mini motorzwevertje, 1.20 m spw, 78 gram

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door specialpainter.nl, 30 mrt 2012.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Gewoon,omdat ik dit leuk vindt....ben er drie avondjes druk mmeegeweest...en het vliegt beter als dat ie er uitziet!lol
     
  3. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    cool! is het nou gewoon depron of basa frampje en mooi bespannen enzo?
    wat is je setup ?
     
  4. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Mooi hoor allemaal :). Welke Salto is dat trouwens op de achtergrond?
     
  5. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Eh, gewone materialen zoals balsa en gesneden depron plankjes van ongeveer 1mm dik. De romp bestaat uit een paar spantjes en latjes die een beetje vorm en stevigheid(...)geven. uiteindelijk rompje beplankt met 0.6mm balsa. de vleugels bestaan uit een voor en achterlijstje van balsa, met een paar ribjes.ipv zijdepapier of andere bespanning heb ik depron gebruikt, heel dun gesneden, dikker dan 0.5/1mm is het niet. Mn setup komt uit een indoor sukhoi van parkzone.Op de foto zie je een koolstof pijpje lopen in de eindljst, behalve dat dit wat stevigheid geeft , zit de aansturing van de ailerons hier ook in.
     
  6. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Salto heb ik vorige week van dit forum geplukt, moet nog eerste vlucht maken...Volgens mij is ie van cmpro...kan dat?
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    [mod] Foto's aangepast ivb met de lay out, dank[/mod]
     
  8. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    ik wil ook zoiets gaan maken maar dan ook in de vorm van een salto waarschijnlijk :)
    en dan ook van depron.

    in vind de vorm van je vleugels ook wel orgineel, weer is wat anders. ook met die knik, geeft een beetje het effect van een vogel :)
     
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    vooral gaan bouwen joh! Zo'n salto is harstikke gaaf hiervoor, denk dat je dan ook wel n beetje kan stunten....tenminste als ie licht genoeg is en als je echt gang wil maken moet ie ook gestroomlijnd zijn!kortom, ik zie er de uitdaging wel in!suc6
     
  10. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    de vorm van de vleugels heb ik gejat van de minimoa zwever, tik maar s in op google.Die duitsers hebben vroeger de beste en mooiste zwevers gebouwd, net na de tweede w.o. mochten ze geen gemotoriseerde vliegtugen bouwen, vandaar dat ze gingen zweven....
     
  11. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Je hebt twee voorkomende formaten als ik mij niet vergis:

    2,45m (Lindinger, Hobbyking)
    2,68m (FlyFly/CMPRO)

    Heb de eerste sinds twee dagen, vandaar ;).
     
  12. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ah leuk!Heb net ff gemeten, die van mij is idd 2.68 m. Wat weegt die van jou ongeveer? en hoe vliegt ie? heb begrepen dat ze nogal last hebben van tipstall... Is dat dat de ailerons bij te lage snelheid ineens als flaps beginnen te werken?
     
  13. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Hoe hij vliegt weet ik nog niet. Heb hem nog maar net. Dat van tipstall is inderdaad bekend. De zeer smalle vleugeltips lijken daar debet aan. Zelf gaan we turbulator strips aanbrengen om dit te proberen te reduceren, zodat eerst het middendeel van de vleugel wegvald en zodoende de kist niet direct op zijn kop ligt. We gaan het allememaal meemaken t.z.t. Snelheid erin houden is het voornaamste devies.

    De grotere versie die jij hebt heeft hetzelfde 'probleem' denk ik. Het zijn vooral helling kistjes en dan gaan ze ook echt als de brandweer.

    Je kunt mijn bevindingen verder lezen in het onderstaande linkje. Dan vervuilen we dit draadje niet verder ;)

    salto-de-warehouse
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Zijn er nog meer mensen die dit soort creaties hebben gemaakt?moet haast wel.....kom op mensen laat zien!
     
  15. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Vandaag dit zwevertje weer s de lucht in gegooid op de veluwe...mooie vluchtjes gemaakt paar keer goed thermiek gehad en bezoek van twee! roofvogels, moet eerlijk zijn dat ik n beetje benauwd was dat die de aanval in zouden zetten.er zou nix van over blijven.... ben tot de conclusie gekomen dat roofvogels beter kunnen thermieken dan ik..lol..al met al weer een bevestiging dat ik een leuke hobby heb!
     

Deel Deze Pagina