Mikrokopter FollowMe model (nu met filmpje)

Begonnen om een kleine Quad (Lunar Lander 4 light van Jakub) als FollowMe copter omdat in niet meteen mijn Okto wil inzetten, je weet maar nooit.

Aangezien ik erg veel lol en plezier aan de FollowMe_POI functie (kijk hier eens MikroKopter - FollowMe on the Wakeboard on Vimeo) beleef (heb hem al een mens, hond, heli, vliegtuig laten volgen) wil ik er beter camera onder hangen maar dan wil ik wel de zekerheid hebben dat de copter blijft vliegen als er een motor uitvalt.

Omdat ik de Y6 setup een keer wil proberen is daar eerst voor gekozen. Bevalt dat niet moet ik
er alleen maar drie armen in steken, de rest zit er al op.

Video volgt.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg zelf met een MK hexa, en begin er ook over te denken om eens een 2e navigatie erbij te kopen om ook follow me te vliegen lijkt me zeer leuk.
Ook zit ik eigenlijk te wachten op de nieuwe firmware van frankb, die heeft een ikopter app gemaakt waarmee je op je iphone, ipad alle gegevens kunt zien en hij heeft aangekondigd om bij een eventuele volgende release ook followme te integreren.

Heb je ook wat filmpjes gemaakt van je follow me vluchten?

(Nadat ik de moed had opgegeven met mijn X650 copter en dacht multicopter vliegen is niets voor mij ben ik toch blij dat ik voor een MK gekozen heb, het is echt een wereld van verschil tussen die 2 copters en valt dan ook niet te vergelijken)

gr, klaas

Laatst bewerkt:
De filmpjes die ik had zijn door een HD crash verloren, hoezo back up :(

Ik zal met de Y6 wat filmpje posten, eerst nog mijn Lipo binnen krijgen en dan gaan.

//Frank

Filmpje

Filmpje van de eerste vlucht en FollowMe (start op 6.20min).
Ben zeer onder de indruk van de Y6, fijn geluid, stabiel en nu een goede camera mount er onder zoeken.

[URL="
[/URL]

//Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo.
Even een kort vraagje. Moet ik mijn BL-CTRL_V2_0 eerst nog updaten alvorens aan het powerboard te solderen?
Of kan dit ook achteraf?
Ik kan niet echt iets vinden waar dit beschreven word.
Ik heb een hexa xl board.
Hoop foto's gevonden hoe het solderen gebeuren moet,maar over het updaten ben ik niet veel wijzer geworden.
Iemand hier daar ervaring mee?

Het makkelijkste is het om dit voor het inbouwen te doen. Als ze er in zitten kan het ook maar dan moet je op drie van hen vier draadjes solderen aangezien de aansluitingen dan naar achteren zitten.

Bij vragen gewoon even een mail sturen. Naar mail2ft@gmail.com

/frank

Tuurlijk :cool:

Nav board
GPS board
Telemetrie zender zoals Xbee / Wi232 of wat je op je MK heb zitten, daarmee stuurt de FM zijn/haar coördinaten naar de MK waarop deze naar die coördinaten toe gaat.

Back