Mini H blackout

Kwam dit tegen.....vertical drag racing :D. Goed manier om de motoren te vergelijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is nu de beste 3s hk setup voor de slotraces mini quad? Zit er over te denken er ook maar 1 te gaan bouwen. Als fc ik al een afromini liggen.

veel te hoge kv. Slurpen lipo zo op. Een cobra van 1000kv minder bijna heeft meer thrust :)

ik overweeg ze wel, maar vind ze wel een beetje duur....
welke cobra's heb jij?

lijkt me trouwens sterk dat een motor die 11000 keer meer draait per minuut toch minder thrust kan leveren...

Kv's worden gemeten bij een onbelaste motor. Als een motor belast is met een prop draait deze altijd minder dan de gespecifieerde kv's.
Hoe dichterbij je bij de werkelijke kv komt des te efficienter, maar meestal moet dan ongeveer 80-90% zijn, want motor mag niet onbelast zijn.
Dit betekent dat die 2800kv motor wat eigenlijk voor 2S bedoeld is niet efficient genoeg is op 3S. Daarom worden alle mini motoren maximaal tot 2300-2400kv gemaakt en niet meer dan dat. Want daar boven heeft de motor weer moeite met het draaien van de prop.

Maar nog belangrijker. Die 2800kv motoren trekken 14amp op 5inch terwijl de cobra maar 7 trekt. Je kan je wel voorstellen dat 4x14amp veel te veel voor zon kleine lipo is en dat deze snel inkakt. Daar gaat het meeste vermogen verloren

Nu vlieg ik op cobra 2204-32 1960kv. Nu een mini van 450gram en thrust tot maximaal 1550gram wat dus prima vliegt eigenlijk.

Nu vlieg ik op cobra 2204-32 1960kv. Nu een mini van 450gram en thrust tot maximaal 1550gram wat dus prima vliegt eigenlijk.

flinke investering 80 dollar voor alleen de motoren....
m'n huidige budget laat het niet toe, als ik in de voorjaarsvakantie weer lekker 11 uur op een dag kan werken, dan valt er misschien wat te overwegen.

de sunny's, wat zeg je daar over? is dat ook wat?

Zag dat de cobra's ook nog maar 2 lagen bij de "bekende nl winkelier"
Dus ik zit ook hard aan de sunny's te denken... Heb net de fpv cam besteld , dus ik heb nog wel even de tijd...

flinke investering 80 dollar voor alleen de motoren....
m'n huidige budget laat het niet toe, als ik in de voorjaarsvakantie weer lekker 11 uur op een dag kan werken, dan valt er misschien wat te overwegen.

de sunny's, wat zeg je daar over? is dat ook wat?

minis zijn nou eenmaal niet goed voor de bankrekening.

Zag dat de cobra's ook nog maar 2 lagen bij de "bekende nl winkelier"
Dus ik zit ook hard aan de sunny's te denken... Heb net de fpv cam besteld , dus ik heb nog wel even de tijd...

Ik verwacht eind volgende week weer nieuwe voorraad. :) Is ondertussen op de website aangepast.

Back