mini katana van precisionaerobatices

• Topicstarter Topicstarter kbd
  • Startdatum Startdatum
K

kbd

Guest
Hallo

Ik heb vandaag een mini katana aan geschaft bij Elbe in Rijen. ( was niet duur 119 euries :D )
Ik ben al hele tijd bezig geweest met zoeken naar de juiste motor,maar Ik kom er maar niet uit.

Leeg weegt de kist 370 gr

Nu heb ik zelf nog 2 typhoon motors 6/20 6/13

Kan ik hier wat mee of moat ik echt aan een andere motor :?
David

Als je echt alles uit de katana wil halen, torquen en hoveren denk ik dat je best een zwaardere motor erin stopt.
Ze raden zelf ook een systeem aan met een esc die tot 35 amps aankan

Erg goede setup:
Axi 2808/24 met APC E prop 10x5 met CC25 regelaar (is echt voldoende) en 3s1p Thunder Power Prop-lites 15C

Kijk nu worden we weer wat wijzer

Ik heb nog een Jeti regelaar 30-3p liggen.
ik heb nog Li-mangaan cellen 2,4 amp max 30C

Dus ik moat alleen nog een axi aan schaffen

Zo een mega 16/15/3 bijvoorbeeld met vertraging ook kunnen?

Op hun site van precision vliegen ze ook met vertraging en een motor van kv4200

vertraging wordt onodig zwaar, zou ik niet doen. onderhoud, lawaai... nee dan maar 5% minder rendement ;)

Leuk, mangaan cellen.. hoeveel wegen die? De pro-lites die ik heb wege 144gram inclusief goudcontacten en krimpkous :) Leveren ook echt 2100mAh

mangaan cellen zijn net zo zwaar lipo cellen zelfde cap. alleen ken je ze met 2C of meer laden :)

ja lipo's ook....ik laad vrolijk met 2C :) 2.5C is zelfs geen probleem. 3C wordt wat veel..... maar hoe zwaar zjin ze nu?

Ik heb geen weegschaal hier om 3ps1 ff te wegen. ik even zoeken wat ze zouden moaten wegen

Net even gebeld met Elbe hobby supply.. Mangaan cellen wegen de 3 275 gram. is best veel alleen die enorme ontlading die ze kunnen hebben is leuk.. en voor 60 euro 2 pakket van 3 cellen kon ik het echt niet laten liggen :)

prijs is goed alleen dat gewicht.... dat gaat nooit werken in dit toestel.....

en enorme ontlading... stel ze kunnen 30C continu dan is het in 2 min leeg.... 15C continu is meer dan voldoende want dat is nog maar 4 min.

NiMh doet ook maar net iets minder... nee, geef mij maar lipo ;) kost dan 60 euro per pakket maar dan wel 2100mAh 31.5A continu en 54A piek en maar 144 gram. Da's bijna de helft in gewicht...

Hallo David, ik heb vorige week de Winner van BMI aangeschaft bij Elbe want de Katana had hij toen nog niet. Marcel van Raak en ik zijn speciaal voor die Katana naar Leo gereden maar ik kwam met de Winner thuis. De motor die ik ga gebruiken is de Typhoon 15/13 (Ook van Elbe) omdat hij de Axi niet had en de Typhoon vrijwel dezelfde prestaties levert. De Winner is net zo groot en zwaar, dus die motor moet wel kunnen. Ik persoonlijk zou voor Lipos gaan want dat scheelt al gauw 150 gram.

Ohhh die Mini Katana is zo'n bloedmooi kissie!!!!
Binnenkort toch wel een bouw en vliegverslag op dit forum he?

kbd zei:
Zo een mega 16/15/3 bijvoorbeeld met vertraging ook kunnen?

Die heb ik hier liggen, werkt echt leuk maar weegt 124 gram (inc connectors) dat is teveel voor dit kistje.

De mega 16-15-3 met een 1:3,33 mp-jet vertraging.
Past super, en het geluid valt ook nog mee, hoewel de mega zelf al redelijk luid is, en de vertraging hoor je ook nog.

Ik ga hem vervangen door een strecker 260.10 die ook in dit kistje zou passen.

ik zal ff kijken wat ik kan doen qwa bouw verslag... moat ff een camera zien te ritsellen..

maar dat gewicht van die accu is nog wel te overzien.. aangezien ik er een typhoon 15/13 in bouw... is tot 1,5 kilo vlieg gewicht

anders wordt het snuffelen op de beurs voor een leuke accu..

die motor maakt geen fluit uit, het toestel vliegt gewoon niet lekker meer als je ver over de 700 gram gaat. 750 is al te zwaar om alles eruit te halen....

kbd zei:
maar dat gewicht van die accu is nog wel te overzien.. aangezien ik er een typhoon 15/13 in bouw... is tot 1,5 kilo vlieg gewicht

Niet lullig bedoelt maar ben jij een beginner?
Ik heb het idee dat je niet helmaal doorhebt wanneer een kistje goed vliegt en wanneer niet. :roll:
O nee, je hebt prima door hoe het dus niet moet!!!! :wink:

KBD
waarom ga je niet gewoon voor lipo's man, daar is deze kist voor gemaakt, probeer anders er eens 250 Kg beton in te gieten en dan plaats je er gewoon 80 motor's van grasmachienes op, misschien vliegt ie dan beter

het verschil tussen een goed of slecht zit hem dus in de grammen als ik jullie mag geloven.

Didier:
klopt mijn motor keuzen dan niet???

Tandango:
een die kube beton met mercedes blok heb ik al in mijn collectie :D

Hoi Kbd,
Als ik me niet vergis bedoelen ze met de vorige opmerkingen dat de vleugelbelasting stijgt met die cellen. Het toestel gaat veel van zijn goed vlieggedrag verliezen. Ook al heb je een zware motor zal je toch problemen krijgen bij lage snelheden (hoge aanvalshoek), wat meestal het geval is bij 3D vliegen. Het komt er dus op neer dat de vleugel al bij hogere snelheid zijn lift verliest en bij 95% van de figuren heb je die lift echt wel nodig :) (behalve dan bij het hoveren en andere verticale figuren)

Back