mijn TL01 doet raar

Discussie in 'Electro onroad' gestart door billy, 16 jul 2004.

  1. billy

    billy Guest

    beste mensen,

    ik heb mijn tamiya TL01 getuned en nu doet hij raar als ik ga rijden.
    als ik geen gas geef gaat hij soms met een rot gang achteruit, en naar een paarkeer heen en weer rijden kan ik opeens niet meer volgas rijden.
    hoe kan dit?

    mijn aanpassingen zijn:
    orion team optimal 12x3
    conrad top 60C electro snelheids regelaar
    licht gewicht chassis
    carson tunings set
    en ik rij met een 1500mah accu.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik denk dat het komt, dat je Accu niet genoeg strooom kan leveren.

    12 TUrns is namelijk zeer veel (en snel :))
    Dus misschien kijken voor 2400 Mah (sanyo) accus ? Of natuurlijk hoger!
     
  3. Stijn S

    Stijn S Guest

    ik heb ook een TL-01 gehad. daar zat een 2400 mah met een 17 turns motor. als ik dan me oude 1500 mah erin deed leek het net alsof deze accu leeg was, maar hij kon het vermogen gewoon niet aan.
    dus MOWN'DnS' heeft hier wel gelijk in. en als je toch bezig bent koop dan gelijk een sanyo 3300 nimh accu :twisted:
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    is je motor ontstoord door middel van ontstoorcondensatoren ????

    Groet Robo
     
  5. billy

    billy Guest

    nee ik geloof het niet of dat moet er standaard al in zitten.
     
  6. billy

    billy Guest

    is die accu van conrad ook goed van 3300 mah nimh?
    of is dat rommel ?
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    wat verwacht je er van, als je op hoogniveau wedstrijden rijde (zo als NOWN'DNS Roboscan Potver3 en Blade 3 en nog wel meer mensen) dan ga je gemached en gepuched packs kopen rijd je gewoon op straat is er niks mis mee en voor jou gewoon goed.

    Groet Robo
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    zitten er op je motor kop kleine rondjes met 2 pootjes gesoldeerd?? (3 stuks)

    [​IMG]

    plaatje kan iets afwijken.
    zo neej dan zou ik dat eens proberen kost je enkele eurocenten.

    Groet Robo
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Bekende merken accu's, de rest is van inferieure kwaliteit en dat merk je ook op de parkeerplaats, al maakt het daar niet heel veel uit. Overigens, volgens mij rijdt Dennis op dit moment nog helemaal nergens en zitten er op dit forum geen mensen die op ECHT hoog niveau electro rijden, behalve pro-racer, maar die is al lang niet geweest volgens mij.
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    hmmzzz de bedoeling was om aan tegeven tussen mensen die hele duren accu's kopen om maar net de 5 min van een wedstrijd te halen en mensen die op een Parkeerplaats rijden.. en tja misschien ken je de mensen niet. want ik rijd nu ook steeds beter, en ga volgend jaar alle clubwedstrijden meer rijden. en sta er goed voor. ook word ik kontinu geholpen door een NK rijder. en tja ach. ik zelf wil op mijn 18de ook het NK instappen. en dat doe je niet zo maar, daar moet je veel voor trainen enzo. dus ik heb er echt wel over na gedacht.
    iedereen legt zijn definitie van... weer ergens anders...

    terug naar de topic....

    Groet Robo
     
  11. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Wat versta je onder ECHT hoog nivieau? :S
     
  12. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    NO COMMENT

    laten we het :eek:ntopic: houden

    Groet Robo
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Surikarn is on my way ... Komt over 3 weken in Nederland....
    En ik heb genoeg "Pro-Wagens" gereden. En wat maakt het uit als je nu echt hoog rijdt ? Racen = Racen 8)
    En een manier om me de grond in te stampen mag je ook wel mee op houden
    Ik denk dat (ook al rijd je niet "pro") je dan nog advies kan geven.. En van Roboscan was alleen een voorbeeld. En zo kan je nog 100 mensen opnoemen. Het hebben van geen 4WD auto (Tenminste, die heb ik wel.. maar niet zo echt wedstrijd :p) betekend niet dat je niet pro kan rijden. Is de Losi niet pro dan ? (Ja, het is offroad.. maar wel wedstrijd !)

    Maar mag wel weer :eek:ntopic: zoals Roboscan al aangaf
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Billy,

    Toen mijn zoon nog wedstrijden reed heb ik jaren in de pits gestaan om de problemen met zijn bolide's op te lossen.

    Voor jouw probleem kan ik je de volgende raad meegeven:
    -Plaats steeds een goed ontstoorsetje en om helemaal op veilig te spelen kan je tussen de polen van je motor een Schottky diode plaatsen.
    -Gebruik steeds een accuset van een gekend merk. Wij gebruikten steeds de Sanyo 2400 Mah en die deden het gedurende de 5 minuten die de race duurde steeds prima. Die kosten wel een beetje maar je hebt dan ook kwaliteit voor je geld :wink: Als je wedstrijden wilt gaan rijden zal je verschillende accupacks nodig hebben: eentje voor de kwalificatie, eentje voor de race, eentje voor de halve finale en als je geluk hebt eentje voor de eigenlijke finale. Die '1500' waar jij mee rijdt is zoals men hierboven ook al vermeldde voor die 12 turns te licht.

    Ik weet niet of je nog Tamiya-stekkers gebruikt. Zoja, dan kan je deze het beste vervangen door Gold-stekkers.

    Ziezo, ik hoop dat je hier wat aan hebt en nu ga ik vlug terug naar mijn boten. Die zijn veel minder stresserend dan die racemonsters. 8)

    Veel raceplezier.

    Groetjes,

    Droopy
     
  15. Stijn S

    Stijn S Guest

    Jaap J zegt niet dat jullie niet kunnen rijden. met dat antwoord bedoeld hij
    de mensen die echt op topniveau zitten en aan NK's meedoen of zelfs EK's WK's. ik ga er van uit dat jullie niet tot deze groep behoren, maar in de toekomst is deze kans er wel dit was even :offtopic:

    en nu het verhaal over de accu's die van conrad kun je gewoon mee rijden. deze accu hebben wel het nadeel dat ze niet tot het einde blijven presteren net als sanyo helaas krijg ik even geen grafiek er van gevonden.
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik bedoel er ook niemand kwaad mee te doen, excuses als dat zo overkomt, ik wilde alleen maar aangeven dat er op het forum (op pro-racer na, en zelfs hij is niet zo snel als een Jilles Groskamp of een Niels Koenekoop), geen mensen zijn die ECHT hoog rijden. Tuurlijk, Robo rijdt clubwedstrijden en het NK op de Sluis, er rijden meer clubwedstrijden, Dennis, jij hebt je onraod- electro nog niet, je kunt vast goed rijden, maar nu rijd je nog niet, ook niet in clubwedstrijden. Was dus niet vervelend bedoeld.
    Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat 'wij' niet echt toprijders zijn (sommigen NOG niet), maar dat wij toch ook zoveel mogelijk gematched en gepushed rondrijden, met dure elctronica en de beste motoren. Het betaalt gewoon uit. Dus we zijn het gewoon eens volgens mij.
     
  17. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Droopy,

    Ondankt dat dit ongetwijfeld goed bedoeld is, heb jij hem zojuist advies gegeven waarmee hij zijn regelaar op kan blazen indien hij het opvolgd.

    Zijn regelaar is namelijk voorzien van een achteruit, deze mogen nooit en te nimmer gebruikt worden i.c.m. een schottky.
    (een schottky kan ook nooit de oorzaak zijn van zijn probleem)
     
  18. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Vassago schreef:
    Sorry, ik wist niet dat deze bolide achteruit kon rijden. De wagens waar Davy (mijn zoon) mee reed, die reden enkel vooruit. Zodoende was mijn antwoord een 'macht der gewoonte'.

    Alsnog veel raceplezier,

    Groetjes,

    Droopy
     
  19. billy

    billy Guest

    ik probeer de heletijd een foto te uploaden van mijn motor. maar op 1 of andere manier wil het niet. ik heb alles al ge probeerd *dus neem nooit zonnet adsl* maar ik heb 2 weerstanden*denk ik* op mijn motor zitten die lopen bij 1 naar de behuizing waar ze vast ge soldeert zitten. de 1ne weerstand komt van + en de andere van -
    is dat het toevallig niet ?

    en waarom kan ik het beste mijn tamiya stekkers vervangen door gold stekkers ?
     
  20. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    sluit ik me bij aan en wil bij deze de korte :offtopic: discussie graag sluiten.

    Groet Robo
     

Deel Deze Pagina