. Ik was dat al van plan maar ik wilde het even na vragen.

welke regelaar raad jij mij aan?

ik raad je aan een goedkoop brushless setje te kopen, geen onderhoud/slijtage meer aan de motoren + je kan iets langer rijden met je accu's

je heb voor 50 euro al een leuk eZrun setje in huis 13,5T voor jouw standaard?? TT-01.

anders moet je een unlimited Brushed regelaar kopen die dus alle brushes motoren aan kan.

PS: ik heb je een PB gestuurd over accu's

Groetjes

ik raad je aan een goedkoop brushless setje te kopen, geen onderhoud/slijtage meer aan de motoren + je kan iets langer rijden met je accu's

je heb voor 50 euro al een leuk eZrun setje in huis 13,5T voor jouw standaard?? TT-01.

anders moet je een unlimited Brushed regelaar kopen die dus alle brushes motoren aan kan.

PS: ik heb je een PB gestuurd over accu's

Groetjes

Ik heb nog even het boekje gelezen van die regelaar en ik heb hem nog een keer gereset en opnieuw ingesteld en wat blijkt nu dat ik dat verkeerd had gedaan de vorige keer want het staat er in het Duits. Dus dat probleem is solved.

Nu heb ik het volgende probleem (blijf aan de gang):
De servo doet helemaal noppis, nada, niks.
ik heb hem uitelkaar gehaald. Kon verder niks bijzonders zien zoals iets door gebrand of niet goed aangesloten. Denk dat ik maar even een nieuwe moet gaan kopen. Heeft iemand die toevallig in de aan bieding weet niet hoe duur die zijn?

PM zou dan fijn zijn :)

Groeten

Een standaards servo net als die standaard in de tt 01 zit kost 5 euro bij conrad
En een wat meer pro een tientje, maar die van 5 euro heb ik ook en werkt even goed als de standaard!

Een standaards servo net als die standaard in de tt 01 zit kost 5 euro bij conrad
En een wat meer pro een tientje, maar die van 5 euro heb ik ook en werkt even goed als de standaard!

Bedankt voor je reactie.

daar ben ik blij mee dat het niet al te duur word :) bedankt ik ga gelijk bestellen.

Gr.

Wel voor meer dan 20 euro bestellen want dan heb je met ideal geen verzendkosten!

Als je auto blijft haperen moet je mischien het probleem bij de zender zoeken ik had het zelfde probleem de kristallen zaten niet meer precies op de zelfde frequentie.
En anders zou ik een andere regelaar proberen.
En de accu een keer ontladen en weer opladen is ook niet onverstandig als hij al een tijdje stil ligt

Als je auto blijft haperen moet je mischien het probleem bij de zender zoeken ik had het zelfde probleem de kristallen zaten niet meer precies op de zelfde frequentie.
En anders zou ik een andere regelaar proberen.
En de accu een keer ontladen en weer opladen is ook niet onverstandig als hij al een tijdje stil ligt

Ik hoop dat die het gewoon doet.
Als ik een andere regelaar moet kopen word het al weer jammer maar ik heb het er zeker voor over.

Hoe ontlaad ik hem ?

mvg

met een ontlader uiterraard.

of mocht je een lader hebben die ook kan ontladen ? ik weet niet of het bestaat hoor.

Een ontlader kost niet zo heel veel bij conrad.
Maar in de duurdere laders zit meestal wel een ontlaad functie ingebouwd. Bij de computer gestuurde laders zit meestal ook een diep ontlaad funtie en alles is instelbaar volts, amps, cellen aantal, max temperatuur, max weerstand in de accu,
Maar die laders kosten dan ook wel over de 100 euro

Een ontlader kost niet zo heel veel bij conrad.
Maar in de duurdere laders zit meestal wel een ontlaad functie ingebouwd. Bij de computer gestuurde laders zit meestal ook een diep ontlaad funtie en alles is instelbaar volts, amps, cellen aantal, max temperatuur, max weerstand in de accu,
Maar die laders kosten dan ook wel over de 100 euro

ik heb wel een redelijk goeie lader ik zou even kijken wat er nog meer op zit.

Bedankt:)

-------------------------------------------------------------------------

Nope ik probeer eerst de nieuwe servo. 2-4 werkdagen.

Laatst bewerkt:
Wat was de oorzaak nou en hoe heb je het opgelost? Wel zo interessant om te weten ;)

Er zat een draadje niet vast ;) lekker dom en die hebben we gesoldeert maar dat is heel dicht op dus een zwak punt en nu is een andere ookal los gegaan dus moeten maar even dik solderen. Morgen of deze week 1x.
Dus nog niet opgelost maar weet waar de problemen zitten.

Gr. Roel

Back