mikrokopter Okto ?

• Topicstarter Topicstarter beatbrother
  • Startdatum Startdatum
B

beatbrother

Guest
Hey guys,

Eerst en vooral. Ik ben nieuw hier, dus laat me even starten door even 'hallo' te zeggen.

Hallo :bye:

Ik heb nog geen ervaring met modelbouw, buiten vroeger de gebruikelijke auto's op afstandsbediening enz. :D
Ik doe veel in foto en videoproducties en ik heb me de laatste tijd al zitten vergapen aan die prachtige aerial filmpjes. Het filmen in combinatie met het plezier van het vliegen lijkt me echt geweldig.

Dus heb ik zopas contact gehad met aerialtronics.nl en ze hebben me wat informatie toegestuurd. Zij verkopen de volledige sets van mikrokopter.
Nu zie ik er hier veel aan zelfbouw doen en daar blijk je je wel wat mee uit te kunnen sparen niet ? Het probleem is dat ik totaal niet handig ben op dat vlak, dus ik vrees ervoor dat ik niet goedkoper ga uitkomen.

Nu wilt er iemand zijn gebruikte mikrokopter okto verkopen met het volgende inbegrepen voor 3500 € :

Mikrokopter okto
MK Flight Control
Navi
GPS
GPS Cable
MK Compass
BL controllers (8)
MK USB
Power Distribution board
8 Carbon Graupner propellers.
Videomount van Photoshipone met automatische roll en tilt functie.
Inclusief volgende accessoires:
Transportkoffer
2 x 5000mah lipo's
Oplader met nodige kabels.
Video transmissiesysteem 250mW
Reserve propellers, reserve landingsstel, centerplates, lipohouder,
nodige kabels etc….

Is dat een goede prijs of kan ik dan toch beter voor een nieuwe in zelfbouw gaan ?

Waarvoor ik m vooral wil gebruiken zijn video-opnames (met GoPro of 5d/7d).
Hij moet het liefst zo stabiel mogelijk zijn.
Raden jullie deze okto dan aan of kan ik me ook met iets anders behelpen dat mss beter is voor hetgeen ik het wil gebruiken ?

Alvast bedankt voor jullie hulp en ervaring te delen.

Niet kunnen vliegen en dan €3500,00 uitgeven, tja als je geld teveel hebt zou ik dat zeker doen!!

Kijk eens rond voor een goedkope quad met bv een KK board als je daar een beetje mee uit de voeten kan zou je verder kunnen gaan kijken, opstijgen en landen is toch wel het minimale wat je zou moeten kunnen beheersen.

Niet kunnen vliegen en dan €3500,00 uitgeven, tja als je geld teveel hebt zou ik dat zeker doen!!

Kijk eens rond voor een goedkope quad met bv een KK board als je daar een beetje mee uit de voeten kan zou je verder kunnen gaan kijken, opstijgen en landen is toch wel het minimale wat je zou moeten kunnen beheersen.

Kan je met zo'n quad even stabiele beelden krijgen ?

Voordat je überhaupt aan opnames gaat denken zal je eert moeten leren vliegen en je zelf de materie aan moeten leren, hoewel het er misschien makkelijk uit ziet is dit absoluut geen plug and play.

De Octo die jij aangaf is wel zo'n beetje het neusje van de zalm en zal perfect aansluiten aan jouw wensen maar zie het nu voor je zelf als een dikke BMW kopen zonder enige rij ervaring en je zal hem dan ook op zeker de grond in vliegen.

Misschien is een heli flight-sim een optie.

+1
Zeker doen! Ik heb op die manier helemaal in m'n eentje leren vliegen.
Nog geen crashes tot op heden IRL.
Phoenix simulator is een aanrader!

Het kan trouwens ook veel goedkoper dan MikroKopter, dat als je zou beslissen iets minder uit te geven.

Als je helemaal niet handig bent op vlak van techniek enzo, dan vraag ik me af of heli-vliegen sowieso wel iets voor jou is.
Telkens naar een winkel stappen als iets niet werkt gaat je handenvol geld kosten!
Je kunt je er ook in verdiepen natuurlijk. Veel lezen op fora helpt je al een eind. Hangt beetje af van hoeveel tijd je hebt.

Veel succes met je beslissing.

Voordat je überhaupt aan opnames gaat denken zal je eert moeten leren vliegen en je zelf de materie aan moeten leren, hoewel het er misschien makkelijk uit ziet is dit absoluut geen plug and play.

De Octo die jij aangaf is wel zo'n beetje het neusje van de zalm en zal perfect aansluiten aan jouw wensen maar zie het nu voor je zelf als een dikke BMW kopen zonder enige rij ervaring en je zal hem dan ook op zeker de grond in vliegen.

Ik begrijp absoluut wat je wilt zeggen, maar als die 3500 euro een goede prijs is voor hetgeen aangeboden wordt, dan doe ik liever dat dan eerst iets goedkoper te kopen om te leren en achteraf dan misschien 7000 euro te moeten betalen voor het zelfde. Vandaar mijn vraag of het een goede prijs is he. :D

Ik begrijp absoluut wat je wilt zeggen, maar als die 3500 euro een goede prijs is voor hetgeen aangeboden wordt, dan doe ik liever dat dan eerst iets goedkoper te kopen om te leren en achteraf dan misschien 7000 euro te moeten betalen voor het zelfde. Vandaar mijn vraag of het een goede prijs is he. :D

Is het dan de bedoeling om daarna een 'beginnersding' aan te schaffen?
Zodat je 'het spul' al hebt, wanneer je klaar bent om daarmee te vliegen?
Op zich geen verkeerde gedachte.
Als je voor hetzelfde product 7000 moet betalen als je nu voor 3500 kan krijgen.

Groet.

Is het dan de bedoeling om daarna een 'beginnersding' aan te schaffen?
Zodat je 'het spul' al hebt, wanneer je klaar bent om daarmee te vliegen?
Op zich geen verkeerde gedachte.
Als je voor hetzelfde product 7000 moet betalen als je nu voor 3500 kan krijgen.

Groet.

Ik zou liegen als ik ja zou zeggen, want ik ken m'n eigen daarin. :D
Maar mss is het dan wel een idee om het eerst ff te oefenen via zo een flightsim.
Nu, mss ook wel iets om over na te denken als men toch deze vergelijking maakt.
Het is niet dat wanneer je gaat oefenen in een klein goedkoop autootje, dat je dan later met je dikke BMW geen accidenten meer kunt hebben hè. :D

Ik heb niet gezegd dat €3500,00 voor die octo een mooie prijs is, wel dat een MK okto zo'n beetje het neusje van de zalm is ;)

Prijs hangt af van de gebruikte componenten en de staat waar in het verkeerd, als je geen verstand van zaken hebt zou ik zeker in deze prijsklasse geen gebruikte kopen van een vreemde, je hebt dan geen garantie en support meer waar je op terug kan vallen, het zou dan wel eens een kat in de zak verhaal kunnen gaan worden, 1 slechte zoldering in het geheel en je €3500,00 met misschien nog een Canon 5D Mark II eronder is vanaf 10 meter schroot als het verkeerd gaat!!

Mijn advies voor jou is als je toch meteen voor perfectie wil gaan,

Ga naar een gerenommeerd bedrijf en laat ze een recording demo met een octo maken waar je bij bent beoordeel dan het resultaat ( en dat zou wel eens tegen kunnen vallen) en als dat aan je verwachtingen voldoet dan pas tot een koop over gaan.

Maar beter rij je een fiat panda in de kreukels, dan dat je dat met een lamborghini doet ;)

Nu ja ... als je een lamborghini in de kreukels rijdt, dan heb je gelijk een fiat panda hè. :p hehe

Ik ga eens proberen een afspraak te maken om die MK eens te zien werken.
Ik zag op de shop van MK dat een Okto Kit 1500 euro is (incl. btw nog wel).
Dus 1200 euro zonder btw.
M.a.w. moet ik rekenen dat er voor 2300 euro aan extra's op zit om iets gelijkwaardig te bekomen en dan heb ik wel een nieuwe ipv een gebruikte.

Hey guys,

Eerst en vooral. Ik ben nieuw hier, dus laat me even starten door even 'hallo' te zeggen.

Hallo :bye:

Ik heb nog geen ervaring met modelbouw, buiten vroeger de gebruikelijke auto's op afstandsbediening enz. :D
Ik doe veel in foto en videoproducties en ik heb me de laatste tijd al zitten vergapen aan die prachtige aerial filmpjes. Het filmen in combinatie met het plezier van het vliegen lijkt me echt geweldig.

Dus heb ik zopas contact gehad met aerialtronics.nl en ze hebben me wat informatie toegestuurd. Zij verkopen de volledige sets van mikrokopter.
Nu zie ik er hier veel aan zelfbouw doen en daar blijk je je wel wat mee uit te kunnen sparen niet ? Het probleem is dat ik totaal niet handig ben op dat vlak, dus ik vrees ervoor dat ik niet goedkoper ga uitkomen.

Nu wilt er iemand zijn gebruikte mikrokopter okto verkopen met het volgende inbegrepen voor 3500 € :

Mikrokopter okto
MK Flight Control
Navi
GPS
GPS Cable
MK Compass
BL controllers (8)
MK USB
Power Distribution board
8 Carbon Graupner propellers.
Videomount van Photoshipone met automatische roll en tilt functie.
Inclusief volgende accessoires:
Transportkoffer
2 x 5000mah lipo's
Oplader met nodige kabels.
Video transmissiesysteem 250mW
Reserve propellers, reserve landingsstel, centerplates, lipohouder,
nodige kabels etc….

Is dat een goede prijs of kan ik dan toch beter voor een nieuwe in zelfbouw gaan ?

Waarvoor ik m vooral wil gebruiken zijn video-opnames (met GoPro of 5d/7d).
Hij moet het liefst zo stabiel mogelijk zijn.
Raden jullie deze okto dan aan of kan ik me ook met iets anders behelpen dat mss beter is voor hetgeen ik het wil gebruiken ?

Alvast bedankt voor jullie hulp en ervaring te delen.

Zou toch eerst de versies van FC, NAv, BLC's, powerboard willen weten !

Welk frame, XL, Okto -1 of 2 ??

Daarnaast welke motoren, prijs is imo voor een 2e hands stevig aan de prijs.

Stuur me anders een PM dan kunnen we even bellen.

Groet,

Frank

Laatst bewerkt:
Back