mini dlg met microgear...

Mn laatste projectje....toen ik net met dlg begon had ik mezelf ook n vol balsa dlg-tje gebouwd, alleen zater er nogal wat foutjes in.... Ditmaal geprobeerd om dat te voorkomen. enige eigenwijze beslissing die wat probleempjes geeft is de t-staart...maar t oog wil ook wat;) Inmiddels al succesvolle vluchtjes gemaakt op de ''bult'' (soort van hellingvliegen...) en in de thermiek!
project geslaagd, voorlopig....;)
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hey vincent! knap dingetje! :)

als ik de vliegsnelheid zie op de helling , dan zou ik zelfs durven zeggen, waarom smijt je het niet een keer en probeer je DS achter een bomenrij? ;)

wat is het vlieggewicht geworden? en wat is de spanwijdte?
wat heeft je doen beslissen er toch een rudder op te maken? het is tenslotte een gewichtstoename van X %.

het moet gezegd worden, je bouwt steeds de geinigste dingen! :D
keep doing that!

thanx, span = 1 meter toch wel... gewicht = waarschijnlijk wat veel 120 gram??
ik had er al rudder opzitten, welliswaar gekoppeld aan de ailerons, maar dit setje had maar n beperkt bereik kwam ik achter.....had gelukkig nog microgear liggen van n ander kistje, direct te binden met n oude spectrum zender...

Hey Vincent,
leuk weer eens een Merlijn kreatie te zien en vliegt lekker! Wat heb je voor de bespanning genomen?
Wat is er eigenlijk van je "mercedes" staart geworden? Nog niet rijp voor produktie?:rolleyes:
Groet

Hey Vincent,
leuk weer eens een Merlijn kreatie te zien en vliegt lekker! Wat heb je voor de bespanning genomen?
Wat is er eigenlijk van je "mercedes" staart geworden? Nog niet rijp voor produktie?:rolleyes:
Groet

HEY Domi!
bespanning is oracover, het gewone spul uit de modelbouwwinkel..

De mercedes staart zag er mooi uit maar helaas wordt dat te zwaar om sterk genoeg te krijgen is mijn mening.. tenminste voor een dlg waar je mee kan winnen. Dus mercedes staart is onderdelen voor mn mini geworden...;)

full

Doet me denken aan mijn projectje van gister :-)

Mijne is ook 1m span en is een beetje een replica van de elf. Het is me gelukt om hem 91gr vliegklaar te krijgen en er kan eigenlijk nog wat lood uit de neus.

Ds en wat bedoelen jullie daarmee?
Hellingzweven op een bomenrand kan in elk geval! Stond er echt van te kijken wat een korte draaicirkel je hebt en dat je op twee meter hoogte nog makkelijk 2 rondjes kan vliegen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
DS is dynamic soaring...

mis je niet een werpblad op je toestel robert? :)

zie ik het goed? is het toestel van depron?
hopelijk heb je genoeg versteviging vanbinnen aangebracht, anders gooi je het zo in confetti :)

Klopt zit geen werpblad op, ik gooi hem net als de alulah op een verstevigt stukje in de vleugel, die zit tussen twee laagjes 2mm depron geplakt.

Vleugel die heeft 2x 6mm ligger met carbon versterkt en is niet zo sterk ja maar wel sterk genoeg om lekker te gooien en toch lekker dun (profiel van 6% naar 4.5%)

Tja en gooien gaat net zo hoog als een boom dus ik ben gelukkig genoeg, die van composiet die gaat over een paar weekjes wel weer verder ;-)

Back