Heren medevliegers,
Ik heb onlangs op internet een ongevlogen romp van een Mini Nimbus gekocht.
Dit weekend de romp binnen gekregen.
Het lijkt erg op een Mini Nimbus romp maar heeft toch enige afwijkingen.
Wat afmetingen aangaat is het exact dezelfde romp als die van mijn andere Mini Nimbus.
De vleugelprofielen in de romp zijn exact gelijk aan elkaar.
Er zit een canopy bij van dik hard plastic,niet van dat petflessenspul zoals die bij mijn Graupner Mini Nimbus zit.
De canopy past naadloos op beide rompen.
Toch zijn er een paar verschillen.
Zo zijn er niet de uitsparing in de romp gelamineerd waar de scharnieren van de canopy zitten.
Bij de Graupner Mini nimbus is het hoogteroer als een pendelroer uitgevoerd.
Bij deze nieuw romp is een hoogteroer bijgeleverd wat qua maatvoering overeenkomt met het stabilo van de Mini Nimbus.
Echter op de romp zit een vast zadel waar het stabilo op gemonteerd wordt.
Dit zou inhouden dat het een normaal stabilo zou zijn met een los hoogteroer.
Dan zou ik het bijgeleverde stabilo dus moeten gaan verzagen.
Tevens staat er op de nieuwe romp een afdruk met als naam discus..maar er kan natuurlijk ook een verkeerde sticker op zitten.
Ook staat er een D registratie nummer op.
Als ik dat nummer opgoogle dan kom ik op een ASW 19 uit.
Mijn vraag is,is de romp die voor de Mini Nimbus gebruikt is,nagenoeg gelijk aan de romp die voor de Discus gebruikt is?
Voor mijn gevoel gaat het hier om een Discus 2b.
Zou de nieuwe romp dus geen Mini Nimbus romp zijn maar een Discus romp?
En de Discus heeft andere vleugels dan de Mini Nimbus.
Dat zou betekenen dat de verschillen van de Mini Nimbus en de Discus eigenlijk alleen bestaan uit het type stabilo,scharnierpunten canopy en de vleugels.
Indien het hier daadwerkelijk om een Discus gaat,wie heeft er dan een tekening van het stabilo en de vleugels voor mij zodat deze beauty weer de lucht in kan.
Grt Hans
Ik heb onlangs op internet een ongevlogen romp van een Mini Nimbus gekocht.
Dit weekend de romp binnen gekregen.
Het lijkt erg op een Mini Nimbus romp maar heeft toch enige afwijkingen.
Wat afmetingen aangaat is het exact dezelfde romp als die van mijn andere Mini Nimbus.
De vleugelprofielen in de romp zijn exact gelijk aan elkaar.
Er zit een canopy bij van dik hard plastic,niet van dat petflessenspul zoals die bij mijn Graupner Mini Nimbus zit.
De canopy past naadloos op beide rompen.
Toch zijn er een paar verschillen.
Zo zijn er niet de uitsparing in de romp gelamineerd waar de scharnieren van de canopy zitten.
Bij de Graupner Mini nimbus is het hoogteroer als een pendelroer uitgevoerd.
Bij deze nieuw romp is een hoogteroer bijgeleverd wat qua maatvoering overeenkomt met het stabilo van de Mini Nimbus.
Echter op de romp zit een vast zadel waar het stabilo op gemonteerd wordt.
Dit zou inhouden dat het een normaal stabilo zou zijn met een los hoogteroer.
Dan zou ik het bijgeleverde stabilo dus moeten gaan verzagen.
Tevens staat er op de nieuwe romp een afdruk met als naam discus..maar er kan natuurlijk ook een verkeerde sticker op zitten.
Ook staat er een D registratie nummer op.
Als ik dat nummer opgoogle dan kom ik op een ASW 19 uit.
Mijn vraag is,is de romp die voor de Mini Nimbus gebruikt is,nagenoeg gelijk aan de romp die voor de Discus gebruikt is?
Voor mijn gevoel gaat het hier om een Discus 2b.
Zou de nieuwe romp dus geen Mini Nimbus romp zijn maar een Discus romp?
En de Discus heeft andere vleugels dan de Mini Nimbus.
Dat zou betekenen dat de verschillen van de Mini Nimbus en de Discus eigenlijk alleen bestaan uit het type stabilo,scharnierpunten canopy en de vleugels.
Indien het hier daadwerkelijk om een Discus gaat,wie heeft er dan een tekening van het stabilo en de vleugels voor mij zodat deze beauty weer de lucht in kan.
Grt Hans
Laatst bewerkt door een moderator: