Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Volgens mij is er vorig jaar een convenant met de afdeling zeilvliegen gesloten en mag je op de startplaats wel vliegen (als KNVvL-lid). Verder naar rechts niet inderdaad.
     
  2. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ow... des te beter! Ik moet zeggen dat ik er al een tijd niet meer geweest ben, sorry.
     
  3. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Dus alleen op de startplaats M.i.v.Doesburg!
     
  4. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Aan allen nog een gelukkig kerstfeest

    Welkom op dit forum Wijnjanico en in het bijzonder bij dit draadje dat langzaamaan (gelukkig)erg lang begint te worden. Je bent er zelfs in geslaagd het begin te vinden :)
    Hij is mooi de Circe maar een onding om te vliegen . Hij heeft nl geen rolroeren maar heel de vleugels kunnen draaien. Ik ben ooit nog eens van plan om er rolroeren op te zetten maar de vleugels zijn erg dun. Eventueel met de dunne rolroer servo's zou het moeten lukken. Nu enkel nog tijd zien te vinden.... een probleem dat vele hier op het forum hebben :)
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2014
  5. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Vandaag m'n Xplorer met versie 3 romp en staart gevlogen ehm handstarts. Moest er achter aan rennen/lopen om hem niet in de mist te verliezen. Had het gevoel dat de kist niet naar beneden wilde. Iets met vrees voor nat gras :)

    Helaas niet met elektromotor de mist in gevlogen... zou leuk zijn geweest. zo'n 10 km verder op was het super helder weer ... maar geen veldje :(.

    Hopelijk zondag beter weer.

    Groet
    Blacquièrdinges
     
  6. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Vandaag nog met de Xplorer kunnen stoeien ?

    Hier was het in de middag in ieder geval schitterend weer boven een pak sneeuw :-D

    Bob
     
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    [​IMG]

    om iedereen even te duiden op het schitterende weer van vandaag . heb weer sind lange tijd de epsilon classic gevlogen en er zelfs nog thermiek mee gepakt .Niet schrikbarend ,maar het was er wel .
     
  8. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Was inderdaad schitterend weer, Serge.
    Normaal gesproken ben ik ook van de partij als er sneeuw ligt.
    Vandaag helaas door omstandigheden af moeten haken.
     
  9. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Gisteren heb ik na wat testvluchten met nieuwe spullen nog even met zoon Jasper gevlogen. Jasper heeft voor het eerst 3 vluchten zonder enige hulp gemaakt. Hij zit nog wel aan de (draadloze) kabel, maar ik heb helemaal niets gestuurd. Ook de aanwijzingen bleven beperkt tot een minimum.

    Natuurlijk is het prachtig dat het vliegen goed gaat, maar wat ik nog veel leuker vond is de lol die er vanaf straalde. Jasper had er duidelijk plezier in. Op dat plezier ben ik nog meer trots dan op het goede vliegen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik zocht even naar de "vind ik leuk" knop... :)
     
  11. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Goed zo Jasper! Ga zo door!
     
  12. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dat haalt herinneringen boven.....
    [​IMG]
    (Ronan net na zijn 10e verjaardag, ook op een koude decemberdag!!!)
    En voor je het weet zijn ze solo op een echte....

    [​IMG]

    Veel plezier Jasper!!!
     
  13. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Vanmiddag met Soarer in het natte groningse veld nog even de Xplorers F5J uitgelaten. Ik de nieuwe met X3 romp en Soarer de "normale". Het waaide helaas wel stevig. Ondanks de 1560 gram van de X3 ging het toch redelijk goed (eerste gemotoriseerde vluchten). Soarer heeft uit eindelijk nog even met balast gevlogen. Duidelijk beter "lopend" en sturend.
    Na het vliegen kwam de echte uitdaging, auto's uit het veld rijden... Het lukte mij net. Soarer had helaas vergeten z'n terrein wagen mee te nemen dus die moest uit de modder geduwd worden door mij. En ja slapstick plaatje, ik zat vol onder de modder door dat ik uitglee bij het duwen. Al met al super laatste dag van het jaar.

    Beste wensen en vliegend nieuw jaar gewenst!

    Blacquièrdinges
     
  14. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    En waar blijft de foto van de bemodderde :rolleyes::rolleyes:

    Vanmiddag nog op de valreep een DLG ingevlogen, was ook een leuke afsluiting van het jaar :yes:

    De allerbeste (vlieg) wensen voor het nieuwe jaar allemaal!!
    Bob
     
  15. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    En voor straks: veiligheidsbril op en kijk uit! :teacher:

    Zonder ogen vliegt het een stuk lastiger, en zonder vingers bouwt het een stuk lastiger. :?

    Goed uiteinde en een mooi nieuwjaar gewenst! :p


    jan.
     
  16. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik heb vandaag met een aantal anderen heerlijk staan vliegen op Langevelderslag.
    Mijn Orca deed het prima, maar toch blijft de Typhoon stiekem leuker aan de helling.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Naast vliegen heb ik ook weer eens heerlijk staan fotograferen, een oude hobby. Ik doe het niet vaak meer, maar toch voelt het altijd weer lekker als ik de camera in mijn handen heb.

    MaartenX heeft een nieuw PSS speeltje voor het eerst de lucht in gegooid. Deze deed het prima en Maarten was bijzonder tevreden.
    [​IMG]

    Ik trek bij alle foto's altijd even de horizon recht (die staat bij alle foto's dezelfde kant op scheef, en ook nog eens altijd ongeveer evenveel), en ik crop de foto's zodat model en horizon niet in het midden staan. Maar bij onderstaande foto heb ik juist de horizon verder scheef gezet en het model in het midden, tegen mijn eigen regels in. Het duurde even waarom ik begreep waarom, maar ineens zag ik het: de foto doet me erg denken aan de beelden vanuit de ene fighter die de andere achterna zit. En zo krijg je ineens een hele andere dynamiek in het beeld.
    [​IMG]

    Filmpje van het model:


    Berrie heeft flink staan raggen met zijn gereviseerde Solarissen. Ik ben al een aantal jaren met Berrie op stap geweest naar de Wasserkuppe en Vogezen. In het begin vloog Berrie altijd erg bedachtzaam en hij sprong nooit echt uit de band met vliegen. Nu is hij zich aan het bekwamen in het F3F vliegen en tjonge, dat ging flink hard vanmiddag. Niet alleen vliegt hij gewaagder dan 'vroeger', maar hij staat er ook nog eens meer ontspannen bij. Een paar jaar geleden kon je geen gesprek met Berrie voeren als hij aan het vliegen was door zijn opperste concentratie, nu kan je onder het vliegen gewoon een kletspraatje maken. Leuk om te zien!

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.482
    Locatie:
    Schoonhoven
    Raymond, bedankt voor de foto's/filmpje en de goede woorden!

    Het was ook erg leuk om de eer te hebben de eerste worp van Maarten zijn Russische PSS te mogen doen.

    Het was top!
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Die Murphy is echt een boefje hoor!

    Ik heb al weken een paar lichtweerzwevers (Climaxx en Callistic) in de auto liggen en dan staat er constant een dikke 6 tot 7.....deze week besloten alleen de Ninja mee te slepen "want het waait toch weer veel te hard voor de rest"......en de verder hoef ik niets meer te vertellen denk ik!!!!



    Doe het toch.....


    Vandaag op de maasvlakte een prachtige blauwe lucht en een heel licht windje recht op het duin. Gevoelsmatig te weinig om te vliegen met de Ninja, zeker te weinig om te vliegen hoe de Ninja dat het liefste doet, maar de grenzen weet je pas als je ze opzoekt dus toch gegooid!
    Vervolgens een titanengevecht gevoerd om hem minimaal op ooghoogte weer terug te krijgen! Met zo min mogelijk sturen hem in de akelig smalle liftband houden en centimeter voor centimeter net genoeg hoogte pakken om een bochtje te durven maken.
    (Dit was soms tot aan mijn zichtgrens!) en na de bocht weer het duin opzoeken en opnieuw beginnen. Ik heb de bocht vlak geprobeerd maar dan kwam ik al snel te ver voor het duin (een meter of 5) en verloor ik hoogte dus vlak voor de bocht maar een lichte daling inzetten, snelheid pakken, de bocht om trekken en het restant snelheid gebruiken om de eerste meter weer te kunnen pakken.

    Dit heb ik toch zeker een half uur gedaan met wisselend succes en na de 4de keer het duin af en op om mijn kistje van het strand te halen vond ik het mooi geweest.

    Wel weer even heerlijk gevlogen! Het geeft wel een beetje een kick om zo te vliegen (als het lukt tenminste) maar is onder deze omstandigheden toch leuker met kistjes die er wat beter in zijn. (en is precies waar ik de Callistic voor heb....maar als je die niet meeneemt....sufneus!!!!!!!)

    Daarna de stoute schoen aan getrokken en mijn Blackhorse Blade ge-maiden-d! (is wel geen zwever dus eigenlijk niet hier maar wilde het toch even delen)
    Dat gaat helemaal goedkomen! daar kan ik alles mee oefenen voor de overstap naar de sleep-Pawnee!!!
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Als ik daar -als oud-TV-cameraman- nog wat van mag zeggen: dat je deze foto beter vond met het model midden in beeld, heeft vooral te maken met het feit dat je het recht van achteren ziet. Een bewegend voorwerp oogt het lekkerst als er wat ruimte is in de bewegingsrichting (meestal vóór de neus dus) net zoals je een portret "en profiel" ook wat meer ruimte geeft vóór de neus. Maar als de bewegingsrichting recht naar je toe of van je af is, dan gaat dat natuurlijk niet op.

    Lekkere beelden, en geinig muziekje bij dat toestel van Maarten!
     
  20. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Gisteren de Circe zijn re-maiden gegeven.
    Pitcheron heb ik uitgeschakeld en gewone ailerons geplaatst.
    Vliegt een stuk beter, finetunen ben ik niet aan toe gekomen omdat de wind te sterk was.
    Het probleem van pitcheron is de nulstelling van de servo,s telkens staan je vleugels niet exact in de nul positie waardoor je onrustig gaat vliegen en alleen maar aan het corrigeren ben.
    Ik werd geprikkeld door Wijnjanico in post 2897 en ben aan de slag gegaan. Zo'n legendarisch model kan je toch niet in de kast laten liggen :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015

Deel Deze Pagina