mini mag of easy star

je moet kijken naar wat kan de motor met die prop die jij in je hoofd heb of er bij hebt vragen als ik vol gas vlieg.
namelijk het beste is een lipo niet op zijn maximale punt te laten komen. dan heb je er namelijk langer plezier van.

accu heb je niks aan
- is zo leeg
- zal zeer waarschijnlijk 10c zijn en dus 7 amp leveren; fietsbel met 8x4 prop trekt veeeeel meer, dus sloop je je accu
je kan ook een kleinere prop nemen, maar dan heb je denk ik te weinig trust voor die kist

ja ik vind het wel erg op zich als je elektro vliegt moet je toch wel kunnen bezefen dat het een bepaalde stoom en spanning vraagt om een bepaalde last rond te draaien.
als je accu's dat niet aan kunnen is je accu in notime dood en kun je er niets meer mee in het ergste geval hou je ook geen vliegtuig over

ik snap dat wel hoor alleen je zinnen kon ik niet begrijpen.

maar als ik h et snap heb ik dus een accu die even duur is als het vliegtuig

neuh, bij bichler, lipo 25 C 950 mah 23A kan die dus aan.... 21 euro
Ik heb die ook met fietsbel, is kwartier vliegen

want a plane zei:
ik snap dat wel hoor alleen je zinnen kon ik niet begrijpen.

maar als ik h et snap heb ik dus een accu die even duur is als het vliegtuig

je kan een 1500 mah 15c lipo halen; een perfecte keuze voor met die fietsbel op een Minimag
die accu haal je wel voor 30 - 35 euro = de helft van een Minimag

kijk ik weet dat mijn zin op bouw en spelling niet goed zijn.
dit word vandaag nog verergerd door het feit dat ik zo ziek als een hond ben.

nee je hoefd geen accu te kopen zo duur als je vliegtuig maar wel een accu die bij je motor prop keuze past.
want de keuze van motor plus prop geeft een bepaalde vraag aan watt's (dat is dus spanning+amperes) om voor uit te komen.
als je er van uit gaat dat je ook wel eens vol gas vliegt neem je gewoon de waarde die de fabriek op geeft aan amp's en volts. om die motor die prop rond te laten draaien.
vervolgens koop je een accu die de watts kan leveren zonder daar bij ook maar iets te kort te komen.
regel is niets voor niets. beter mee verlegen dan er om verlegen.

want a plane zei:
maar die fietsbel van mijn fiets zal niet zo veel doen :P :P
wat voor fietsbel moet ik dan hebben en verkopen ze die ook op
www.vogel-modellsport.de ?

die fietsbel bestel je bij rctechnics, meer precies de EMM-150PW Outrunner 1450KV, maar je kan natuurlijk ook een tijdje vliegen met de standaard speed 400
wel zonde van je knaken als je een regelaartje moet kopen voor een borstelmotor, terwijl je voor 14,50 + 23,50 een mooi borstelloos combotje hebt bij rctechnics (fietsbel + 17 amp ELE-regelaar)

propsavertje er bij, propje, accutje en lekker vliegen!

ik ben blij dat ik post bezorg :D

nou ik ga even met mijn ouders erover praten
(gelijk vragen of ik inplaats van kleed geld modelbouw geld mag :P )

maarja geld is het probleem niet dus even kijken wanneer ik hem bestel

Duccan zei:
Ik heb trouwens de minimag. Vandaag voor het eerst met deze model gevlogen...ging niet zo goed...bij opstijgen gaf ik teveel up en ging hij stallen ---> crash. Een tijd geleden had ik een shocky, en ik was gewent om bij opstijgen gelijk 'up' te geven. Dat dus niet doen met een minimag!!!

Gaf je wel genoeg gas?? :D

Doe het zo dan... :lol: :lol:

http://airtoimedia.nl/web/upload/JurgenHeilig/MiniMagBL.wmv

Alles is relatief. Standaard motor geeft standaard prestaties. Super motor daarentegen... :!: :wink:

Hier, hetzelfde toestel, dezelfde piloot, maar met standaard motor, Cam Slim 6.6x3" prop op 2 TP 2100:
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=694251

Ik wil ook een mini mag gaan kopen (in dortmund) , maar het is mij nog niet duidelijk wat voor servo's er in moeten.
En ook niet of er een micro ontvanger in moet. en kun je er zo een fietsbel in zetten of moet je dan allemaal modificaties gaan maken? (heeft iemand een foto van een minimag met fietsbel?)

Back