Mini pylon racer - Het vliegt! :P

@ Ron i know die heb ik gezien ja.. Maar in het "overal" worden er voor pylon racers meer binnenlopers gebruikt.. Ik weet ook niet zo 123 een highspeed buitenloper (misschien een axi of dergelijk?).
Toch maar een speedster bouwen? Leer je gelijk beetje bouwen ,is een erg simpel kistje. Als je me toevoegd op msn (Gangsternijntje55 apentail h0tm41ll dot c0m). Kan ik je de tekeningen binnenkort even sturen (zit nu op oude pc heb mn processor afgefikt ;)).

Groeten,
Xander

Het bouwen opzich is niet zo erg, het enige wat je nodig hebt is een mesje, speldjes, epox, en een paar soorten schuurpapier. Maar ik zie dr tegenop om hier in mijn computerhok te gaan zitten schuren, al dat zaagsel schiet meteen mijn computers in. :pc: :onweer:

haha freak sinds ik je speedertje heb zien vliegen, heb ik mijn kistje onder stof uitgehaald(paar maand geleden aangekocht) :wink: en is sinds gistere vliegklaar.
ben is benieuwd of dat het ook zo snel is :mrgreen:
Anders ga ik mij toch een pylonracertje aanschaffe :D

Ik ben een beetje gefrusteerd dat jij et jouwe met een superlichte lipo pack gewoon uit kan balanceren, en dat ik met mijn ruim 35 gram zwaardere NiMH maar net op mijn balans uit kom. En dat terwijl we eigenlijk allebij hetzelfde model van dezelfde verkoper gekocht hebben. :nooo: :onweer: :nooo:

Maar wel een klein lichtpuntje. RCtechnics heeft sinds kort een 800mAh 2cell lipo pack (10~15C) voor maar 14 euro die dr als een droom in past. (helaas niet met 2 packs tegelijk). Maar helaas moet ik dus wel een dikke dot lood in de neus stoppen, waardoor het enige voordeel de extra 200mAh. zal zijn. Met de standaard 600mAh nimh pack vliegt hij met beheerst gasgeven maar 4:30 minuut. Dus omgerekend, en ervan uitgaant dat et gewicht niet zal veranderen, haal ik met de lipo pack 6 minuten.

Ik heb nog wel een paar gewichts reductie ideetjes op de planning staan. Ik ga de kwiklinkjes lijmen ipv. de metale boutjes die hij er standaard ingedraaid had toen ik em kocht, en proberen met die lipo accu erin toch zo min mogenlijk lood te gebruiken door et zover mogenlijk voorin te proppen als et ding me toelaat. Daarmee moet ik denk ik nog wel 10 gram kunnen lospeuteren. :P

Maar zodra Theo met zijn Rapster kitjes uitkomt, zal ik overstappen naar de iets grotere speeder, en em alvast aankleden met fatsoenlijk materiaal. Als ik daarna weer genoeg geld heb, wil ik gaan kijken voor een mooie glas kist van ongeveer dezelfde afmeting, zodat die electronica zo overgezet kan worden.

Mijn strijkbout is regelbaar. Wol, linnen, zijde, zelfs met stoom, je zegt et maar. ;)

Die van mijn moeder ook;)

Stoom uitzetten, warmte maximaal, theedoek strak eromheen knopen, en bespannen maar!
Ik heb zo al mijn kistjes met volle tevredenheid bespannen, op de rimpels na, maar die worden niet minder als je met een folie-ijzer gaat werken. (heb het geprobeerd...)

Tim

Ik heb zon strijkijzer schoen die dr overheen past, tis glad en van plastic. Volgens mij is dat voor zijde ofzo. :P Is dat mischien geschikt?

Freakazoid zei:
Ik ben een beetje gefrusteerd dat jij et jouwe met een superlichte lipo pack gewoon uit kan balanceren
Maar zodra Theo met zijn Rapster kitjes uitkomt, zal ik overstappen naar de iets grotere speeder, en em alvast aankleden met fatsoenlijk materiaal. Als ik daarna weer genoeg geld heb, wil ik gaan kijken voor een mooie glas kist van ongeveer dezelfde afmeting, zodat die electronica zo overgezet kan worden.

Och freak ik zoek nu toch bouwtekingen voor die speeder dan bouwe we weer een he (beter :wink: )

Als et zou kunnen. :P Maar dan wel eentje me n stuk langere neus he. :P Dan ist allemaal n stuk makkelijker.

Freak ontvangt Dinsdag de bouwtekeningen van de speedster ;). Erg relaxt kissie go ppl build it hehe, also check robbert zeeland's speedster topic :).

Cu,
Xander

Et dingetje heeft vandaag weer even mogen dwarrelen. :)

Helaas is mijn vader zon geweldig moderne man dat et 5 minuten duurde voor die de camera had aangezet, dus helaas alleen de tever uitgerekte landing om toch nog vliegend inbeeld te komen..

Cito - Kort vluchtje. (2.4mb.)

Back