mini birdy

Ik wilde altijd al eens een model bouwen met een vogel achtige vleugel.

Bij deze dan, natuurlijk moet het een dlg zijn.

Span is 1mtr.

De vleugels zijn gesneden en van roving voorzien, ze moeten nog in de epoxy.

Staartvlakken van balsa. Romp weet ik nog niet ( met vogelkop?).

Ach deze week geen tijd meer......volgend weekend maar eens vleugels epoxyen en verder zien.

ben benieuwd of dit goed vliegt ( waarom ook niet) en hoe het vliegbeeld is.

GJ

normal_minibirdy.jpg

Zo Kuip, je bent weer lekker aan het knutselen de laatste tijd. Ik begrijp dat alles in je nieuwe huis helemaal op zijn plek staat?
Ziet er voorlopig geinig uit!

ziet er leuk uit, maar is het stevig genoeg??

Het lijkt op de foto een dubbele knik, maar hij heeft een gewone enkele v stelling, verder is de constructie gelijk aan andere mini vleugels die ik gemaakt heb, en die heb ik nog niet kapot weten te smijten.

GJ

Weer een dagje geknutseld.

De normale DLG romp is af, maar ook even een Vogel romp in elkaar geknutseld.

Ziet er leuk uit, maar DLG-en?? er komt natuurlijk een kielvlak achter het stabilo. andrs vliegt het uberhaupt niet denk ik.

Ben benieuwd.

GJ

normal_birdy2a.jpg

normal_birdy1a.jpg

leuk!

heb je een tekening?

Ik bouw meestal eerst, als het goed vliegt na de diverse modificaties maak ik wel een tekening.

De constructie is recht aan recht uit ....simpel dus.

Lijkt me geweldig om mee langs de duinen te soaren. Leuk model, ben benieuwd om hem te zien vliegen.

Loet

Dat is de bedoeling, met dlg romp lekker smijten, met de vogelromp langs de duinen soaren.

GJ

Machtig mooi, moet idd. zalig zijn om met zoiets moois langs een duin te soaren.

Gaat ie ook nog beetje semi schaal geschilderd worden ?
Wordt het helemaal de max.

Wat mooi GJ! Deze gaat zeker hoge ogen gooien op LVS. DLG-en hiermee zal inderdaad niet gaan.

Wat mooi GJ! Deze gaat zeker hoge ogen gooien op LVS. DLG-en hiermee zal inderdaad niet gaan.

Wat als ik er een langere staartboom aan maak voor het kielvlak. Ok.. het beeld is dan een beetje weg, maar toch... Al vliegens lijkt het misschien wel aardig.

GJ

Wat als ik er een langere staartboom aan maak voor het kielvlak. Ok.. het beeld is dan een beetje weg, maar toch... Al vliegens lijkt het misschien wel aardig.

GJ

GJ,

Echt een superleuk ding. (het vogelmodel in het bijzonder)

Zou het wat zijn om de staart wat V-stelling te geven of anders een doorzichtig kielvlak ala de Albatros van Jaap ??

Groet, JH

Birdy te DLG-en?

kuip zei:
Wat als ik er een langere staartboom aan maak voor het kielvlak

Dan zal hij zeker te DLG-en zijn. Misschien is de romp van wat onnodig groot (en dus zwaar). Als de afstand tussen de TE en kielvlak iets van 35 cm (effe uit het hoofd) is (ongeveer) dan moet hij ook te DLG-en zijn.

Gewoon proberen (op 13 april ;))!

Gewoon proberen (op 13 april ;))!

Hopenlijk werkt het weer dit keer wel mee.

Ik zal het idd gewoon moeten proberen, ik denk dat ik een carbon pookje neem om het kielvlak op te bevestigen.

Zou het wat zijn om de staart wat V-stelling te geven /
Wat is het voordeel hiervan Jan Hein ? ik kan me voorstellen dat het wat extra richting stabiliteit geeft, maar het effect zal minimaal zijn denk ik.

Ik hoop dat het stabilo groot genoeg is, Ik heb nl. een gewoon derla profiel gebruikt , en geen profiel voor een vliegende vleugel met een pos reflex aan de achterzijde.

De arm naar het stabilo is rel. klein, .....de praktijk zal het uitwijzen.

GJ

............ maar ook even een Vogel romp in elkaar geknutseld.

Ziet er leuk uit, maar DLG-en?? er komt natuurlijk een kielvlak achter het stabilo. anders vliegt het uberhaupt niet denk ik.

Ben benieuwd.

GJ

Tis maar een idee. Net als een V-staart. Heb je misschien geen kielvlak nodig ??

Ondanks het slechte weer een fijne dag!

Groeten, JH

Met V-staart zul je niet kunnen dlg-en, maar met V-staart zal hij misschien wel goed vliegen aan de helling. Het ziet er mooier uit op zo'n vogelmodel.

Oeka Gully?

Back