Mini-Quadrocopter samenstellen

Beste mensen,

Ik ben van plan voor een project op school een mini-quadrocopter te gaan bouwen. Deze wordt grotendeels gebaseerd op deze quadrocopter, maar maakt gebruik van een KK multicopter board, die ik wil gaan aanschaffen via deze pagina. De reden hiervoor is dat het OpenPilot CopterControl board alweer uitverkocht is.

Het volgende lijstje had ik al samengesteld:

Programmer voor KKmulticopter Board
http://www.kkmulticopter.com/index.php?option=com_annonces&view=annonce&id=108&Itemid=61

Connector
Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs)
Motors
18-11 2000kv Micro Brushless Outrunner (10g) (4x)
Oplader
HobbyKing E4 Balance Charger
ESC's
TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller (4x)
ESC programming
TURNIGY BESC Programming Card (indien nodig)
Propellers
4x2.5 Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc) (2x)
Reciever / Transmitter
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
LiPo batterij
Turnigy 800mAh 2S 20C Long Lipo Pack (2x)
Krimpkous / kabels
Turnigy 5mm Heat Shrink Tube - BLACK (1mtr)
Turnigy Pure-Silicone Wire 12AWG (1mtr) BLACK
Turnigy Pure-Silicone Wire 12AWG (1mtr) RED
Schroefjes koop ik waarschijnlijk bij de modelbouw-winkel om de hoek :p.

totaalprijs: 167 euro (exc. verzending)

Graag zou ik willen weten of deze configuratie mogelijk is aangezien ik geen ervaring heb op RC-gebied.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
De connectors zijn een beetje groot denk ik (60A), en 12awg is ook overdreven. Ik zou eerder 22 of 24awg gebruiken.

Motortjes zijn goed en props zullen wel werken, maar veel mensen gebruiken de 5" drie blads props van GWS...

De regelaar is ook goed, alleen zijn de specificaties en foto bij HK van het oude model. De nieuwe is logischerwijs beter, maar voorzover ik weet nog niet getest als esc's voor een quad. De oude had een hoge refresh rate en hopelijk heeft de neiuwe dat ook, maar daar ben ik niet zeker van. Ze zijn ook een beetje groter geworden.

Groeten,

EDIT: Leuk schoolproject! Hier kun je de (trage) bouw van mijn (mini) quad volgen: http://www.modelbouwforum.nl/forums/multicopters/129257-bouwverslag-diy-mini-quadcopter-%5Bupdate%5D.html

Laatst bewerkt door een moderator:
De connectors zijn een beetje groot denk ik (60A), en 12awg is ook overdreven. Ik zou eerder 22 of 24awg gebruiken.

Motortjes zijn goed en props zullen wel werken, maar veel mensen gebruiken de 5" drie blads props van GWS...

De regelaar is ook goed, alleen zijn de specificaties en foto bij HK van het oude model. De nieuwe is logischerwijs beter, maar voorzover ik weet nog niet getest als esc's voor een quad. De oude had een hoge refresh rate en hopelijk heeft de neiuwe dat ook, maar daar ben ik niet zeker van. Ze zijn ook een beetje groter geworden.

Groeten,

EDIT: Leuk schoolproject! Hier kun je de (trage) bouw van mijn (mini) quad volgen: bouwverslag-diy-mini-quadcopter-%5Bupdate%5D

Bedankt voor je reactie :)

Ik neem aan dat je deze props bedoeld (pitch 5" en length 9"?
CW:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS HD9050 3 Blade Prop (2pc pack)
CCW
HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS HD9050 3 Blade Prop Counter Rotate (2pc)

Dan doe ik ook wel deze connectors:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 0.8mm Gold Connectors 12 pairs (24pc)
En deze wires:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Pure-Silicone Wire 24AWG (1mtr) Red (rood)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Pure-Silicone Wire 24AWG (1mtr) Black (zwart)

Die ESC's kijk ik nog wel even naar.
Nog heel erg bedankt :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Die props bedoelde ik niet.

De eerste props die jij aangaf hebben een diameter van 4".
Degeen die ik bedoel hebben een diameter van 5".
Degeen die jij nu aangeeft zijn 9" (veel te groot :))

Jammer genoeg verkopen ze bij HK die 5" niet, het is wel van dezelfde 'reeks' als de 9" die jij aangeeft.
Ze hebben bij HK wel 2 blads 5" props, maar de qualiteit daarvan is erg slecht.

Google eens naar: 5x3 GWS

Die connectoren die je nu aangeeft gaan wel werken, maar wil je wat ruimer zitten dan zou ik 2mm nemen. Maar vraag nog even aan de anderen of die 0.8mm misschien toch wel genoeg is.

Die props bedoelde ik niet.

De eerste props die jij aangaf hebben een diameter van 4".
Degeen die ik bedoel hebben een diameter van 5".
Degeen die jij nu aangeeft zijn 9" (veel te groot :))

Jammer genoeg verkopen ze bij HK die 5" niet, het is wel van dezelfde 'reeks' als de 9" die jij aangeeft.
Ze hebben bij HK wel 2 blads 5" props, maar de qualiteit daarvan is erg slecht.

Google eens naar: 5x3 GWS

Die connectoren die je nu aangeeft gaan wel werken, maar wil je wat ruimer zitten dan zou ik 2mm nemen. Maar vraag nog even aan de anderen of die 0.8mm misschien toch wel genoeg is.

Ok, dank je. Ik heb even gegoogled en kwam toen deze tegen.
CW
GWS 5x3 3-Blatt RECHTSDREHEND (Propeller fr Multicopter, UAVP) - 1,60EUR[inkl.
CCW
GWS 5x3 3-Blatt LINKSDREHEND (Propeller fr Multicopter, UAVP) - 1,60EUR[inkl.

Dan neem ik ook wel het zekere voor het onzekere, en ga ik voor de 2mm gold connectors.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2mm Gold Connectors 10 pairs (20pc)

Kan ik voor de Reciever to KKmulticopterboard connectie gewoon single-in-line connectors gebruiken? Verder ben ik nog benieuwd hoe ik de connectie met de ESC/motor naar het board moet maken, kan dit ook met single-in-line connectors?

Alvast bedankt.

Back