Bouwverslag Mini-H 180 project.

Weer wat aanpassingen gedaan aan het bovendek.
Gat gemaakt voor makkelijk van Kanalen te wisselen met immersion Vtx.
uitsparing voor de Fpv cam, kan nu makkelijk getilt worden.
Gat voor de antenne, geen pigtail meer nodig.
Perfecte pasvorm..

Project is klaar, heb zowel 4mm als 3mm bodemplaten platen getest. 3mm heeft mijn voorkeur, is iets lichter..
Beiden heb ik nog niet stuk gekregen! (30tal crashes..)
Zaterdag vol gas op asfalt gecrasht, buiten een hap dat eruit is aan de voorkant door de inpact is alles nog intact.
Ding vliegt super goed! Zowel indoor als outdoor, Airgates, acro allemaal top! Vliegt even stabiel als een 5/6inch quad alleen iets wenbaarder.

Ben ook overgestapt naar de 4045 DAL bullnose props, zijn evengoed als de HQ props maar wel een stuk goedkoper!
Belachelijk duur zijn die HQ's..
http://www.surveilzone.com/Dalprop-...r-Mini-200-RC240250-QAV250-FPV-Racing--g-1430

Volgend project wordt een 4" X-quad en een 5" X- quad.

Klinkt goed Ron, denk dat ik er volgende maand 1tje ga bestellen bij je :-). Mja ik weet het niet met die DALS....zondag weer wat getest en toch 2 direct weten te breken en kromme rechtbuigen vliegt toch niet zo heel lekker soepel meer.

Maar op deze H geen 5 inch armpjes ?

Ron,als ik het goed begrijp past de elektra van die 250 frames ook op dit frame?Heb namelijk die 2de van jou nog liggen ongebouwd en heb misschien wel interesse in zo'n kleiner frame dan.De eerste die vliegt nog altijd top trouwens,zeer tevreden van.Alleen wel al wat props versleten maar zo gaat dat met fpv zeker ;)

Dit frame is echt een 4" frame..op een 180 size past gewoonweg geen 5"...dan moet het weer een 220 size worden.
Heb ook nog de blackout clone 220 size met 5" armen op, dat is perfect voor 5" te vliegen...

Die Dal props breken idd ook, maar ze zijn de helft goedkoper dan HQ props ;)
Wat betreft de 5040 DAL, dat is niks idd...maar de 4045 zijn top!

@anthem2, voor de 180 size heb je minimaal 2300KV motoren nodig...met 1960Kv kom je power te kort..

Heb dit 180 frame van @QuadRon en het vliegt heerlijk... moet er enkel nog alles inbouwen maar als huckpack vliegt ie heerlijk... lol!
(bovenop de rug van de Flip260 met 2206 2100kv motoren... power met overschot!)

Thnx Bas, Pdb is een luxe probleem ;)
Vliegt evengoed zonder..
Zit nu een Mini Pdb op met 5v en 12v bec, werkt perfect...

Mooi gevlogen Roni !!!

Pdb is netjes en easy maar met een pbd bordje zit je al een heel eind verder.
Frame is mijn part een van de sterkste in zijn klasse, 1-delig dus geen armen die na x aantal crashes gaan loszitten.

Het filmpje is gevlogen met 1806 motoren ;)

De afmetingen van de gaten zijn identiek als de blackout, passen alle gangbare motoren op..
Heb er 1 met cobra motoren en 1 met tiger motoren.
De 1806 heeft een schroefdraad van 2mm, dus moeten er ringen tussen, armen op de 180 frame zijn voorzien van 3mm gaten.

Moet zeggen dat dat ding erg gelocked vliegt.
Ben nu bezig met een 5" X-Quad en een 4" X-quad.

Gisteren de acro X quad voorzien van Fpv spullen, heb nog nooit zo'n fijn quad gevlogen!
Ding stuurt scherp, vliegt gelocked, en super wenbaar.

Vlieg nu liever X-Frames dan H-Frames :D

Back