Mini Fauvel AV36

De servo's voor hoogteroer en sleepkoppeling zijn ingebouwd.
full

De sleepkoppeling
full

De stuurstang voor het hoogteroer komt gewoon door een gat in de romp. Straks zit het onder de vleugel en zie je dit nauwelijks.
full

Van binnen wordt de stuurstang ondersteund tegen het knikken.
full

Nu kan de romp geschilderd worden. Met een beetje geluk komt hij komende week af en misschien mag hij dan wel mee naar de BIGGS meeting in Pottes voor zijn eerste vluchten. Maar ik kan me ook voorstellen dat Chris (de eigenaar) bij de eerste vluchten wil zijn, en Pottes is een beetje ver om even heen te rijden. Dan moet ik daarna maar een dagje met PHAJH organiseren of zo (heb een sleper nodig).

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet ik daarna maar een dagje met PHAJH organiseren of zo (heb een sleper nodig).

Nou dat moet dan maar, als het echt niet anders kan.....:)
roep tzt maar tijd en plaats, ik ben overal voor in. Mijn Baby is ook al héél lang niet gesleept. Of de Minimoa.......

De buitenkant krijgt nu goed vorm.

Bovenzijde, optie zonder strepen
full

Optie met strepen
full

full

Onderzijde
full

Ik hoor graag meningen over wel of geen bruine streep voor de kielvlakken.

Het afwerken van de romp en de kielvlakken is gedaan met gewone verf, aangebracht met een roller. Het is denk ik niet de lichtste oplossing (spuiten kan dunner), maar het werkt prima. De verf is mooi egaal en dekkend opgedroogd.

Volgens de 'handleiding' (die tekening op dat ene A4-tje) moet je de romp vastmaken aan de vleugel met siliconenkit (ik neem aan aan de binnenzijde). Iemand hier ervaring mee? Het moet kunnen denk ik, maar ik ben deze oplossing nog nooit tegengekomen. Wel een mooie spleetvullende en dempende oplossing.

Met strepen!
En de bovenkant van de rudders nog een randje chocoladedip...
Witte randje om de cockpit ook nog in donkerbruin.
Ergens in klassieke letters "Fauvel", en zeer terughoudend wat rode accentjes (naam, nummer, lijntje, rondje om de sleephaak)

Moooooooi wordt ie!
;-)
Chris

Zonder strepen! De streep deelt de vleugel op en verbreekt hiermee nou juist het beeld van een enkele vleugel met twee tipjes die daar in zijn geschoven! Ik zeg dus weglaten! ;)

Inderdaad een lastige keuze. Ik neig meer naar "met" maar ben het wel met discus2ct eens dat het effect van een enkele vleugel minder wordt.
Is het geen optie om deze strepen vanaf de cockpit schuin naar achteren naar de kielvlakken te laten lopen?

Spedter
Any progress on the mini-Fauvel? I am getting very tempted to buy one to build for this winters slope fun.:)

Gordon

Spedter is not building the Fauvel, I am.
Progress at this moment is none because I'm on holiday. But the model is very close to being finished. When it is finished we'll have to find a tow plane to get it in the air.

Na overleg met de eigenaar wordt de Fauvel als volgt:
full

full

Hij is dus met strepen geworden, de kielvlakken hebben nog een bruin puntje gekregen. Nu kunnen de kielvlakken en romp aan de vleugel vastgemaakt worden.

Laatst heb ik het kapje op de grond laten vallen, Johnny is er behoorlijk van ondersteboven.....
full

Ziet er goed uit! nu Johnny nog even vast pinnen en klaar is ze....

Wat is de kleurcode van de oracover, (vleugel kleur) Tis geen wit maar een beetje grijs/bruin?

Ik zoek nog zon kleur voor de Weihe 50.

Grt Lyckele

Johnny zit inmiddels weer rechtop in de cockpit.
De romp is met witte siliconenkit aan de vleugel vastgemaakt. Het is nogal geknoei, maar het eindresultaat is niet onaardig.

full

full

Nu wil ik de kielvlakken aan de vleugel lijmen. De voorzijde wijkt echter nogal.
full

Met een beetje aandrukken kan je hem wel aan de vleugel laten liggen, maar hoe hou je dit vast tijdens het harden van de lijm? Iemand een idee? Een gewone lijmklem heeft niet genoeg 'reach' om bij de punten van de staartvlakken te komen.

Alle roeren zijn aangesloten, uitslagen zijn naar eigen inzicht ingesteld (geen opgave). Als de kielvlakken vast zitten moet ik hem uitwegen en dan is hij klaar om te vliegen.

Passend maken? :rolleyes:
Even met tape een schuurpapiertje op de vleugel plakken en het kielvlak heen en weer in vorm schuren. Het is toch niet van gewapend beton gemaakt :confused: ;)
Schuurpapiertje verwijderen en kielvlak vastlijmen ...

Of zie ik iets verkeerd?

Dirk.

Eigenlijk zijn de kielvlakken al mooi op maat. Zo strak dat als ik ze met wat moeite om de vleugel vouw de punten aan de voorzijde wat uit elkaar wijken. Die wil ik dus tegen de vleugel drukken tijdens het lijmen (wat zonder extreme kracht lukt). De onderkant zit goed, aan de bovenkant wijkt de punt van de vleugel.
Misschien wel iets afvijlen aan de binnenkant dat ze minder onder spanning staan bij het lijmen.....

full

Ha, best een aparte foto hierboven wat diepte/contrast betreft. Ligt er nou een kielvlak op het tapijt. Of is er uit het tapijt een stuk uitgesneden in de vorm van een kielvlak :P

Maar erg mooi geworden de Fauvel! Vond de kit wel aan de dure kant....

Groeten Rick

Back