Mijn Traxxas REVO BEETLE

Hallo,

Ik ben al geruime tijd beetje stilzwijgend aanwezig op het forum, en vond het nu wel tijd om me eens voor te stellen ;) ... Begin dit jaar kon ik via een collega aan een zgan Traxxas kopen die hij uit de states had gehaald. Erg leuk en aardig en voor iemand die vroeger alleen maar met Nikko autos had gereden wel erg intressant.

Uiteraard gelijk daarna door klungeligheid vele klappers gemaakt. 2 paar Rocker arm sets en nog veel meer onderdelen later begon ik mij toch maar eens te verdiepen in wat noodzakelijke alu hopups.

Na paar litertjes 16% begon mijn TRX2.5 motortje toch wat problemen te vertonen, maar gelukkig bood Gerben de Vries (hier welbekend door al zn revo's) de oplossing door 1 van zijn zgan TRX 3.3 aan mij te verkopen. Toch was na de Hopups en het vervangen van de motor de traxxas nog niet helemaal naar mijn zin.

In een topic hier op het forum zag ik een foto staan waarin Yves (forumnaam Gukke) zijn collectie rc auto's uit de 80er jaren showt, en daar zag ik de volgende kap staan:
keverkap.jpg

Gezien het feit dat ik vrij gek op kevers ben heeft hij mij na lang zeuren de opgestuurd (helemaal uit belgie weg :rolleyes:). De kleuren stonden mij echter niet helemaal aan, dus was ik genoodzaakt om voor het eerst in mijn leven een spuitbus in de hand te nemen en me uit te leven. 2 Laagjes rood en 2 laagjes blanke lak later was ik wel tevreden...

Hieronder het resultaat.

S5001783.JPG

S5001784.JPG

S5001785.JPG

S5001786.JPG

S5001787.JPG

S5001788.JPG

eventuele reacties (positief/negatief) mag je hieronder kwijt.
(mocht zo'n voorstel topic hier niet thuis horen mag een mod hem wel verplaatsen)

heel erg mooi:) (ben nogal een kever-fan)
ik heb ook nog nooit een revo met een kever kap gezien.
kun je de kap niet iets lager monteren? of past hij dan niet? :o

in ieder geval erg mooi!

erg netjes gedaan! Lager monteren zal misschien moeilijk zijn door de spatborden.
Misschien vind je mijn maaksel van een tijd eleden wel leuk ook:
custom-keverkap-voor-1-8-buggy
en
herbouwverslag-pb-alpha-hot-rod-kever
Omdat het toch kon zijn wat het wilde, koos ik voor een brillenkever, maar dan wel overdreven verbreed en verlaagd.
Af en toe rijd ik wel eens met die kappen, maar niet bij het zwaardere werk. Misschien dat ze wat snel om zeep zouden zijn dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zeer schoon geworden.

succes ermee. En een leuk 2de leven voor de kap.

Dus nu blijft hier een mantua zonder kap over. iemand interesse?

De fotos zijn aan de grote kant, ahum!
Dus die mogen wel "iets" kliener 640x480 of uiterlijk 800x600... (pixels)

Lees ook de sticky ergens hier op het forum......

Dus deze graag verkleinen, je hebt nu lange laadtijden, en das niet erg prettig.....

Emil (mod)

(excuus voor grote foto's... heb ze even ge-resized:))

Bedankt voor de reacties. Ik heb de kap op verhoogde steunen gezet omdat anders de wielen tegen de wielkasten aanschuren als de vering volledig ingedrukt is. Ik heb getwijveld of ik de wielkasten er af ging halen, maar ik wou de originele kever-look zoveel mogelijk behouden. De revo zelf heb ik wel iets verlaagd en 16lbs (pond?) veren gemonteerd. Dat kon perfect met de blauwe alu vervangers voor de rockers omdat deze voor alle 3 progressive standen is voorbereid.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik verwacht deze week mijn bestelde Revo 3.3 in huis! Ik kan niet wachten :-)
Ik heb een vraagje, welke brandstof raden jullie aan? De winkel bij mij in de buurt (Krikke in Groningen, vast wel bekend) verkoopt Tornado 16% en 25%. Is Tornado goed? En welk percentage kan ik het best gebruiken?

Ik ga er van uit dat het antwoord op deze vraag wel ergens op dit forum eerder is beantwoord maar ik kan het na 2 dagen lezen en de zoekfunctie niet vinden.

Alvast bedankt!

Ik zelf rijdt met 16%... en tornado is wel aan te raden hoor. Laat je bij krikke ook even informeren over het inrijden van je auto (erg belangrijk).

Wel meer ook... Ook de Tamiya Kever's (de New Beetle en de oude kever) een Robbe electro Kever, een Kyosho electro 1:12 Kever en een SG met Kever body en nog een losse ongeknipte en ongespoten M-chassis body van de New Beetle Concept Car (een zeldzame body van HPI)...
Mijn eerste 1:1's waren in de jaren '80 Kevers en ik vind ze nog steeds leuk, vandaar...

Dit is de Kyosho 1:12 electro:

Kyosho_Collection-10.jpg

Die Kyosho Giga Crusher Dual Force is ook wel een gaaf model zeg. ik heb ook nog over een air-intake op de motorkap nagedacht, maar bij nader inzien houdt ik hem toch liever zo.

Wel meer ook... Ook de Tamiya Kever's (de New Beetle en de oude kever) een Robbe electro Kever, een Kyosho electro 1:12 Kever en een SG met Kever body en nog een losse ongeknipte en ongespoten M-chassis body van de New Beetle Concept Car (een zeldzame body van HPI)...
Mijn eerste 1:1's waren in de jaren '80 Kevers en ik vind ze nog steeds leuk, vandaar...

Dit is de Kyosho 1:12 electro:

Kyosho_Collection-10.jpg

nice! wist niet dat er zoveel kevers te vinden zijn (waren). Ik ga nooit met een echte kever kunnen rijden, de rc zijn min of meer vervanging. Maar deze heb ik nog niet gezien. Misschin stoot ik er nog ergens op ooit..

Back