mini katana van precisionaerobatices

• Topicstarter Topicstarter kbd
  • Startdatum Startdatum
wat denk je van de landingsnelheid? die wordt veel hoger. Toestel valt daarom sneller weg enz... Wordt gewoon minder leuk om te vliegen

Dus die mangaan cellen afzinken 8O
en op zoek gaan naar een 3s1p 2000 lipo pakketje..

Absoluut Tadango, en dan zijn we de knife edge figuren nog vergeten. Een romp is ook niet ideaal om lift te geven en als dan de belasting nog hoger wordt...

Tja jij bent de baas kbd maar het zou zonde zijn om zo'n goeie bak (kist in Nederland :) ) zo zwaar te maken...

maar nu komt de ham vraag.. Waar zijn ze het goedkoopst
:D :D

is het slimmer losse cellen te kopen of een voor gebakke pakket

pakket ;) TP's kan je anders ook haast niet krijgen... en bij b-p-p.com zijn ze altijd het goedkoopst. Vindt je het goedkoper dan gaan hun onder die prijs zitten ;) Dus effe goed zoeken, dat kan nog een paar dollar schelen ;););)

Ik denk dat ik ff wacht en op de beurs in dortmund ga zoeken.. Ik moet toch op pad voor een nieuwe lader.

Het kistje is niet zo precies als de naam doet vermoeden.. :bad-words:

Vleugel pen is krom
vleugel pen houder in de romp . is niet haaks ten op zicht van de hardlijn
vleugel deuvel gat is verschoven
landings gestel is niet goed uit gezaagt

verder is het wel mooi af gewerkt en met wat aanpassingen moet er toch wel mee te vliegen zijn

:D

mmh, klinkt net zo als de edge 540 van e-flite.... daarvan mag je het onderstel verstevigen en de vleugels recht maken en de romp ook.....

Kiste afgebouwed met wat aanpassingen dat de zaak er zo recht mogelijk op staat.

Ik draai nu een 10x7 prop met die typoon 15/13 en die mangaan cellen
maar het houdt niet over, hangen aan de prop is dus niet mogelijk. Ik ga dus die wijze raad van hier op volgen :teacher: .
Voor een lipo pack op zoek in dortmund en misschien dan wel naar een 11 serie prop

en net als de cap van hyperion.. ook daar zat een gemene verdraaiing in de vleugel.. eentje die bij de eerste vlucht voor een crash zorgde..
Had ik maar moeten checken van te voren en niet teveel vertrouwen op de folie kunsten van die koreanen..

Peter

ik vind dit een leuk draadje om even wat te lezen over de Katana.

Waar blijven de foto's ?
Kan je er even wat posten, ik ben zelf gek van deze kist en zou er graag alle pro's en con' over te weten willen komen,

groetjes

crazykuki :)

ja hoor zo goed als klaar ,met mega 16/15/3 en mpj vertraging 1.33
draai nu prop 11/7 geen probleem nu maar hopen dat het wir wir es mee zit.haha

mmh, 1:3.3 denk ik ;)

11x7 is een leuk formaat maar lijkt niet zo mooi. Moet het wel goed doen op trekkracht. Hoeveel toeren haal je? Ik haal met 10x5 nu 7200 toeren en ongeveer 250W volgas bij een frisse accu, daarna 220-230. Dat gaat met 700gr erg goed, ook met koud weer :) Axi 2808/24 doet het erg netjes.

Hé Tandango,

Begrijp ik goed dat jij ook zo'n Katana hebt ? Je schrijft namelijk dat 750 gram al te zwaar is. Ik heb er namelijk één met een 2808 van MM erop en deze vlieg ik met een 2000Mah Lipo van Graupner, en dan kom ik aan 750 gram. Verder heb ik 7 grams servo's en een 17 grams ontvanger gebruikt ( en zo min mogelijk overtollig lijm natuurlijk ). Maar goed, heb jij inderdaad ook een Katana en zo ja wat weegt ie dan ?

Buck

Nee ik heb een e-flight edge 540, ongeveer gelijk.

Graupner cellen zijn minimaal 20 gram zwaarder. Ik heb een 22 grams ontvanger dus is weer meer. Wel een lichte cc25 regelaar. Motorophanging heb ik ook enorm licht gemaakt, dat kan ook weer schelen. Ik heb ook 4 k 8 grams servo's dus dat maakt ook niets uit.

Toestellen zullen ook wel iets verschillen dus 750 is niet zo zwaar. 750 is eigenlijk te zwaar vergeleken met een shocky. Lichtere accu's schelen weer maar dan ook minder vermogen en vliegduur. Het kan een stuk lichter nog maar tegen welke kosten... 800 is echt te zwaar, 750 is de normale grens.

Bedankt voor je reactie Tandango, heb ik het er in ieder geval redelijk van afgebracht qua bouwen.

Buck

Back