Mini BZ-35 Bananahobby

• Topicstarter Topicstarter Therapy
  • Startdatum Startdatum
T

Therapy

Guest
Hallo, ik ben nieuw in hele r/c gebeuren maar wil na de winter graag beginnen met vliegeren. Ik heb gelezen dat je best een vliegtuig met de vleugels hoog neemt om mee te beginnen. Mijn doel is ook EDF te gaan vliegen. Vandaar dat ik bij deze uitkwam: BananaHobby - 4 CH 2.4GHz BlitzRCWorks Mini BZ-35 3D Aerobatic Radio Remote Control Electric Ducted Fan RC Fighter Jet RTF . Dit zag er mij een leuk model uit en - volgens de site - een goed beginnersmodel. Hebben mensen ervaring of opmerkingen op dit model?

Ook zou ik nog een zender nodig hebben, iemand die er eentje kan aanraden? Liefst 6+ kanalen aangezien ik uiteindelijk met dingen als dit BananaHobby - 12 CH 2.4GHz BlitzRCWorks Super BZ-22 3D Vector Thrust Aerobatic Radio Remote Control Electric Ducted Fan RC Fighter Jet RTF wil gaan vliegen al zal dat niet voor morgen zijn. ^^

Bedankt op voorhand,

Therapy

als je totaal geen vlieg ervaring hebt is een edf geen verstandige keuze om mee te beginnen. deze modellen zijn veelal instabiel en erg snel.je hebt dus ook goede reflexen nodig die je aantraint met veel vliegen.
tenzij je bij een instructeur aan de kabel kan oefenen zou ik voor een ander toestel kiezen. houd met de zender rekening dat er een mogenlijkheid is om de zender met die van een instructeur te koppelen om schade en teleurstelling te voorkomen.

Ik zou sowieso niks in't buitenland bestellen, je kunt beter naar een winkel gaan en daar een beginnerstoestel en goede zender gaan halen. Als je dan later voldoende kunt vliegen zijn er mogelijkheden genoeg om een edf aan te schaffen..

hoop dat je er iets aan hebt,

didier

ben volledig eens met droopy0025
met zo'n klein ding leren vliegen kwassie onmogelijk
sorry
deze bijvoorbeeld is veel geschikter om te leren en kan tegen een stootje
HobbyKing Online R/C Hobby Store : AXN Floater-Jet w/ Servo, Motor, ESC (EPO) Plug-n-Fly
en veel minder kans dat je vliegtuig na +-5 seconden in puin licht
maar met een toestel als hier boven kan het lukken
ik weet waarover ik praat want ik ben ook volledig op me zelf begonnen ,
dan bestonden er wel nog geen piepschuim vliegtuigen maar alles in balsa .
het geeft me wel veel geld gekost door eigen wijs te zijn een verwittigt man is er 2 waard
ps. lees ook dit een het kan je een heel eind op weg helpen
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

veel succes met je nieuwe hobby

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties, het zal nog even verder dromen worden dan. :)
Kunnen jullie mij misschien enkele sites geven met veel EDF jets? Dan ik er toch al naar kijken. ^^

Ook qua zender, welke zouden jullie aanraden? Ik wil liever meteen een deftige kopen ipv bij elke vlieger ook de zender te moeten upgraden.

Therapy

voor de keus van een zender kun je het beste even kijken bij de plaatselijke modelbouw winkel. zo kun je voelen welke zender jij het prettigst vind vasthouden.
en er uitleg over krijgen. denk voor een goede zender aan multiplex futaba graupner en spektrum bijv.
de axn floaterjet is een prima beginnersmodel waar als je gevoel voor het vliegen hebt en een sim prima mee kunt leren vliegen. deze in combinatie met een chinese zender van 50 euro is een betaalbare start set.
mocht je het vliegen toch niet zo leuk vinden als bedacht heb je geen dure investering gedaan en kun je al vanaf 100euro (in hongkong zonder verzenden en douane) gaan vliegen. wanneer je door wilt kun je altijd nog meer uitgeven en de chinese zender voor de sim gebruiken

Laatst bewerkt:
Ok. Na hoeveel vlieguren kan je overstappen van die floater-jet naar leukere modellen ?
Ongeveer he. :)

de floater jet is gebaseerd op een gerenomeerd beginerstoestel de easystar. deze easystar heeft zich veelal bewezen de handling is uitstekend voor een beginner.
het toestel wat jij aangeeft is een stuk groter maar zou met een beetje begeiding een goed beginners toestel kunnen zijn. de vaste prop zou ik wel vervangen voor een klapprop. echter van de kwaliteit durf ik niets te zeggen even zoeken in de reviews en dergelijke.
hoeveel uren jij nodig hebt voor je naar eeb leuker model kan is niet te zeggen. ik zag van de week iemand die na 1 rondje met de easystar over kon naar een parkzone xtra 300. en ook deze voldoende beheerst om verder mee te leren vliegen. let op dit is wel uniek en zal niet veel voorkomen. de sim is een uitstekende oefening en kan je erg goed op weg helpen.
ook het leren vliegen aan de kabel bij een instructeur kan goed helpen. ik kon na 10 lessen zelfstandig starten en landen met de easystar. daarbij kan ik ook aan de kabel oefenen met leukere toestellen. zonder een al te groot risico op schade en gevaar voor omstanders.

Is het te moeilijk om te beginnen met zo een xtra 300 ? Denk dat ik er wel rap mee weg zou zijn. Veel gegamed vroeger, inclusief vlieggames. :p

ga eens kijken bij een club in de buurt en begin ook maar op de sim dan.
ik zou hem niet aanraden maar aan de kabel moet het kunnen

Is het te moeilijk om te beginnen met zo een xtra 300 ? Denk dat ik er wel rap mee weg zou zijn. Veel gegamed vroeger, inclusief vlieggames. :p

Blijft gelijk, een F35 of een extra 300, beide geven mooie crashes. Zie dat je 't laat filmen voor op youtube.:banana:

Blijft gelijk, een F35 of een extra 300, beide geven mooie crashes. Zie dat je 't laat filmen voor op youtube.:banana:

Lees de goede raad, en blijf gamen. Daar maakt een crash meer of minder echt niet uit.

Laatst bewerkt:
ga nou eens kijken op een club meestal is er een clubtrainer en kun je alvast ervaring opdoen met een instructeur. zo kun je in iedergeval kijken of de hobby iets voor je is.
bovendien kunnen zij je verder helpen met de keus van een toestel en zender.
mocht je toch zelfstandig een xtra 300 willen beginnen doe dit dan op een veld waar een heleboel ruimte is een voetbal veld is te klein. laat een vriend een filmcamera meenemen ( leuk voor op de crashyoutube heb je nog wat meer lol dan 5 minuten)en zorg ervoor dat je niemand schade kan aanrichten. veiligheid voor alles.
en met enkel gamen zonder risico is de lol er snel af. maar beperk je risico met een instructeur.
succes met de hobby

Bedankt voor de tips allemaal. Ik wilde zondag al gaan kijken maar het weer liet het niet echt toe, hehe. Deze zondag eens proberen te gaan kijken.

Back