MiMi DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Frans Bal, 13 jun 2006.

  1. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    25 grams glas met spars van carbon, net zoals mijn SG. De doublers voor LE en de wortel ook van 25grms. Zou moeten werken, toch?

    Zou ik verbindingsstuk voor de v moeten maken? Heb jij dat gedaan Sietse? (servos ok, danku)

    gr eric,

    ps, ja, kijk eeens naar die mooie laminaatvloer....
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Oki, moet prima lukken denk ik zo. Meer dan sterk zat :)

    Verbindingsstuk? Ik heb kleine platte driehoekjes uit zo'n carbon strip gezaagd en die in een gleufje in het hout gedrukt. Verder zitten de delen enkel met lijm vast. maarja, das balashout.
    Misschien moet je net als bij de SG gewoon een 1 of 2 lapjes glas erover doen.


    ps, laminaatje beetje omhoog gekomen door het vocht de laatste tijd? (ruime 1 meter :D)
     
  3. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Ik denk dat ik de spars verbind met een strookje 1mm triplex en verder hetzelfde doe als bij de SG. Dank je voor de tip. Ruime 1 meter, bedoel je de vleugel, exact 100 centimeters hoor, stel je voor, dat is toch nieteerlijk.....

    gr eric
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    @ speedsweets,

    De foto's van het kistje met de doorlopende staartboom zijn van een Japanner.
    Ik heb een hele serie foto's en wat schetsjes weer van een Amerikaan toegezonden gekregen die ik weer heb "ontmoet" op RCgroups, snappie het nog.

    Dit is ook het model dat Theo geinspireerd heeft bij het maken van de eerste versie van de OFA.

    Eh. had je de vleugel niet beter op de grond kunnen neerleggen, waren ze thuis ook niet boos geworden omdat je met je schoenen op de tafel stond :wink: :wink: :wink:

    Frans
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dit zijn de plaatjes.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tjonge, kan geen CRTL CUT en PASTE meer zien

    Frans
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    WOW :worship:

    kijk, das nou echt mooi.
    Maar geen wonder trouwens dat dat ding zo hoog gaat, hij gebruikt voor de vleugels plankjes van 5 en 4mm dik!!!
    En die krimpkous romp.... Je moet er maar op komen hè....
    geniaal!


    Staartdelen zijn van schuim met 1mm carbon ligger en Glasweefsel? of bespanning?
     
  7. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Tjonge, Frans dit is echt richtingwijzend. Kun je voorstellen, ik heb net de nosecones zo gemaakt, alleen zonder folie eronder. Toen moest ik dus snijden. Weer wat geleerd. Ik zie dat het allemaal wel erg licht is, zou dat wel geschikt zijn voor een 1 meter discus.

    Om zo die constructie te maken is we 10 op schaal van PEPPI hoor!!!

    Ik snap alleen niet waarom dat stabilo altijd maar weer boven ligt. Al die draden zorgen voor vibratie en weerstand.

    Ik ben bang dat die roeren dat slingeren met een meterkist ook niet trekken.

    Hoe denken jullie erover?????

    gr eric
     
  8. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Ik heb het idee dat die STYREEN achterlijst bij het slingeren door lucht vlak komt te liggen. Op het transitiepunt, na de snelheidsvermindering gaat het ding weer omlaag staan, meer camber als gevolg.

    Dat kun je met normale ailerons niet doen, maar...... met zón stripje wel!!!!

    gr eric
     
  9. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    BANAAL MOOI GEWOON!!!!!!!

    SIMPEL< STERK<SLIM.

    Ennnnn Sietse, 1mm verstevigingen op de v-stellingen.

    gr eric
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Hoei, das wel echt geniaal ja.

    In parapentes hebben ze ook zoiets nu net ontwikkeld. Hebben ze elastiek in de achterrand gezet zodat wanneer de druk wegvalt, het scherm aan die kant iets geremd word. Daardoor issie een stuk stabieler. (niet dat ik dat wil, maar wel geniaal :D)
     
  11. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Wel verdorie....
    Dacht ik net dat ik iets van indoor vrije vlucht mee kon nemen naar de DLG wereld. Zijn jullie me al voor.
    Binnen in de zaal gebruiken we ook wel werpzwevers met dit soort uit flarende flaps. Werkt vooral fijn in een relatief lage hal.

    Mooi om te zien dat het hier ook toegepast wordt!
     
  12. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Wat ik heb gezegd was mijn coclusie uit de bekeken constructie.
    Kun jij wat meer vertellen over de gedachte erachter, hoe jullie het gebruiken, wat zijn de voor-na delen, hoe maak je het, waar haal je de platen materiaal, etc etc.

    Ik ben echt benieuwd, ennnnn hongerig voor nieuwe, anders, beter, lichter....

    gr eric
     
  13. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Crins, waar ben je eigenlijk van plan te vliegen, aangezien je Nijmegen als standplaats hebt.

    Volgens mij hebben we nu aardig wat mensen uit onze omgeving hier, M6, Straycat.....

    Zouden we natuurlijk samen kunnen doen, ff elkaars kistejes bekijken, beetje vliegen

    Hier moet ik het met de polder doen, niet slecht, maar zit liever op heide.

    gr eric
     
  14. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Vliegen doe iknu nog even met fms...
    En ook daar al eigen modellen aan't knutselen met 'metasequoia'
    M6 (Mark Rossen ken ik van de NLC, daar ben ik secretaris).
    Mark is zich nu nog aan het voorbereiden voor het junioren WK vrije vlucht in duitsland, eind augustus. Voor ontspanning denken en bouwen we aan wat eenvoudige DLG dingen (moet ook vrij vliegend te krijgen zijn...)
    Maar na het WK, gaan we misschien serieuzer aan de slag.
    Er zijn aardig wat vv-piloten geïnteresseerd in DLG, Peter en Arno zijn al zo ver, hopelijk beginnen er snel meer aan.
    Deze klasse heeft qua karakter veel paralellen met vv. Redelijk eenvoudige regels en lekker fysiek op de hei bezig zijn.

    In Nijmegen lijkt me het Goffertpark een ideaal testterrein.
    Nog even een meer technische vraag:
    Ik heb een oude zender (4kanaals en niks te programmeren en een pico ontvanger (allebei voor niks), maar wel op 40 Mhz.....
    Is dat een groot probleem, moet ik direct overstappen op 35 Mhz, of kan dit wel voor een eenvoudige start?
    (ik wil beginnen met een tweekanaals model a la Apogee/ofa/bug/.../eigenwijs)
    En laatst hoorde ik iets over een nieuw systeem dat op Ghz werkt en zonder kristallen...Is dat iets, of nog te nieuw?

    Grts,

    Erik (hoeveel Erik's zijn er eigenlijk op dit forum?)
     
  15. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    GOEDzo erik CRINS ;) die bedoel ik...

    mooie foto's :| mooi modelletje :)

    erick heeft gelijk dat ik met moet concentreren op het wk maar voor wat ontspanning ben ik een micro dlg aant bouwen na het WK komen er nog meer VV DLG"ers :):):)

    lijkt me een goed idee om een keer samen te vliegen omdat ik nog nooit zon kist heb in gevlogen zou je ons meschien kunnen helpen ;)
    het goffertpark is een prima plekt voor dlg'ers :)

    MVG MARK
     
  16. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    eejjj nog iets voor allee DLG'er die zich afvragen wat VV nou ijgelijk is of het een keer willen zien die wiekend is het NK op het rozendaals veld waar jullie meeting ook was jullie NK :)

    het is zaterdag van 3 tot 9 en zondag voor de vroege vogels 6 tot 12 uur

    wij zitten wel op de wind ;) dus vast niet helemaal vooraan op een gemaaid stukje ;)
    :D

    MVG MARK
     
  17. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
     
  18. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
    Hallo,

     
  19. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    uuh, hier bij de DLG's,

    Erik "crins" (vrije vlucht)
    Eric "Speedsweets" (supergee)
    Eric van Dijken (supergee)

    uuhm, 3 denk ik?
     
  20. Speedsweets

    Speedsweets

    Lid geworden:
    22 mei 2006
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Bemmel
     

Deel Deze Pagina