Hoi Hugo,
ik heb zelf de staartvlakjes altijd zonder folie maar met 2 a 3 laagjes PU lak gedaan, dat werkt super mooi af! Opbrengen met een brede kwast en meteen weer wegpoetsen met keuken papier als je tussendoor steeds schuurt met fijn papier dan heb je nauwelijks gewicht toename!
voor de aansturing zou ik voor vislijn en veren gaan, dit is heel simpel te maken, absoluut 100% speling vrij, en weegt niks (twee stukjes 0,3mm veren staal)
(let op dat je wel de 100% rekvrije dynema lijn neemt) nylon heb je niets aan
alternatief voor de dynema lijn is de dunste gitaarnaar dat is ook licht en heeft als voordeel dat het niet in het carbon schuurt dus je hoef geen doorvoer te maken ( zelf nooit gedaan, dynema lijn werkt top)
carbon staaf zie ik niet echt voordelen ( maar ik ben niet de meest ervaren bouwer dus ik kan iets over het hoofd zien)
voor de accu zou ik zwaarder gaan, anders moet je toch lood toevoegen
en als je een maal aan het slingeren ben is een uurtje zo om
ik gebruik zelf ronde turniqui nano-tech 1S cellen met een booster
deze Turnigy nano-tech 650mAh 1S 15c Round Lipo
kan je met gemak een paar uurtjes buitenspelen zonder je zorgen te maken
bij mij hoefde er nog maar 6 gram lood in de neus
ik heb zelf de staartvlakjes altijd zonder folie maar met 2 a 3 laagjes PU lak gedaan, dat werkt super mooi af! Opbrengen met een brede kwast en meteen weer wegpoetsen met keuken papier als je tussendoor steeds schuurt met fijn papier dan heb je nauwelijks gewicht toename!
voor de aansturing zou ik voor vislijn en veren gaan, dit is heel simpel te maken, absoluut 100% speling vrij, en weegt niks (twee stukjes 0,3mm veren staal)
(let op dat je wel de 100% rekvrije dynema lijn neemt) nylon heb je niets aan
alternatief voor de dynema lijn is de dunste gitaarnaar dat is ook licht en heeft als voordeel dat het niet in het carbon schuurt dus je hoef geen doorvoer te maken ( zelf nooit gedaan, dynema lijn werkt top)
carbon staaf zie ik niet echt voordelen ( maar ik ben niet de meest ervaren bouwer dus ik kan iets over het hoofd zien)
voor de accu zou ik zwaarder gaan, anders moet je toch lood toevoegen
en als je een maal aan het slingeren ben is een uurtje zo om
ik gebruik zelf ronde turniqui nano-tech 1S cellen met een booster
deze Turnigy nano-tech 650mAh 1S 15c Round Lipo
kan je met gemak een paar uurtjes buitenspelen zonder je zorgen te maken
bij mij hoefde er nog maar 6 gram lood in de neus