Bouwverslag van de mini Eurokotter NO-1 Berber.
Het hele gedonder begon zo ongeveer een jaar geleden. Ik heb een visboer in het dorp die me al meer dan een jaar aan de kop zeurt om eens een klein kottertje te bouwen voor in de viskraam.
Voorlopig maar steeds afgewimpeld in verband met de bouw van een grote Eurokotter.
Als het dan toch moest gebeuren, dan even heel snel tussen door, met liefst een kant en klaar rompje. Geen toeters en bellen er op en natuurlijk Low Budget.
Nou het geluk lachte me toe toen ik tijdens onze vakantie in Zeeland over een rommelmarkt liep en daar in eens boven uit een doos de neus en de bulb van een rompje zag steken. Blij verrukt kwam ik in actie en trok het hele rompje uit de doos. Ja hoor dat was hem. De romp van een Eurokottertje nog net geen 50 cm. Nog even heerlijk op de prijs afdingen en even later stapte ik met een Eurokotter rompje onder mn arm over de rest van de rommelmarkt.
Thuis gekomen het rompje eerst maar eens op geborgen en we zien later wel eens.
En ja hoor , je raad het al, daar was hij weer, de visboer.
Heb je al wat in gedachte om te bouwen?? Net op het moment dat er bij mij een haring naar binnen gleed.
Schrok me wezenloos dus haring ging deze keer met staart en al naar binnen.
Maar goed het is een beste kerel, heeft prima lekkerbek en heerlijke haring.
Maar hij denkt nog steeds dat ze de haring met de hengel vangen en de kabeljauw uit een fuik komt uit het IJsselmeer.
Nou dan nu de bouw maar even in vogelvlucht.
In de romp heb ik eerst aan elke kant een lat gelijmd waar het dek op komt te rusten.
Het dek bestaat uit 2 mm ABS over trokken met plakplastic met houtmotief. Lekker makkelijk in afwerking.
Daarna het potdeksel van de reling aan gebracht. Bij de boeg en de kont over de hele breedte van de romp zodat we daar later het bakdek en achterkajuit op konden bouwen.
Tot zover maar deel1.
Lees ook eens de bouwverslagen van de Maersk Lifter en de Neeltje UK-104.
Groet Paul UK-104
Laatst bewerkt door een moderator: