Misschien nog 2 dingen toevoegen die van belang zijn ivm de keuze van je setup:
1) Wat de minimale vliegsnelheid betreft is de vleugelbelasting van (elk) vliegtuig van belang. Hoe groter de vleugelbelasting, hoe sneller het MOET vliegen. Wil je er enkel buiten mee vliegen dan kan die vliegelbelasting wat hoger liggen (je hebt geen beperkingen qua ruimte). Wil je er ook indoor mee gaan vliegen dan moet die vleugelbelasting zo klein mogelijk.
Vleugelbelasting is het totaal gewicht van je vliegtuig (vliegklaar) gedeeld door het vleugeloppervlak. Voor indoor houd ik max. 10 gr/dm² aan.
Het gewicht van je te kiezen setup speelt dus hier een grote rol...
Je keuze om met 3 mm depron te werken is vanuit dit standpunt ideaal, ga je dunner (2mm bijv.) dan wordt het depron weer zwaarder, het gewicht van je airframe wordt groter, je vleugelbelasting neemt toe en je moet sneller gaan vliegen.
Een ander project waar ik momenteel mee aan 't experimenteren ben vind je hieronder (zal nog wel ff duren voor er iets vliegklaar komt, er moeten nog wat problemen ivm stijfheid van de constructie opgelost worden). Dit is een mogelijkheid om het gewicht van het airframe nog kleiner te maken.
mini-f3p
2) Voor acro - en zeker 3D vliegen - heb je voldoende trekkracht nodig voor de verticale figuren (of prophangen). Levert de combinatie accu - ESC - motor - prop je een trekkracht op (uitgedrukt in gram) ong. gelijk aan het gewicht van je toestel, dan kan je acrofiguren vliegen. Voor 3D vliegen is dat niet voldoende (theoretisch kan je wel prophangen, maar je heb niet genoeg trekkracht om vertikaal naar boven door te trekken), daarom heb je in dat geval minstens 2 x zoveel trekkracht nodig als het gewicht van je toestel. Gegevens over trekkracht worden (soms) door de fabrikant van de motor opgegeven of je kan ze via software uitrekenen.
Met mijn ervaringen tot nu denk ik dat 3D op dit moment niet mogelijk is met een 1S Lipo. Het levert je mi niet genoeg trekkracht op in vergelijking met het gewicht