MiMi DLG

werpen gaat nu zeer goed, vanaf het begin draaide hij niet weg dus dat is al goed:D
net is bij een te snelle landing m'n staartdeel (vertikaal deel) afgeknakt, #^%#
dit heb ik gelijmd met secondelijm en nu is het volgens mij wel weer goed.

met het wegvallen, bedoel ik eigelijk dat het lijkt dat hij staartlastig is, hij hang een beetje,
waardoor hij niet heel efficient vliegt naar mijn idee (dat dat het glijvermogen beinvloed)

inderdaad, de visdraad is echt irritant :p ik wou alleen graag vandaag vliegen dus heb ik er
maar tijdelijk visdraad op gezet, over een weekje komt er dyneema op:D

mischien straks een filmpje

Laatst bewerkt:
Ik zal zo even mijn rekening checken, de dyneema komt asap jouw kant op ;)
gefeliciteerd met een goede maiden en gecondoleerd met de ontdekking van een nieuwe verslaving / geldverslinder.. :D

skyshark

Beste mensen,

Ik ben dus ook begonnen om een mimi te bouwen :-). Maar ik heb een vraag!

Waar kan ik Skyshark 3P kopen? en ook de blokjes in de romp maak ik van linde hout ipv beuken. In het verband met de voortgang wil ik ook graag weten wat de maat is van zo'n Skyshark 3P stok.

bij voorbaat dank. Een noeste Mimi bouwer. (bedankt Frans voor het ontwerp)

Ok ik heb besloten dat ik er ook aan moet geloven. Ik vlieg nu al een tijdje met de Spinnin birdie, maar omwille van het mee doen aan deze thread ga ik er ook maar een bouwen. Morgen wat spulletjes halen...

hallo,

net even tipverdraaiing in het model gebracht, onder/achterkant van de vleugel tippen (buitenste 20 cm)
helemaal nat gemaakt met water, en het model op de kop gelegt, en paar plakband houders erop.
na een uurtje was de vleugel weer droog, en heb natuurlijk meteen het model getest!
wat een verschil! ongelovelijk! hij kan nu slomer vliegen zonder weg te zakken, ook zakt hij
niet meer weg in een bocht, de bochten zijn dus ook slomer te vliegen, een wereld van verschil!

net heeft m'n moeder eventjes een filmpje gemaakt, toen ik die achteraf bekeek
was ik helemaal verbaast over hoe netjes ik gooide, naja, ik vond het best knap:p (2e is minder)

trouwens sadkingbilly, je hebt pb van me

groeten ike

Laatst bewerkt door een moderator:
het lijkt erop dat ik nog een beetje te snel vlieg, ik was de eerste vlucht na 30 sec beneden,
en de 2e vlucht na 27 seconden, als dat ook één minuut kan zijn, dan mag ik wel iets rustiger vliegen:p
hij weegt trouwens 172 gram, best veel, maar hij bevalt me wel goed zo vooral voor het eerste balsa model dat ik bouw.

hier de foto's, dit is de linkervleugel:

dit de rechtervleugel:

en hier het vliegklare model:

er zit in de zijkant een schakelaartje ingebouwd, zodat ik niet altijd het plakband van het kapje af hoef te halen

groeten ike

Laatst bewerkt:
He Ike.

Mooie vluchtjes hoor. En nu snel je moeder vragen om minimaal 3 x per week spinazie te maken zodat er wat meer powerrrrrrr in je worp komt. :rolleyes:

haha theo:p nee het werpen (vooral de 2e keer) viel nogal tegen, de tweede keer is wel ernstig, haha:p
ik probeer nu vooral een beetje op techniek, want ik ben vandaag ook al een keer omgevallen na een worp:p:p haha!
toen was ik een beetje te entausiast:p
is trouwens de hoogte die wordt berijkt hoog of kan daar nog zo 10 meter bij? (mits goede worp)

groeten ike

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben dus ook begonnen om een mimi te bouwen :-). Maar ik heb een vraag!

Waar kan ik Skyshark 3P kopen? en ook de blokjes in de romp maak ik van linde hout ipv beuken. In het verband met de voortgang wil ik ook graag weten wat de maat is van zo'n Skyshark 3P stok.

bij voorbaat dank. Een noeste Mimi bouwer. (bedankt Frans voor het ontwerp)

Skyshark stokken zijn evt. ook te koop bij vliegerwinkels mocht je niet bij Sietse in de buurt komen.

Bel anders eens met: Vliegershop Flying Eagle, Hommelmeent 41, 1218 EN, Hilversum, 035 6937363

Skyshark 3P stokken hebben een diameter van 7,5mm. Verkrijgbaar in verschillende lengtes, bij mijn lokale shop in Arnhem hebben ze alleen 80cm, maar bij Vliegerop in DenHaag schijnen ze ook 100cm te verkopen waardoor je er 2 staartboompjes uit kunt halen zonder restmateriaal.

Skyshark 2P (gebruik ik voor het model dat ik aan het bouwen ben) is 7,2mm.

Groeten,

Johan

is trouwens de hoogte die wordt berijkt hoog of kan daar nog zo 10 meter bij? (mits goede worp)

groeten ike
makkie
ik heb laatst in arnhem staan gooien met de mimi van alwin,, ik denk dat ik daarmee zo rond de 30 a 35 meter gooide teerwijl de startstand nog niet helemaal 100% naar mijn mening stond afgesteld. de mimi valt zekers leuk mee te gooien.

Hallo Ike,

Dat ziet er zeker niet slecht uit zeg, het was toch je eerste zelf gebouwde balsa model, gefeliciteerd.
Gooien gaat voor een startende DLG-er helemaal niet slecht.
Probeer vooral netjes te gooien zonder kracht en het model wat vlakker en naar voren gooien. Met die 10 meter komt het dan zeker goed.
Die verdraaiing heb je netjes weg gekregen.

De MiMi vliegt (zonder thermiek) ongeveer 1 minuut vanaf 30 meter hoog.

Het gewicht is prima, met dit gewicht is de MiMi een beetje all-round.
Niet te zwaar voor licht weer en niet te licht als het wat meer waait.

Je schreef dat je zwaartepunt op ongeveer 65 mm lag.
Leg het zwaartepunt eens iets naar achter, op 67-68 mm en probeer dan eens hoe die vliegt.

Frans

Theo,
Dat waren toch Danooooooontjes, powerrrrrr.
Die spinazie was toch van een of andere zeeman, Toet toet

Robert,
Je vist zeker ook :)

hij ligt al iets achter de 65mm. morgen zal ik er is wat lood uit halen
1 minuut vanaf 30 meter hoogtje? hoe hoog gooide ik? 15 meter?:p

net wou ik iets meer tipverdraading maken en nu heeft ie veel te veel! de hele tip staat nu krom!
maar even terughalen door hetmodel rechtoptezetten en op de tippen gewicht te plaatsen

groeten ike

net wou ik iets meer tipverdraading maken en nu heeft ie veel te veel! de hele tip staat nu krom!
maar even terughalen door hetmodel rechtoptezetten en op de tippen gewicht te plaatsen

groeten ike

Ike,

Als ik me er even mee mag bemoeien kun je het beste de tipverdraaiing eruit halen boven de hete stoom van een fluitketel........Gaat supersnel en hoeft niet te drogen.

Succes, JH

het is alweer goed nu, morgen maar is oefenen op de worp, hopelijk voor zaterdag de dyneema draad binnen,
zodat ik zaterdag ochtend een beetje kan oefenen met thermiek

Ziet er strak uit hoor Ike!
Zoals Frans al zei: Probeer vooral niet teveel kracht te gebruiken in het begin. Ik merkte vooral in het begin dat als ik echt hoog probeerde te gooien, ik juist lager gooide dan als ik relaxed eventjes een rondje wilde vliegen... Eerst de techniek goed zien te krijgen en dan harder gooien. Soms helpt het ook om gewoon een rondje rustige per stap te lopen z'n beetje en dan rustig te gooien. Goed naar filmpjes kijken en je arm goed gestrekt houden.
Komt helemaal goed volgens mij :).

Back