Mini DLG met ailerons

Misschien is mijn vleugel kleiner. Ik kom op 11 dm^2, de vleugel is vrij slank geworden.

Dan ben ik helemaal benieuwd naar de vliegeigenschappen. Jesse (ook op dit forum) en ik hebben allebei een OFA met smalle vleugel gemaakt met zeer tegenvallende vliegeigenschappen. En Theo zijn favoriete OFA is juist degene met de smalle vleugel!

Ik ben zeer benieuwd, maar misschien vliegt hij door jouw geheime profiel wel prima :wink:

De spanlak-tip ga ik zeker gebruiken. Ik heb epoxy wel eens vedund met spiritus, dat ging ook (althans dat vond ik)

Leon

Het model begint te vorderen. De romp is toch gewoon houtbouw geworden. Ik ben er niet tevreden over maar overmorgen is de Mini wel klaar.

De servo's zitten er al in maar de besturing en de vleugelophanging moeten nog gemaakt worden nog een paar andere kleine dingen.

de materiaalverzamelaar zei:
Jan,

Toch wel een mooie kist hoor. De romp kan je later misschien nog wat beter maken
Wat is de totale massa nu geworden ?
Cheers

Bart

Psst, Amigo, the zwaar, niet verder vertellen, 136 gram.

Die 136 gram is super; dat moet dus ook super vliegen...........
Was mijn Shortshot maar zo licht, die weegt namenlijk 177 gram,
Maar het lukt me wel die 177 gram, 38 meter hoog te gooien en dan ca. 80 sec. in de lucht te houden.
Dat beloft dus veel voor dit kistje.
Nog een vraag trouwens; ik zoek vertwijfeld naar die ailerons... (vlgs. de titel van dit draadje)
Hoe heb je die zo netjes gecamoefleerd?

Arno

arno888 zei:

Die 136 gram is super; dat moet dus ook super vliegen...........
Was mijn Shortshot maar zo licht, die weegt namenlijk 177 gram,
Maar het lukt me wel die 177 gram, 38 meter hoog te gooien en dan ca. 80 sec. in de lucht te houden.
Dat beloft dus veel voor dit kistje.
Nog een vraag trouwens; ik zoek vertwijfeld naar die ailerons... (vlgs. de titel van dit draadje)
Hoe heb je die zo netjes gecamoefleerd?

Arno

Hier zijn de ailerons.

Misschien dat ik vanmiddag nog ga vliegen en dan komt er natuurlijk een verslag :D

arno888 zei:
Jan Janszen zei:
arno888 zei:
Heb jij de ailerons op een of op twee servo's lopen ??

Op twee servo's

dan praten we hier dus niet langer over zo maar een mini............... 8)

Ik heb gevlogen in de miezerregen. Het moest gewoon even. De besturing van de ailerons liep niet zo lekker en hij regeerde onnodig fel, dus hier valt wat te verbeteren. De servootjes zijn niet zo nauwkeurig als de grotere broer D47.
Maar verder, hij gooit lekker weg, komt voor mijn gevoel ook wel redelijk hoog en vluchtjes van 50 seconden zijn echt geen probleem ook niet in dit weer. Het was een beetje vlagerige wind. Hopen op mooi weer en minder wind.

heey sietse ziet er mooi uit !

ik ga binnen kort ook een nieuwe bouwen..
en die zal zeker ailerons hebben !

MVG MARK

uhms... is niet die van mij hoor mark!!
Dit is toch echt het kunstwerk van Jan!

ik heb nog geen foto gepost...
ben nu bezig met mijn vacuümpomp om daarna me vleugeltjes te gaan lamineren...

Back