Mijn Volvo FH16 660 nabouwen

• Topicstarter Topicstarter c3ltic
  • Startdatum Startdatum
C

c3ltic

Guest
Hey alle,

Ik heb onlangs van mijn baas een nieuwe trekker onder mijn kont gekregen, nl een Volvo FH16 660 Black Thunder versie, in custom anthraciet kleur zonder stickers.

Omdat ik vroeger ook nogal eens graag knutselde en prutste aan allerhande kleine dingen, had ik nu het idee om mijn truck na te bouwen, maar...

Straks ga ik mij een Italeri-bouwdoos halen om al eens een kleine indruk te krijgen van wat mij te wachten staat. Op de foto's van de doos zie ik alleszins al dat er wat verschil in het model zit, bij degene waar ik mee rij... nl, minder luchthappers in de grill, chroomlijsten zijn niet identiek ed.

Ondertussen heb ik ook al wat opzoekingswerk gedaan om eventuele onderdelen te vinden die bij het model zouden moeten om het reële na te streven, maar ik vind niet precies wat ik moet vinden, zoals de extra kelsa-bars met leds, extra verlichting, deense achterbumper ed;

Misschien kan ik van jullie nog wat tips krijgen om mijn zoekwerk verder te zetten.

Ik houd jullie dan ook op de hoogte van het project hé ;)
DSC00533.jpg

DSC00532.jpg

greetzzz

Thx NiTrO, daar hangt een frigotrailer achter van Floreac om bloemen en planten te leveren in de UK. Enige spijt is dat er veel mee tussen de bomen en struiken moet gereden worden om bij de klanten te geraken, wat wel wat lichte krassen op de lak kan aanbrengen :-(

@bred last, Hij wordt gemaakt op 1:24.
Heb zojuist mijn bouwdoos afgehaald van Italeri van de gewone FH16 globetrotter XL.
Ondertussen ben ik wel al te weten gekomen dat ik de voorbumper van een 660-serie kan verkrijgen via HA models uit Denemarken net als de vuilgeleiders (Dat heeft al de oplossing voor het probleem met de luchthappers en chroom-randen). De rest zal een beetje het juiste materiaal kiezen zijn en veel zelf proberen te maken denk ik.

@VOLVO FH16 660... Héhé ;)

@Robert-10; Waar kan ik dat vinden, die mp? Weet niet waarover je het hebt, ben nogal nieuw op het forum.

kijk ook eens bij mg moudings en kfs in england
weet wel de site s niet
voor een op schaal 1 op 14 was het geen probleem
deze maak ik zelf

mvg

Thx NiTrO, daar hangt een frigotrailer achter van Floreac om bloemen en planten te leveren in de UK. Enige spijt is dat er veel mee tussen de bomen en struiken moet gereden worden om bij de klanten te geraken, wat wel wat lichte krassen op de lak kan aanbrengen :-(

floreac in lochristi? aan het kruispunt van lokeren, zaffelaere en beervelde?

ik kom daar ook soms papier leveren.
ik rij nu nog voorlopig met een iveco daily 3.5hdi
(heb nog maar een C1 rijbewijs en mag dus nog niet boven de 7.5ton rijden.)

maar eind dit jaar verjaar ik en mag ik met alles rijden dat onder de C categorie valt.

dan zal het een iveco eurocargo zijn. het zijn trouwens ook allemaal koel-diepvries-wagens waar ik met rijdt. (witte vrachtwagens met PRECON erop)

greetz

kijk ook eens bij mg moudings en kfs in england
weet wel de site s niet
voor een op schaal 1 op 14 was het geen probleem
deze maak ik zelf

mvg

Die 1:14 zou misschien wel eens in de toekomst kunnen bijkomen, want ik vind eigenlijk dat 1:24 wat klein uitvalt. Ma ja, wa ervaring opdoen kan nooit kwaad é.

MG moudings en vele andere heb ik reeds gevonden via http://modelltrucksandparts.at/shop/en kfs heb ik ook gevonden http://www.kitformservices.com/

Heb enkel nog het dilemma of het nodig is om motor en chassis ed ook nog eens te verven/spuiten? En wat zou dan de keuze van kleur moeten zijn?

@NiTrO, Yep, daar waar da ge bedoeld ;)

greetzzz

volvo

hoi
welke kleur chassis/motor???
u heeft toch een 1:1 als voorbeeld,
en motor hoeft niet gedetaileerd bewerkt te worden want van italeri is het kantelen van de cabines niet zo een goed plan om te doen,das bouwen en neerzetten en nooit meer aankomen,
dan kan je eventueel ook nog de emek modellen nemen,1:25,
maar het mooist en gedetaileerdst is toch de 1:14 te maken met verlichting en rijdend,zie de modellen van bred last en zn club,
mvg markioo

hoi
welke kleur chassis/motor???
u heeft toch een 1:1 als voorbeeld,
en motor hoeft niet gedetaileerd bewerkt te worden want van italeri is het kantelen van de cabines niet zo een goed plan om te doen,das bouwen en neerzetten en nooit meer aankomen,
dan kan je eventueel ook nog de emek modellen nemen,1:25,
maar het mooist en gedetaileerdst is toch de 1:14 te maken met verlichting en rijdend,zie de modellen van bred last en zn club,
mvg markioo

Die 1:14 zou ik in de toekomst zeker wel willen proberen, maar denk dat het als onervaren bouwer voorlopig nog te moeilijk zou zijn.

Qua kleur had ik het meer over de afwerking en detail, ookal zit alles verstopt. Want er komt toch een volledige plaat over het chassis, net als de originele. Maar sommigen vinden het misschien belangrijk om die delen dan toch mee af te werken...

Nu heb ik wel een bijkomend idee om 2 modellen te maken. Eén als test (waar ik nu dus mee begonnen ben) en één om de detailfouten niet meer te maken die nog zullen komen. Als de test afgewerkt zou zijn, kan ik dan misschien een beter zicht hebben over het geheel en over de onderdelen die zeker een lakafwerking benodigen. Die kan ik dan bij de tweede versie beter in het oog houden... Slim gezien é :-P ;)

volvo

tja en de 3e wordt schaal 1:14 natuurlijk,of 3e en de 4e dan,
eentje voor proef en de 4e voor het mooie,geintje
maar je hebt wel gelijk een italeri kit kost niet zoveel en als je het nog nooit gedaan hebt is dit een goed idee,
veel bouwplezier ermee,wel een fotootje van het eindresultaat hier plaatsen uiteraard,
mvg markioo

Hallo c3ltic

Tja, eerst een proefmodel bouwen en dan nog een bouwen om de fouten er uit te halen en details toevoegen ???

Hmmmm, dat zal in de schaal 1:14.8 een beetje te duur worden, vrees ik !!

Ik bouw direct mijn model zo goed mogelijk na, vande 1:1 die ik na wil bouwen.

Als blijkt dat er iets niet klopt of niet mooi is, dan ga ik dat gedeelte aanpassen of vervangen, maar om dan maar weer een heel nieuw model bouwen ???, dat gaat mij veel te ver !!
Bovendien heb ik gen opslagplaats voor bijna of niet niet goede modellen, hahahaha, grapje !

Back