Mijn zender via LPT1 word niet gezien door PPjoy.....HELP

• Topicstarter Topicstarter michaeldive
  • Startdatum Startdatum
M

michaeldive

Guest
Hoi Modelvliegers,

Ik heb sinds 2 dagen ruzie met PPjoy, die mijn zender(Graupner JR-X3810) niet wil zien!!!
Ik heb het kabeltje zelf gemaakt en ook al eens de BC547 vervangen maar te vergeefs!!!
Het installeren gaat prima, en wanneer hij klaar is en ik sellecteer in "configure Joystick" de optie "LPT1 en PPM Interface Radio controle TX1" en daarna even opnieuw opstarten, en dan kijk ik in "spelbesturingen" in het "Configuratiescherm" en kies de "eigenschappen" van "PPM interface Radio Controle TX1" (waarvan de status OK is) en ik dus wil gaan testen......maar hij reageert dus totaal niet!!!!!!! :mad:
Ik vraag mij af of er ergens in PPjoy nog extra opties aangevinkt moeten worden, wat dus niet automatisch tijdens de installatie gebeurt???

WIE OH WIE heeft nog een idee?????

Groet
Michael(in NOOD) :wink:

Ps. waarom dit bericht niet in het STICKY van PPjoy komt weet in ook niet?????

Hoi Model vliegers,

Nog een extra vraag.......In de bios kun je de LPT1 instellen met de volgende mogelijkheden.....EPP/ECP/Normal/Bi-directional
Nu mijn vraag...Waar moet deze op staan, want normaal staat hij op EPP 1.9

WIE kan mij dit vertellen.

Gr.
Michael

Hoi wrobijns,

Ik heb de 2 opties zoals beschreven staat in de beschrijving(ik heb dezelfde als die link die jij mij gaf) ook aangevinkt dus helaas....
Het gekke is wel dat als ik mijn vinger over het signaal contact van de jackplug(deze heb ik nodig voor mijn zender) haal, dan verspringt het kruisje in het tabblad waar je de bewegingen kan testen en calibreren soms wel, dus het kabeltje werkt volgensmij wel.(tenzij mijn vinger te statische is en dus het kruisje op overbelasting verspringt)

Heb nog even een heel nieuw kabeltje gemaakt, maar ook dit gaf hetzelfde resultaat.

WIE oh WIE

Dus het kabeltje lijkt wel te werken.
Alleen krijg je geen signaal van de zender.
Of je zender staat in PCM ipv PPM
Of de de aansluiting moet anders.

Gebruik je deze?
jrmono.jpg

Ja die jack 3,5mm gebruik ik inderdaad, en ik heb ook PPM modulatie ingesteld........maar ik denk dat ik eens met die weerstand van 10K moet gaan rommelen......Dit denk ik omdat ik vandaag SmartPropoPlus heb geinstalleerd en een kabeltje met 2 jack3,5mm van mijn zender naar de Microfoon ingang heb aangesloten, en ik zag dat er iets bewoog tijdens het bewegen van de knuppels van de zender in de "Eigenschappen van Spelbesturingen" in het "Configuratiescherm" en ben toen met het microfoon volume gaan klungelen en merkte dat wanneer ik het volume van de microfoon ingang te hoog zet dat hij dus zo overstuurt werd dat hij niet meer reageerde.
Ik heb het signaal afgekapt dmv een weerstand die ik in het jackplugje nog kon solderen en toen was het signaal prima af testellen met het microfoon volume en toen even in Earofly Professional Deluxe een nieuwe joystick aangemaakt en ingesteld zodat ik mode 2 had en ja hoor hij werkt......

Dus om een lang verhaal kort te maken...ik hoop dat het verhaal met signaal oversturing ook geld voor de LPT aansluiting en ik dus het signaal vanuit mijn zender dim dmv weerstand waarde te verhogen(wel zo dat de transistor nog schakelt), en zo mischien wel signaal te krijgen.......HOOP IK

Als jij of anderen nog een idee hebben om het via het LPT kanaal toch voor elkaar te krijgen hoor ik dat graag!!!!!!!!

alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi Heli vliegers,

Als laatste wil ik even melden dat ik het nog steeds niet voor elkaar heb om het via de LPT poort werkende te ktijgen, en het maar even hierbij laat want het werkt prima via de microfoon ingang en kan dus gewoon simmen.

gr. michael

Heren mede-forummers,

Ook ik krijg mijn LPT Poort niet (meer) aan het werk! Ik heb 'm ooit werkend gehad en er toen met plezier mee "gevlogen", maar ooit gedeïnstalleerd en niet meer werkend te krijgen.

De tutorial van de site "Jupiter Venlo" gevolgd maar ik krijg, als ik in PPjoy op ADD druk, Radio Control TX aanklik en dan ik op OK probeer te drukken een foutmelding.

Warning
"Unable to verify EnableconnectInterruptloctl registry setting for LPT1. Please make sure this value is a DWORD set to 1."

Ik heb op google (goed) gezocht, maar krijg alleen buitenlandse site's, als ik deze door de vertaler sleep, kom ik nog niet veel verder. (tja iets in het register veranderen, maar dat lijkt me niet zo'n goed plan vanaf een vertaalde site ;) )

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Groeten Eddy

Ja die heb ik toegewezen!
Voor de duidelijkheid: ik heb alles gevolgd wat in die PDF staat, en de rest wat ik op het internet vind, maar ik kom er niet uit. :(

Ik heb deze jack gebruikt, met een zelfgemaakte interface. Alles heeft gewerkt maar is gedeïnstalleerd :?
wrobijns zei:

Groeten Eddy

Back