Mini bootjes die rc zijn

Hallo,

Ik heb een vraagje betreft mijn banckert.
Gezien het feit dat ik hem zo gedetailleerd mogelijk wil maken, leek het mij wel leuk om het rubberbootje die achterop ligt, ook rc te maken.
Enige tijd geleden, dan praten we over een aantal jaartjes, waren die mini bootjes helemaal in, volgens mij waren deze ongv. 5 cm in lengte.

heeft iemand enig idee of dit haalbaar is en of deze bootjes nog te krijgen zijn? Eventueel zou ik wel een werkend tweedehandsje willen overkopen.

Bij voorbaat dank

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt met die mini bootjes.

Je hebt ook zo kleine autotjes etc.

Klein nadeel: het bereik van die setjes. Met een meter of 2 is het wel over. Ik neem aan dat je wel verder dan dat wilt varen.......

Wim

Er is nu bij de "Chineesjes" voldoende micro electronica te koop waarmee je "micro" bootje kunt bouwen ... het meest lastige is vinden/maken van passende schroef voor zo'n micro-motortje van minder dan 1 gram dat (onbelast) meer dan 30000 toertjes draait ... de rest servootje van 2 gram of minder, 4 kanaals ontvanger van 1 à 2 gram (2,4GHz of 40MHz) en een accu van wel 1 of 2 gram is nauwelijks nog een probleem ... een (rubber)bootje van 5cm (met ca. 2,5cm breed, en gemiddeld 0,5cm diepgang) heeft ruim 5cm³ waterverplaatsing en mag dus wel 5 gram wegen ... met een beetje zoeken, passen en meten (en wegen) moet dat wel lukken ...

Bedankt heren voor de reply's.

Over het berijk, dat wordt idd een probleem als dat niet verder gaat dan 2 meter met die ''goedkope rotzooi''.

@ Dirk,
Heb je enig idee welke website o.i.d. dit te bestellen is? ik zou graag zoiets willen hebben namelijk.

Ik zal alvast googlen.
Bvd.

ik weet dat losi van die 1/36 auto's heeft
alleen zoals dirk al zij de schroef i s het probleem

Schroef is niet zo'n probleem voor mij. Ik kan ze zelf goed zelf maken.
De kleine auto'tjes heb ik niet zoveel aan, hiervan is de besturing niet zoals ik het hebben moet.
Ik heb de site bekeken maar word er niet veel wijzer van, meeste is allemaal op gebied van kleine vrachtwagentjes.

Zal het nog eens een x doorkijken.

Of een micro helicopter. Je hebt tegenwoordig al 4 kanaals met 2.4 GHz voor 30 dollar, ex verzenden (GW9958). Heb je 2 lineaire servo's, en 2 ESCs. Voeding is een lipo van 4 gram.

Back