Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Eric R, 27 jun 2007.

  1. Eric R

    Eric R Guest

    Iemand al bekend met dit kistje??
    span= 380mm en weegt 18 gram en volledig bestuurbaar!!!!!!

    http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=101476

    Heeft hoogte, richting en motor voor de besturing en zender (2,4Ghz), alles voor 119 Euro
    In de FMT van juli staat een review, en lijkt me een aardig modelletje voor d'r bij.


    Groet
    Eric
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    forumvriend theo coenen heeft zo'n ding, heeft hij bij ons op de show geshowed zelfs ;)

    misschien dat hij wat toe kan lichten over het apparaat.

    leuk ding wel, erg klein maar lijkt toch op de originele
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    ziet er inderdaad mooi uit!
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas kan ik nog niets toelichten, jullie zullen de nieuwe modelbouwaktueel moeten afwachten.....................
     
  5. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    3 kanaalis niet volledig toch?
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Vind 119 euro nog net iets te veel eigenlijk...

    Mijn vrouw vond dit ding super, wilde het aan haar geven voor haar Diploma... maar dit is nog net iets te veel van het goede :)

    Hoop dat ze nog ergens een stukkie goekoper te koop gaan komen.
     
  7. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    zal wel vliegen, maar wss alleen voor indoor?
     
  8. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
  9. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48
    ik heb er 1 besteld in eindhoven, even afwachten wanneer hij binnen is. Mede door de demo van Theo heb ik dat ding besteld. vliegt leuk en is zeer compleet, en dan vind ik het de 119 euro waard. ga zeker het magazijn op het werk testen of er te vliegen is. en op windstille dagen de straat onveilig maken.

    groeten Philip
     
  10. Eric R

    Eric R Guest

    Philip,
    Jij begrijpt wat ik bedoel. ik heb zelf eigenlijk alleen maar zwevers. En ik heb voor de deur een schoolplein wat ik met dit kistje op windstille dagen onveilig kan maken
    en op deze manier kan je in korte tijd toch ff een paar rondjes knuppelen.
    laat even weten hoe het kistje bevalt en een (vlieg)foto-tje zou top zijn.

    Eric
     
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Sommige mensen hier zijn alweer advies aan het geven over iets wat ze zelf nog niet kennen of uitgeprobeerd hebben. Zo geeft er iemand nu steeds het advies dat dit modelletje iets is voor beginners, maar dat is dus helemaal niet het geval. Ik zou het heel jammer vinden als door zo een "slecht" advies iemand "veel" geld uitgeeft en er later achterkomt dat het toch niet zo eenvoudig vliegt als ik het kan laten uitzien. Ik ben samen met Mario Bicher (FMT) een van de weinigen die al met dit model gevlogen hebben en ook Mario geeft aan dat het geen model is voor beginners.
    Zo de rest moeten jullie maar in de MBA lezen.
     
  12. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48
    Beste Theo,

    Zoals je weet kom ik nog maar net kijken in de wereld van modelbouw vliegtuigen. Maar een aantal dingen valt mij echt op. Iedereen heeft zijn oordeel over een ander, maar de mensen vergeten dat er andere mensen zijn die anders in het leven staan en daardoor andere keuzes maken.

    Ik zeg altijd maar zo, ik ga nooit naar de efteling maar toch zit hij elk weekend vol. Dat betekend dus dat iedereen een eigen reverentie kader heeft, en daar keuzes op maakt.

    Jij zit bv zeer in de modelbouw sport, je doet het neem ik aan al jaren. Voor mij is het er bij en neem daar door hele andere keuzes die jij zou nemen. Probeer dat te accepteren en probeer niet overal de beschermende vader uit te hangen. Dat geld trouwens niet alleen voor jou maar voor vele hier. Soms moet je mensen gewoon op hun bek laten gaan en ze daar wat van laten leren.

    119 euro vind ik niet veel geld maar dat is afhankelijk wat er per maand binnenkomt. Voor mij is het een xtwin maar dan net wat beter.

    Goed ik weet niet of dit zin gehad heeft, maar heb het tenminste geprobeerd.

    Ps en nog bedankt voor het gezellige gesprek Theo tijdens de opendag. Maar laat de volgende keer dit soort nieuwe zeer speciale producten dan thuis.
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Freeflyer, laat weten hoe hij vliegt, en probeer dit vast te leggen natuurlijk :)

    Succes!!!
     
  14. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48
    Eric, ik zal zeker een berichtje plaatsen als ik de eerste ervaring binnen heb. maar doe vooral waar je zin in hebt, wie weet is het morgen gebeurt met je en ga je het graf in met 119 euro op zak wahaaaaaa
     
  15. freeflyer

    freeflyer

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    48

    Die Crash ga ik zeker filmen :wink:
     
  16. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Als je niet wil crashen, sim dan eerst :) (pm me ff voor een goed(e)(kope) manier van simmen ;) )
     
  17. kwiklink

    kwiklink Guest

    Nog 2 weekjes wachten en je leest het Nederlandse commentaar. Mét vliegfoto's!!!
    Groet Frans
     
  18. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Ik heb mijn Minium sinds zaterdag, leuk ding!

    Héél grote roeruitslagen en daardoor erg snel reagerend (lees: zenuwachtig), vooral op het hoogteroer.
    Is in het begin eventjes wennen maar die uitslagen heb je echt wel nodig, want bij een klein zuchtje wind wordt ie soms gewoon uit de lucht gegooid (net zoals bij een X-Twin, ligt gewoon aan het lage gewicht).
    Dit is redelijk makkelijk te corrigeren maar dan wel met aardig wat hoogteverlies, echte crashes heb ik daardoor nog niet gehad.

    Wat dat gewicht betreft: Kyosho heeft er echt alles aan gedaan om dat laag te houden: vleugeltje is een plaatje hol profiel (met tape ter versteviging aan de vleugelvoorrand en ter hoogte van de 'ligger') en het rompje bestaat uit twee delen 1,5 - 2mm piep die aan mekaar hangen dankzij de stickers, staart en stabilo uit ongeveer 1mm dik.
    Heel erg fragiel en niet te vergelijken met een X-Twin, maar sterk genoeg voor het crashen in bomen en struiken en tegen auto's, heb ik gemerkt :roll:

    Het zwaartepunt ligt wat ver naar achter voor outdoor vliegen maar lijkt mij ideaal te zijn voor indoor of windstil weer.
    Ik heb een Eurocentje onder de neus geplakt en toen ging het veel beter. Met 2 Eurocent ging het zelfs nog beter maar toen werd stijgen een probleem (testvlucht was met windsnelheid 3-5 m/s; Kyosho raadt maximum 2 m/s aan :D )
    Ik heb hier nog een paar 100 mAh-LiPootjes liggen dus misschien is dat 'probleem' daarmee op te lossen.
    Het dingetje vliegt trouwens errug lang op de standaard 70 mAh LiPo - 15 minuten volgas - en het laden duurt maar 20 minuutjes (kan niet goed zijn denk ik?)

    Met een beetje oefenen moet het lukken in een ruimte van 3x3x3 meter te vliegen; hij kan dus heel erg langzaam.
    Loopings lukken maar eerst even aanduiken, is niet zoals in het filmpje van Kyosho maar mijn zwaartepunt ligt dan ook verder naar voren.
    Barrel-roll gaat ook maar stall turn/hammerhead is nog niet gelukt. Rugvlucht denk ik nu ineens aan?? Lijkt me niet mogelijk door het hoog dwarrelgehalte :lol:
    Grondstart en touch and go's is geen probleem, door de lage vliegsnelheid en dat flexibel landingsgestel lukt opstijgen zelfs op klinkers.

    Ongeschikt voor de pure beginner die niet méér ervaring heeft dan vliegen met een X-Twin omdat je zo snel moet reageren op de onverwachte bewegingen en anticiperen op de wind.
    Als zeer ervaren piloot met twee-assenmodellen (iedereen heeft zijn kwaliteiten :D ) had ik mijn handen vol tijdens de eerste vlucht.
    Die gebeurde op een crash-bestendig weiland met gras van een centimeter of 40 lang, maar als je de ervaring mist van het vliegen met een 'echt' RC-vliegtuig lijkt het mij nutteloos hier aan te beginnen.

    Conclusie: verkoop je Plantraco-aandelen en investeer in Kyosho 8)
    En oh ja Kyosho: doe wat aan dat lelijke tsjirp-tsjirp-piep-kraak geluid van die motorvertraging! :mad:




    PS: Sorry Theo en Kwiklink, maar ik neem aan dat jullie lezers niet allemaal hier zitten :wink:
     
  19. thijmus

    thijmus Guest

    Donderdag mijn nieuwe kyosho minium cessna binnen gekregen prijs 100,- bij muco

    vandaag de eerste vlucht gemaakt, dat valt mee..... zonder al te veel moeite is het vliegtuig te vliegen wel bij weinig wind (in de avond dus)
    Het landings gestel is wat zwak, maar voldoende (heb wel een stukje koolstof staaf 1x4mm achter het voorwiel in het schuim gedrukt en verlijmd met uhu por)
    Ook de kyosho sticker op de linkerkant van de vleugel verwijderd en vervangen door een lang stuk tape van 28cm (net zoals aan de onder kant)
    Verder de stickers op het achterste gedeelte van de romp tot aan de letters/cijfers weg gesneden (nu niet meer staart lastig)
    Vuil en aarde kun je makkelijk verwijderen met plakband....

    Nu 3 accu's gevlogen en ik kan niet wachten totdat er meer modellen op de markt komen

    T.
     
  20. kwiklink

    kwiklink Guest

    Vrijdag ligt de nieuwe Mba in de bus en dan kan iedereen lezen of jou verhaal met dat van Theo overeenkomst. Dus... houdt de brievenbus in de gaten. Overigens is de verontschuldiging nergens voor nodig want in het artikel staat natuurlijk meer dan alleen de conclusie of het toestel wel of niet goed vliegt. En voer die kanarievogel eens een druppeltje WD-40. Vindt ie beslist lekkerder dan pietjesvoer.

    Blijf schrijven wat je denkt. Blijf denken wat je schrijft.

    Frans
     

Deel Deze Pagina