mini pylonracertje. nog geen naam...

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sietse, 23 mrt 2007.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Jooooh,

    Zat ik lekker een cd-rommetje te wikkelen.... had ik geen toepassing :). naja, ff metertje eraan en propjes testen. Uiteindelijk vond ik nog een 5.25x6.25 waarmee hij max 10 amp stationair trok. naja, moet lukken met een 10 amp regelaartje en 3S460mah. Penta ontvangertje erbij en 2x 4.3gr servootjes van bidproduct.

    Zo is de setup dus geboren...
    Toen nog een vliegtuig.

    5.25x6.25 is nogal rap, dus moet het toestelletje dat ook zijn. nou was ik wel weer aan een uitdaginkje toe qua vliegen, dus dat kwam goed uit :D

    Gewoon maar beetje gaan snijden en al snel een vleugelvormpje verzonnen. Werd een rechte LE, omdat ik nog een recht carbon stokkie van 4mm had. boven en onder 3mm depron. lekker dun toch nog. 70 cm span
    een ideetje is snel geboren :).

    [​IMG]

    Mhh, zie nu ook dat ik zo snel heb gebouwd dat ik eigenlijk geen bouwfoto's heb. had ook niet verwacht dat het zo leuk zou vliegen. Naja, enkele foto's dan:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Rompje heb ik gemaakt door een strookje depron te rollen om een dik stuk vishengel. bleef best mooi in vorm en is erg stijf!
    Vleugels zijn dus gewoon 2 lagen 3mm depron met een 4mm carbon stokkie er tussen... tsja, wat ik kan ik meer over het bouwen vertellen?

    mhh, zwaartepunt bleek nu bij de LE te liggen, dat hoort niet! Hoppa, daar komt dat handige mesje weer :). neus eraf, beetje creatief snijden en een stukkie naar achter.
    Stuk beter!
    [​IMG]
    [​IMG]

    Net voor het donker nog heel ff getest. was eindelijk wat minder wind! vliegklaar nu 140 gram, dus kan niet al teveel wind hebben..

    Nou, behoorlijk wat vleugeloppervlak nog, dus idd, hij zweeft best leuk! en op net "stationair" kan je op een klein veldje leuk rond fladderen als een parkflyertje.
    Alleen minder dan een seconde HALF gas en hij schoot omhoog! VET :D snel motor uit, en lekker rond vliegend omlaag. Heel ff vol gas geprobeert, maar na 4 loopings in een seconde had ik amper meer door waar hij was (bijna donker) en snel weer gas uit en zweven :). Leuk zeg!
    dat dingetje is extreem stil en vliegt heerlijk! Ben erg benieuwd wat hij doet als het licht is en als er geen wind staat.

    Iemand nog een leuke naam voor dit bouwseltje?
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    "mini pylonracertje" ;)
     
  3. aviador

    aviador Guest

    hehe, je bent weer lekker bezig sietse :D
    dat cdrommetje is gewoon even groot in dia als de romp :lol:
    filmpje? :wink:
     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    neeeeee, je ziet het verkeerd. het cdrommetje is niet even groot als de romp, maar de romp is even groot als het cd-rommetje :D hahaha
    (kip en het ei)



    filmpje komt als het een keertje licht is buiten met minder wind. morgen werken, misschien s'middags als er iemand mee wil, anders zondag of maandag.

    Als het een beetje gaat schemeren zie je al geen zak meer met mijn cameraatje...
     
  5. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. aviador

    aviador Guest

    Sietse,
    zou je de maten kunnen doorgeven van dit vliegtuigje?
    70cm span en wat zijn de lengtes van de romp?

    Wat voor setup zou je gebruiken als je een 2s 620mah lipo'tje zou willen gebruiken? Een outrunnertje van UH maar wat voor kv en gewicht?

    oscar
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    die lineaal was is 40 cm dacht ik.
    Span idd 70. vleugeltje heb ik nog, rompje gesloopt...

    Uiteindelijk boog de vleugel net iets te ver door waardoor de rolroeren in 1 stand bleven staan... dat vond mijn servo niet leuk en kapte ermee. Daarna de motor eruit geragd voor een ander projectje en toen maar de hele romp in elkaar gestampt :).

    Voor 2S620 moet je dat snelle motortje van 5.95 dollar van UH nemen! Word een leuk bakkie!
    https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idproduct=5353
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo

    sietse heb jij al ervaring met dat motortje van uh?? ik wil em ook wel eens proberen met wat klein grut van bij uh. alleen heb ik geen pay pal.

    zoiets. 34cm span:
    [​IMG]

    Spannweite: 34 cm
    Fluggewicht: ca. 84 g
    Akku: Kokam 360 2s bis XCell 450 2s
    Motor: CN12-R-XC bis Feigao 17g (5800 U/V)
    Servos: Jamara Atom 4,3 g

    video:
    http://nl.youtube.com/watch?v=WZtYdWvhOIk

    is ook als "leeg setje te koop voor 9,5euro!
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    superlache dingetje, dat is dus wat je wil, niet wat je heb?

    Vliegt een beetje als mijn kleine nemesis.. hoewel die nog harder lijkt te gaan :).

    Met een beetje depron en wat creativiteit is zoiets makkelijk te maken, maar als je hem voor 9.5 euro kan kopen, wil ik er ook wel 1! Waar kan je die kopen dan?

    Dat motortje van UH is een mooi motortje hoor! CD-rom type. De 1600KV vliegt al prachtig. Die andere snelle heb ik er hier 2 van liggen. Moet ik nog wat mee doen :)
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    het motortje is wel iets zwaarder van gewicht dan hetgene die gebruikt is hier. maar die kost ook 65euro, kv is niet bekend. de romp"rompje" is gebouwd uit epp(heb ik nog wel smal strookje liggen. deze is volledig ingewikkelt met vezeltape. verzendingskosten weet ik niet. welke andere snelle motortjes bedoel je dan??

    vind het ook een leuk klein dingske, perfect voor in de rugzak:p

    ik zal linkje nog eens zoeken
    http://www.rctechnics.eu/feigao-120l-brushless-inrunner-5800kv-p-1980.html dit was het motortje dat ook mogelijk was.
     

Deel Deze Pagina