Mini H Quad Project

Hallo Allemaal,

Na aanschaf van DJI Phantom FC40 begon het allemaal toch weer te kriebelen en hebben we hiero een 3d Printer aangeschaft.. :D Nou zijn we bezig om ook van die Mini H Quad FVP's te gaan bouwen! Vandaag is er toevallig al een afgekomen ( zie foto..) Maar nu gaat het pas beginnen alles verzamelen en nu lees ik zoveeeeeel verschillende dingen kwa motoren, esc's, 2s & 3s lipo accus enz enz.

Nou hebben we gekozen voor het KK 2.1 control board omdat toch redelijk simpel maar ook gewoon goed werkt!

Maar nu komt m'n vraag pas:

Wat voor motoren & esc's & accu raden jullie aan? Het hoeft echt geen super professioneel ding te worden als het gewoon leuk rond vliegt en je kan er lekker mee rond vliegen & stunten en doen is het al goed genoeg!

Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen dan kan ik binnenkort weer wat update foto's gaan plaatsen! :D

Mijn dank is groot!

Groetjes,
Peter

1eca3cf615611d07148161a5ffe035f3.jpg

Volgens mij staan er inmiddels 5 bouwverslagen met tips over motoren en lipos....
Wellicht is het handig om die eens door te lezen?
Sunnysky x2204s op 2300kv en Cobra op 2300kv is een prima keuze in jouw geval
Voor wat betreft de ESCs zijn de blue series of Afro 12A een goede keuze, beide met simonk firmware.
Maar: lees maar eerst en dat ik wat ik hier roep komt je dan bekend voor ;)

Mooi frame, en kleurtje trouwens :) hopelijk is het stijf genoeg

Kijk aan! Dat klinkt goed.. Dan ga ik toch nog eventjes op m'n gemak door lezen. Ja ik heb ook geen idee of het stijf genoeg is! Eerst de spulletjes aanschaffen en dan wordt het tijd voor de eerste test vlucht... 8O

Bedankt voor je antwoord alvast!

Groet
Peter

Leuk framepje! Ik zie dat de demping voor de Mobius of andere camera nu op 4 stijve spacers staat, ik zou daar oordoppen of dempers tussen doen ;-) En voor het gewicht misschien een deel nylon spacers en schroeven gebruiken! Qua motoren kan ik de Cobra's ENORM aanraden. Ze kosten wel wat meer en dat was aanvankelijk mijn struikelblok maar ik ben overstag gegaan en ik ben er heel blij mee. Je hebt echt hele mooie motortjes waar alles goed op elkaar past en super aanvoelt. 22,95, uit NL geleverd! SunnySky's schijnen ook goed te zijn maar die heb ik niet geprobeerd. Qua ESC's inderdaad Blue's of Afro's, beide uit voorraad maar Witespyquad heeft zelfs goedkopere Blues dan HK en wel op voorraad.

ik wil je niet teleurstellen maar een 3d geprint frame spattert uit elkaar bij de eerste de beste klapper....

Als het een huis tuin en keukenprinter is misschien wel, maar er zijn zat materialen tegenwoordig waarmee je kan printen, die bij een crash echt niet zomaar kapot gaan. je kunt geloof ik ook met hetzelfde plastic als lego printen en een lego blokje hebb ik nog nooit kapot zien gaan

Leftie vroeger nooit boos geweest zeker:lol: als je lege blokje hard genoeg tegen een muur gooit wel hoor:lol:

alle printers die ik geprobeerd heb was bij mij toch niet zo stevig als massief materiaal.
eigenlijk brak het allemaal tussen 2 slice lijnen.

mijn opinie, zie je de slice lijnen ?
niet stevig genoeg.

hopelijk valt het voor jou mee.

ik heb getest met diverse soorten kunstof en abs

lego , niet kapot te krijgen ? dikwijls men tanden in gezet vroeger gaat kapot hoor :rolling:

maar zeker wel sterk ;)

Iemand anders had hier trouwens ook een frame geprint, dat was best duur, 45+ euro. Gewoon een frame uit G10 (laten) frezen, ontzettend goedkoop en ontzettend sterk.

Waarom blijven jullie niet ON TOPIC?? en geven deze man gewoon antwoord op z'n vragen.

:offtopic:
De broers Wilbur en Orville Wright hebben heel veel tegenslagen hadden en zich hier gelukkig niks van aangetrokken....
Daarom vliegen wij nu lekker rond... ben blij dat er mensen zijn de creatief en innovatief bezig zijn.
Misschien worden dit wel de toestellen van morgen.

Be positiv guys...

Peter ga door.... (mooi kleurtje trouwens :D)

:ontopic:

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vragen, maar er zijn genoeg mensen die dit graag willen en kunnen.

Wim.

Wat is je budget peter? Mag het duur worden (lees 100-200euro) of wil je een goedkope setup (lees tegen de 100 euro)

Mannen, bedankt voor alle reacties! Ik ga eens wat sites bezoeken en kijken wat er op voorraad is.

Zodra ik wat binnen heb en wat verder ben dan meld ik me weer!

Als je het zo goedkoop mogelijk wil houden zijn de ZMR's een goede keuze. De Turnigy 1811 2900kv is ook een prima en goedkoop alternatief. Wel een stuk lelijker en het oog wil ook wat, maarja :rolleyes:
Neem wel meteen wat goede props, liefst Gemfan of HQprop, die zijn niet heel duur en verbeteren je quad wel flink.

Krijg je daar dan niet weer van die rare klem prop adapters op Mark ? De ZMR 1804 (2400KV) hoef je iig geen adapter op te gebruiken. Gisteren de hexa geprobeert met 6 van deze rakkers, ook power genoeg hoor :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back