Mini Rave 1.5 T topic.

T0900_2.jpg

Protech Mini Rave 1.5

1:18 scale radio controlled electric powered.
Ready-To_Run.
4WD
Big Bore Oil Shocks
Racing style pin tires on mini LPR rims.
Equipped with a powerful 130 brushless motor.
EZ-run 25A programmable brushless ESC
9g micro steering servo
2-channel pistol grip radio controller
Rechargeable 7.2V 1200mAh Ni-MH battery.
Full ball bearing throughout the car.
Preprinted RTR body
Standard battery charger included.
Dimensions : 223mm x 182mm x 70mm (LxWxH)
Weight : 550g

Ik heb de truggy versie van deze gekocht. Ik heb al gekeken maar kon geen topic vinden voor deze 1.5, die in de VS als de Caster Racing F18 verkocht word.

miniravetruggy.jpg

154677_476013433880_587733880_5783060_4625662_n.jpg

De standaard 7,2V Nimh pack is al goed voor een leuke snelheid, maar ik heb van HK uit het Duitse warenhuis een 1800mAh 30C lipos gehaald die volgens de specs zouden moeten passen. Met veel hangen en wurgen krijg je die er wel in, maar ik heb toch voor de zekerheid er een randje af gedremelt zodat ze er net even wat lekkerder in passen.

Zaterdag heb ik hem even uitgelaten op het grasveldje naast mijn huis, en voor zo'n klein dingetje te zijn heeft het er behoorlijk de sokken in. Op de straatstenen moet je echt je gas inhouden want je verbreekt zo het contact met de ondergrond en zwabbert alle kanten op.

Zijn er nog meer die deze toch wel grappige wagen hebben gekocht en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Laatst bewerkt:
Hoi Leo,
ik heb de buggy versie besteld en ben nu aan het afwachten ;) tot hij geleverd wordt. Zodra ik hem heb lees je het hier wel.

Groetjes Wim.

Mooi, ik benieuwd wat jij er van vind.

Ik heb vanmiddag mijn 10e pack er door gejaagd en tot nu toe werkt hij nog feilloos. Ik heb wel een Spektrum ontvanger geplaatst omdat ik niet meer met 27MHz werk. Ook heb ik bij de truggy body aan de achterkant een hoekje uitgeknipt zodat ik de body er af kan halen zonder eerst de achtervleugel te hoeven verwijderen.

Gisteren de mini rave ontvangen! Ziet er wel gaaf uit.:banana:
Ik heb de batterij geladen en ondertussen ook een spektrum ontvanger ingebouwd. Ik heb hem enkel nog maar binnen getest wegens de sneeuw buiten en wat mij al is opgevallen is dat hij wel nerveus reageert op het gas. Maar nogmaals, dit was binnen en de ruimte was dus beperkt. Zondag gaat hij getest worden op het indoor circuit van EZ-Racing in Brecht.
Daarna post ik mijn bevindingen. :D
Groetjes Wim.

Cool. Als je iemand kent die een EZ-run programmeer box heeft of je hebt er zelf al een, dan kan je de regelaar ook nog een beetje aanpassen dat hij op straat wat minder heftig optrekt.

Ik heb de settings gewoon standaard gelaten, en op de klei/zand laag van de baan in Hoogerheide werkte dat erg goed, hij reed erg lekker daar.

Ik heb aan iemand gevraagd wat rondjes van mijn Mini Rave te filmen, zodra hij die data online plaatst voor me ga ik die editen en maak ik er een Youtube video van.

Zoals beloofd mijn bevindingen. :D
Zeer vinnig autootje, hij kon zonder problemen een tamiya 1/10 tourwagen met standaard motor volgen. Enkel in de bochten moest ik oppassen dat hij niet spontaan omsloeg door het toch iets hogere zwaartepunt en de zeer goede grip die de bandjes gaven op het tapijt.
We rijden bij EZ-racing op een binnenpiste voor baanauto's.
Ik weet wel dat hij hiervoor niet ontworpen is maar het kan wel. Bij beter weer ga ik er zeker buiten mee rijden. Maar dan moet hij wel eerst hersteld worden. :(
Ja ja ik heb al stukken gereden. Eerst is bij een onzachte kennismaking met de muur een steun van de spoiler afgebroken.

Uploaded with ImageShack.us
Een beetje later heeft het servootje het begeven. De servosaver was sterker dan de tandwieltjes.

Uploaded with ImageShack.us
Dat wordt dus naar de modelbouwwinkel voor mijn eerste spareparts. Ik ga wel kijken voor een beter servootje want anders gaat dit nog gebeuren denk ik.
Maar al bij al was het toch leuk en de andere rijders vonden het een leuke afwisseling zo eens een buggy op het parcours. :wink:

Ja mijn Mini Rave was op de buiten baan ook niet zo maar even op een ronde te zetten met een standaard 1:10, ik kon daar aardig mee meekomen (uiteindelijk leg ik het wel af, maar het is een stuk minder makkelijk dan sommigen eerst dachten). Voor zo'n klein apparaatje dwong het best wel respect af bij de andere rijders. Het heeft meer in zijn mars dan in eerste instantie gedacht.

Jammer van de schade, als je een andere servo vind die geschikt is kan je dan een linkje plaatsen waar je die vond? Die wing mount is €4,55 bij rcracing twente.

WING MOUNT -

Laatst bewerkt:
Mijn eerste schade is ook een feit. De voorwielen draaien helemaal niet mee en de achterwielen draaien te makkelijk en worden niet meer aangedreven. Kortom, er is iets mis met de aandrijflijn, dus ik ga de auto maar eerst eens uit elkaar halen om te zien wat het probleem is.

Ondertussen heb ik wel de videos binnen van de afgelopen meeting dus kan ik die binnenkort online zetten.

De Mini Rave op de RC baan in Hoogerheide. Voor de eerste keer op de baan ging het best lekker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben eens benieuwd wat er juist stuk is bij je aandrijving. Is dit gewoon tijdens het rijden stuk gegaan of bij een crash?
De mijne is ondertussen hersteld. Ik heb een originele servo besteld en wing mounts.

De nieuwe servo is er een met metalen raderwieltjes. :) En hopelijk sterker dan de vorige. Ik heb ook de servosaver wat losser gezet.

Morgen weer testen!

Te lang doorgereden door nat gras was denk ik het probleem, de voorwielen waren vast gelopen. Het probleem zit in de diffs nu denk ik, al het andere heb ik al gecheckt.

Ja 1 van de diffs is kapot gegaan. De wielen draaien inmiddels weer vrij dankzij wat liberaal gebruik van WD40, maar ik moet nog een diff vervangen.

Geen idee, nooit gemeten, heb ik ook geen mogelijkheid toe. De website waar ik hem kocht zei 65km/uur maar specs van leveranciers zijn over het algemeen "nogal optimistisch". Het is wel snel voor zijn formaat.

Back