Mini Springer Tug de "Jumper"

Plaklettertjes laten snijden...
Er zijn verschillende mogelijkheden, ik heb het voor een aantal bootjes door Brandweerboot hier op het forum laten doen, voor naar mijn mening uiterst schappelijke prijzen.

Tja ik wil het het liefst zelf doen en dan vervend. Ik heb bedacht om met van die opdroogklei letters te maken, verven en dan op de boot plakken. Dan heb je ook nog een beetje diepte is dat te doen denken jullie?

zou ik niet doen, volgens mij kan die klei niet goed tegen in de buitenlucht, de zon, en de nattigheid te zijn. Op de lange duur zal het volgens mij gaan afbrokkelen.
Als je klei wilt gebruiken dan zou ik gaan voor de versie die je moet bakken en die dan keihard wordt. Al zal het dan nog steeds afbrokkelen als je er een keer de kade of een andere boot mee raakt.
Volgens mij kun je beter een wat dikker plaatje evergreen nemen oid, en daar de letters uit snijden. Dat houdt volgens mij veel beter op een boot waarmee je tenslotte wilt varen en ook boten/pontons ed. mee wilt kunnen slepen en duwen.

VrGr,

Theo

ik zou idd, met pick-up letters je scheepsnaam plakken op wat (dun) houd, en dan uitzagen! je hebt toch een figuurzaagje of meen ik dat maar??? het is een goede oefening LOL

later verf je er gewoon over.

gr Brecht

naam op je scherm typen, uitprinten, daarna op kleven , dan zagen , vijlen en schuren.
hoef je niet gaan te lopen zoeken achter lettertjes in de bouwmarkt en heb je letter type en grootte zelf in de hand.
vgr
Marc

Plak het dan op iets van polystyreen of ABS... zulke kleine lettertjes (het bootje is 30cm toch?) wordt een drama op hout of triplex.

Een andere mogelijkheid is karton gebruiken en direct uitsnijden. Opplakken en dan met epoxy behandelen, wordt het ook watervast van.

Een andere mogelijkheid is karton gebruiken en direct uitsnijden. Opplakken en dan met epoxy behandelen, wordt het ook watervast van.
Deze methode pas ik ook toe.

Ik heb de belettering op de kop van mijn spits met karton gemaakt. Het is even een gepriegel, maar het zit wel mooi.
Wat ik later steeds deed, was de letters van triplex uitzagen (door de dikte heb je meer steun in je kleine lettertjes) opplakken en vervolgens dun schuren.
Werkt best. Je kunt er niet omheen dat belettering relatief veel tijd kost als je het mooi wilt hebben (zoals met alle dingen die mooi moeten).

De Jumper heeft z'n naam!

Het is gelukt met de naam. Ik heb op een zwarte achtergrond met witte letters "Jumper" getypt en uitgeprint. dan netjes uitgeknipt en op de boot geplakt en met secondelijm doordrenkt. Ik vind het Prima gelukt!
hxi1.jpg

7vjo.jpg

Nu is het wachten op m'n HK bestelling waarvan ik net bericht heb gekregen dat hij in het vliegtuig ligt.

Gr. Sam

ziet er inderdaad goed uit...

komt daar nog wel blanke lak overheen....
ik denk dat de secondelijm toch niet helemaal waterproof is....
veel soorten secondelijm slaan wit uit bij aanraking van water. dit zie je ook wanneer je perongeluk niet oplet met secondelijm en het op je hand komt....als je je handen gaat wassen wordt slaat het wit uit.

Weer een stukje verder

De binnenkant heeft een lekkere lichte kleur gekregen.
1fa2.jpg

Ook heb ik alvast een parallel geschakelde adapter gesoldeerd voor de accu's
te2m.jpg

Gr. Sam

Netjes, Sam! Ook dat adaptersnoertje.
Maar inderdaad, wel even iets van blanke lak over je boot heen. Met alleen secondelijm is het een kwestie van tijd voordat het lelijk wordt.

tja en nu is het wachten op m'n pakketje... (hij is al in NL aangekomen! :D) ben ondertussen wel alvast begonnen aan een sleepbak.

Heren, ik heb goed en slecht nieuws.
het goede nieuws: mijn pakket van HK is binnen zonder extra bij te betalen! alles is inmiddels ingebouwd.
het slechte nieuws: ik heb in een zwembadje een proefvaart gedaan en die ging eigenlijk prima. hij heeft veel power en op volle kracht lijkt het wat op een speedboot.. ;) maaar, hij lag een tijdje stil in het water (met power on) want ik ging even lood uit m'n kamer halen. toen ik er daarna weer mee ging varen ging hij ineens zonder reden vol gas vooruit!! ik snel de stroom er af gehaald, en weer de stroom er op. zodra het stekkertje de esc stekker aanraakt gaat hij weer op volle kracht! elke keer! wat moet ik doen?? :help:

Back