mini funtana vragen

Heej mensen,

Vandaag met mijn Mini funtana gevlogen :)
Misschien hoort het niet hier thuis,maar het gaat meer om de setup..
Ik vlieg mijn funtana met 2s1p 880 polyquest accu,Phoenix 10,3waypoints 0-60,en een Python 60 motor in combinatie met een 10x4.7prop.
Het is echt ongelooflijk zoveel power, Zo enorm wennen.
Het is best raar,want normaal ben je gewent,loopings en rolls te maken op kinetische energie,en nu op half gas maakt hij hem al in horizontale vlucht:|.
Ook het vliegen lijkt een makkie,als je zo die filmpjes ziet.. je denkt al snel"doe ik wel even" nou mooi niet dus 8O ..Hebben jullie misschein gouden tips bij het vliegen? :oops:
Daarnaast, wat is beter? een 8x6 prop of een 10x4.7?
En, ik was bezig met mijn phoenix 10 aan het programeren op 6V cut-off.
Standaart staat hij op 5v cut-off(Dit lijkt mij te laag? dus zo laten staan of veranderen?), Voor mijn idee mogen lipo's niet onder de 6V komen,dus wilde hem daarop zetten.
Nou dat viel ook tegen. Ik sluit me funtana aan,stick naar beneden,en alles gewoon neutraal. Daarna ontkoppel ik de accu,zet de stick vol naar boven,en sluit de accu weer aan. Mijn regelaar gaat nu knipperen,en meer gebeurd er niet :mad: . Zeg zeggen dat de regelaar een kort lichtflitsje laat zien,en een toontje,maar helaas,bij mij gebeurd dat niet.
Wie kan me hierbij helpen? ik snap er echt niks van :(

Maargoed,ik vlieg al 4 jaar ongeveer,maar zoals deze vliegt heb ik nog nooit mee gemaakt. wennen! :? :wink:
maargoed,Ik ben weer een enorme ervaring rijker,en ga het vanavond nog eens proberen.

Alvast bedankt,

Ramsus42,

Ja, genieten he zo'n kist :D
Setup is prima zo, ik zou bij de 10 X 4,7 blijven.

Dat je zo niet in de program mode Phoenix 10 komt klopt, zie sectie 8.2 in je manual (stick in top position, connect battery, wait 2 sec till single flash, stick in middle pos, wait 2 sec till double flash pause, stick in top pos, wait 2 sec till triple flash pause etc)

Ik adviseer je de Phoenix 10 als volgt te programmeren:

cutoff voltage: 6V (bij 2S lipo)
current limiting: insensitive
brake type: brake disabled
throttle type: auto calibrating
elect. adv. timing: standard (voor meeste buitenlopers zoals AXI 2208 2212, python 60, Strecker 22805)
cutoff type: soft cutoff (motor gaat steeds meer inhouden als accu bijna leeg, nog wel tijd om snel met minder gas te landen :D ) (ga in dit geval niet met weinig gas doorvliegen, maar onmiddelijk landen, anders kom je miscchien wel onder de 6 V :!: )
soft start: soft start

Met 10 X 4,7 zit je denk ik op ongeveer 10 Amp bij volgas, je 2S 880's zijn denk ik 12 C dus mogen 10,5 Amp continu belast dus dat zit wel goed. Je Python 60 mag 8 Amp continu belast en 30 sec 10 Amp. Ga dus niet minuten volgas vliegen (maar dat deed je waarschijnlijk al niet)

Voorts kun je nog experimenteren met expo instellen op je zender voor rol, hoogte en richting, bijvoorbeeld 60, 60 30%.

Suc6,

Koen

Koen,

Harstikke bedankt voor al je zinvolle info,
Ik moet toch nog een goed gaan experimenteren met die regelaar,want tot nu toe heb ik 1keer gevlogen met 5V cut-off :?
Het instellen van mijn zender,laat ik graag over aan de kenners op een indoormeeting.
jullie zullen me daar ook wel voor de eerste keren aantreffen. Maar eert nog een 3s1p 350 pakketje erbij :)
Hoe zit dat nou? voor ieder vlucht instellen met hoeveel cellen je vliegt?

maargoed,bedankt voor alle info!

Hi,

Als je buiten power zat hebt met een 2s880, dan zou ik binnen ook met een 2s350 pakket gaan vliegn...
Kan de BEC cut off van de Micro 10 ook altijd op 6 V blijfen staan...
FuntanaMini is overigens wat aan de zware/grote kant voor indoor, ook even kijken of je wel genoeg naar voren kan met dat lichte 2Ss 350 pakket...
Zo'n pakket weegt 22 gram dus eeven kijken van te voren met wat lood of zo van 22 gram :)

Peter

Heej,

ja idd,ik denk dat ik een 2 cellen pakketje voor indoor ga kopen. maargoed een 3 cellen is ook wel leuk,dus dan doe ik ze beide binnenkort wel;).
Ben nu alleen nog opzoek naar een leuke lipo lader(laad ze nu op met mijn eigenbouw lader)en heb een 2dehands jamara X-peak op het oog,maar of die er zijn is een 2de vraag.
Maargoed nu even zo vliegen,en bij me volgend salaris verder kijken :wink: .
jemig,wat een regelaar ongelooflijk zo mooi. Wat bleek nou mijn geval te zijn, die kleine rateltjes/schuifjes naast de stick staan bij mij altijd neutraal(ik heb de MC-12) maar om hem te programeren moest je het rateltje vol naar boven hebben staan. Ik had dat dus niet,dus begon me al af te vragen waarom dat *#^#\ het niet deed :roll: ..
Maargoed,alle vragen beantwoord met het recept van koen,dus zometeen nog me laatste vluchtje voor vandaag maken.

Remy, nieuwe vragen graag in nieuwe draaden, niet off topic in bestaande draden.

Draad gesplitst.

is goed,

Hoop dat de andere een hoop van alles leren(vast wel),maar voor mij geen vragen meer. Alles werkt perfect nu.

Back