MiMi DLG

Na maanden werk en veel ervaring rijker de eerste testromp uit de mal. Bleef op 1 plekje muurvast zitten vandaar een knikje in de romp. Geen probleem, het was ook maar een testje :)

Volgende met carbon roving en later full carbon. Niet speciaal voor de Mimi maar wou en toch hier even delen.

Interresant zo'n fully moulded fuse! Erg mooi

Heb je foto's van de mal en de manier van bouwen?
( het was ook eerst mijn plan om mijn romp zo te bouwen maar dat mislukte nogal ;-) ) vandaar haha

31 gram. Het stabilo-pylon blijft lastig. Om die direct mee te lamineren is geen optie. Krijg de romp dan niet meer uit de mal. Heb er een apart malletje van gemaakt en na uitharding gaat dat pylonnetje in de mal om vervolgens de romp te maken. Dat valt ook tegen omdat je geen goede controle hebt of de pylon er goed inzit. ook bij deze romp is de instelhoek niet goed. Ik ga de rompmal aanpassen. De pylon wordt als apart onderdeel later op de pook gelijmt. Geen probleem meer met lossen en instelhoek is dan goed controleerbaar.

Deze ziet er heel mooi uit Theo.
Bij mijn mini romp maak ik gewoon een staniol pylon uit balsa .Overigens heb ik bij mijn grotere romp geen probleem om de pylon uit de mal te krijgen. Alleen het weefsel netjes in de mal krijgen is veel lastiger.

Zoals Jorn schrijft lijkt mij de 3D printoptie erg handig. Jammer dat ze in de VS gemaakt worden.

Mallen (laten) printen klinkt als een mooie optie.
Welk materiaal zou het beste geschikt zijn/goede prijs kwaliteitverhouding hebben (bv. bij Shapeways)?

Materiaal moet na te bewerken zijn (schuren polijsten) en tegen lossingswas kunnen.

Zoals beloofd een paar fotootjes van mijn Mimi.

full

full

full

full

full

De achterlijsten verstevigd met 0,4mm triplex.
full

full

Bespannen met transparante ora-light
full

Vliegklaar
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze ziet er mooi uit!
De "ribben" er scheef in, is dat een eigen idee?
Vind ik echt top.
Wordt tijd dat ik zelf ook zo'n vleugeltje ga maken.

De "ribben" er scheef in, is dat een eigen idee?

Yep, ik vind het wel leuk eruit zien en omdat je ze toch (achteraf) in model schuurt, hoef je je niet druk te maken over het juiste profiel.
In theorie zou de constructie ook nog iets stijver moeten zijn.

Back